Σειρά μοιραίων λαθών και παραβιάσεων της Hellenic Train και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) φαίνεται πως εντόπισε κατά την αυτεπάγγελτη έρευνά της η Μονάδα Ασφάλειας Σιδηροδρόμων και Διαλειτουργικότητας (ΜΑΣΔ) της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), λίγους μήνες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Αναλυτικότερα, η ΡΑΣΦ κάνει λόγο για «κενά» στην εκπαίδευση των σταθμαρχών, ιδιαίτερα κατά τον δεύτερο κύκλο εκπαίδευσής τους, στην παρακολούθηση της εκτέλεσης των καθηκόντων τους, αλλά και στα πρωτόκολλα ασφαλείας που ακολούθησαν ο σταθμάρχης και ο μηχανοδηγός, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Αφού ερεύνησαν και αξιολόγησαν μια σειρά εγγράφων και μαρτυρίων, μαζί με ηχητικά ντοκουμέντα σχετικά με το προσωπικό του ΟΣΕ και της Hellenic Train, η ολομέλεια της ΡΑΣ έκρινε πως θα πρέπει να κληθούν σε απολογία ΟΣΕ και Hellenic Train, προκειμένου να διερευνηθούν περεταίρω οι φερόμενες παραβιάσεις.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ακρόασης, θα εκδοθεί τελική απόφαση της ΡΑΣ για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό ατύχημα, οι οποία θα περιλαμβάνει με λεπτομέρεια τις φερόμενες παραβάσεις της σιδηροδρομικής νομοθεσίας και την επιβολή σχετικών κυρώσεων.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», μεταξύ των παραμέτρων που θα συνεξετασθούν κατά την ακροαματική διαδικασία θα είναι και τα έκτακτα προσωρινά μέτρα με τα οποία η ΡΑΣ υποχρέωνε τον ΟΣΕ να μην απασχολεί τους 78 υποψήφιους σταθμάρχες, οι οποίοι εκπαιδευτήκαν ανεπαρκώς.
Ιδιαίτερα για τον ρόλο του ΟΣΕ, η ΡΑΣ εντόπισε:
- παράβαση στη διαδικασία εκπαίδευσης των σταθμαρχών και του σταθμάρχη Λάρισας
- παράβαση των άρθρων που αφορούν τον χειρισμό των αλλαγών τροχιάς
- παράβαση του κανονισμού κίνησης για την έξοδο ή διέλευση των αμαξοστοιχιών από τους σταθμούς, όπου γίνεται αναφορά στα καθήκοντα του σταθμάρχη κατά την προετοιμασία της διαδρομής (άρθρο 117).
Για την Hellenic Train διαπιστώθηκαν:
- παράβαση του άρθρου 120 ως προς τη στελέχωση των αμαξοστοιχιών καθώς και τα καθήκοντα του μηχανοδηγού
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ