«Στα έξι χρόνια της θητείας μου, δεν είχαμε σοβαρά περιστατικά, καθώς ετηρείτο απαρέγκλιτα ο κανονισμός κυκλοφορίας, ο οποίος προβλέπει όλες τις ανθρώπινες καταστάσεις και τον τρόπο αντιμετώπισής τους», ανέφερε ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ (2010-2016), Π. Θεοφανόπουλος, στο πλαίσιο κατάθεσής του στην εξεταστική επιτροπή «για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών».
«Για τους λόγους που ώθησαν στην υπογραφή της σύμβασης “717”, παρότι προϋπήρξαν έργα για συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, είπε ότι «η “717” υπήρξε ως ανάγκη, επειδή το σύστημα βανδαλίστηκε, και όχι επειδή δεν συντηρήθηκε επιμελώς», σημείωσε ο ίδιος.
Ερωτηθείς για το τι θα μπορούσε να αποτρέψει – από την εμπειρία του – το δυστύχημα στα Τέμπη, ο κ. Θεοφανόπουλος είπε ότι «εάν θα υπήρχε η τηλεδιοίκηση, η οποία συναρτάται και έχει προαπαιτούμενο την σηματοδότηση, [..] με πολύ μεγάλη προσέγγιση βεβαιότητας θα είχε αποτραπεί».
Στο μεταξύ…
Φωτιές άναψε η δήλωση του προέδρου της εξεταστικής που διερευνά το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, Δημήτρη Μαρκόπουλου, που χαρακτήρισε την επιτροπή γουρλίδικη επειδή η υπουργοποιήθηκαν δυο μέλη της.
Μετά την θύελλα αντιδράσεων από τα κόμματα της αντιπολίτευσης που ζητούν την αντικατάσταση Μαρκόπουλου αλλά και την αντίδραση συγγενούς θύματος ο γαλάζιος βουλευτής ζήτησε συγγνώμη.