Στο… φως έρχονται ολοένα και περισσότερα στοιχεία σχετικά με την υπόθεση θανάτου των τριών κοριτσιών στην Πάτρα, με την μητέρα του, Ρούλα Πισπιρίγκου, να κατηγορείται για τη δολοφονία της κόρης της Τζωρτζίνας.
Μάλιστα ύστερα από έρευνα που πραγματοποίησαν οι Αρχές, η Ρούλα Πισπιρίγκου είχε κάνει 27 επίμαχες διαδικτυακές αναζητήσεις για ιατροφαρμακευτικά προϊόντα.
«Έχω πει στην ομολογία μου πω την εξηγώ την κεταμίνη.
Εγώ δεν την ήξερα την ουσία αυτή», δήλωσε μεταξύ άλλων η 33χρονη στη συνέντευξη που παραχώρησε στη Σίσσυ Χρηστίδου και στην εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι!».
Μπορεί η κατηγορούμενη να υποστηρίζει πως δεν γνώριζε για την ύπαρξη της ουσίας που σκότωσε την 9χρονη κόρη της όμως, οι διαδικτυακές αναζητήσεις της μαρτυρούν πως για την κεταμίνη δεν έμαθε πρώτη φορά την ημέρα σύλληψης της.
Φύλλο και φτερό οι διαδικτυακές αναζητήσεις της Πισπιρίγκου
«Όλα είναι καταγεγραμμένα και δεν διαγράφεται τίποτα» δήλωσε ο υποψήφιος διδάκτωρ Πληροφορικής και Επιστήμης Δεδομένων Πανεπιστημίου στο Ανατ. Λονδίνο, Βασίλης Ζωγράφος στην εκπομπή Live News και στον Νίκο Ευαγγελάτο.
Την ίδια ώρα οι αρχές και συγκεκριμένα το τμήμα εγκληματολογικών ερευνών έχουν κάνει «φύλλο και φτερό» το κινητό τηλέφωνο, την κάρτα μνήμης αλλά και το διαδικτυακό σύννεφο (icloud), που χρησιμοποιούσε η φερόμενη ως δράστιδα.
Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί πως, από τη διήμερη εξέταση των Αρχών εντοπίστηκαν 27 επίμαχες αναζητήσεις ιατροφαρμακευτικών προϊόντων.
«Δικαιώνεται ο ισχυρισμός της ότι πρώτη φορά γκούγκλαρε τη λέξη κεταμίνη στις 30 Μαρτίου» δηλώνει ο συνήγορος της 33χρονης, Οθων Παπαδόπουλος.
Πράγματι, όπως αποδεικνύεται, μόνο την ημέρα σύλληψης της, η 33χρονη πληκτρολόγησε στο διαδίκτυο τους όρους «κεταμίνη», «κεταμίνη φαινοβαρβιτάλη» και «υδροχλωρική κεταμίνη» με τους ειδικούς ωστόσο να επισημαίνουν πως κάτι τέτοιο δεν αποκλείει την έμμεση αναζήτηση της.
«Όταν εγώ κάνω μια αναζήτηση με λέξη-κλειδί και θα μου βγάλει κάποια αποτελέσματα, αυτά θα έχουν τα μεταδεδομένα που θα έχουν τις δικές τους λέξεις-κλειδιά» προσθέτει ο κ. Ζωγράφος.
Οι αναζητήσεις για τα αναισθητικό φάρμακα
Πιο συγκεκριμένα, ήδη το πρώτο ντοκουμέντο έρχεται από την περίοδο 12 με 16 Ιανουαρίου 2021, όταν η Τζωρτζίνα, σύμφωνα με όλους τους γιατρούς, δεν έχει κανένα πρόβλημα υγείας, η Ρούλα Πισπιρίγκου όμως ήδη αναζητεί όχι ευθέως κεταμίνη, αλλά τη φράση «αναισθητικά φάρμακα» που είναι η κεταμίνη!
Ακόμα, υπάρχει ένα δεύτερο στοιχείο αναζήτησης της για αναισθητικά φάρμακα όχι ουσίες που προκαλούν θάνατο ή δηλητήρια που έχει ακουστεί στα ΜΜΕ.
«Θανατηφόρες ουσίες και φαινοβαρβιτάλη μπορεί να είναι που έχω ψάξει εγώ, αλλά το τάμπλετ είναι συνδεδεμένο με το mail του κινητού μου. Δηλαδή ότι έχω ψάξει στο κινητό μου, είναι το ίδιο mail» υποστήριξε η κατηγορούμενη.
Επίσης δεν πρέπει να παραληφθεί το γεγονός πως, στις 17 Ιανουαρίου, δηλαδή 12 ημέρες προτού καταλήξει η άτυχη Τζωρτζίνα, η κατηγορούμενη μητέρα της είχε επισκεφτεί ιατρικό ιστότοπο και διάβαζε για αναισθητικά και κεταμίνη!
Συγκεκριμένα αυτά είναι τα βιβλία που αναζήτησε το βράδυ της 17ης Ιανουαρίου.
Βιβλία που αναλύουν τις δράσεις και τις παρενέργειες αναισθητικών φαρμάκων όπως μιδαζολάμη και φαιντανύλη αλλά και κεταμίνη η οποία καταγράφεται ως:
«Ταχέως δρων γενικό αναισθητικό. Προκαλεί μια κατάσταση αναισθησίας που χαρακτηρίζεται από βαθιά αναλγησία, διέγερση του καρδιαγγειακού και αναπνευστικού συστήματος, φυσιολογικό ή αυξημένο τόνο των σκελετικών μυών και περιστασιακά, ήπια αναπνευστική καταστολή».
Είναι το βράδυ της ημέρας που η μικρή Τζωρτζίνα είχε υποβληθεί σε μαγνητική εγκεφάλου, και η μητέρα αναζήτησε στο διαδίκτυο ουσίες αναισθητικές που της χορηγήθηκαν κατά την συγκεκριμένη εξέταση.
Ωστόσο, όπως αναφέρει η ίδια στην απολογία της, οι γιατροί της είχαν γνωστοποιήσει το αναισθητικό που χορήγησαν τότε στη Τζωρτζίνα.
Ως εκ τούτου δεν μπορεί να δικαιολογηθεί η αναζήτηση για αναισθητικά μετά την επιστροφή της Τζωρτζίνας στο σπίτι, διότι γνώριζε ότι κατά τη διάρκεια της μαγνητικής δεν της χορηγήθηκε κεταμίνη!
Μάλιστα η 33χρονη κατηγορούμενη υποστήριξε πως, η ουσία που υπήρχε στην αγωγή της Τζωρτζίνας ήταν η φαινοβαρβιτάλη.
Παράλληλα, τρεις ημέρες προτού καταλήξει η Τζωρτζίνα, η μηχανή αναζήτησής της «εμφάνισε» πάλι πληροφορίες για τη θανατηφόρο ουσία, προτείνοντας της να επισκεφθεί σελίδες που κατέγραφαν τη δράση της συγκεκριμένης ουσίας.
«Η ανάκτηση του ιστορικού είναι πολύ εύκολη. Μπορεί να φαίνεται διαγραμμένο στο λογισμικό του υπολογιστή αλλά μπορεί να ανακτηθεί από το Google Account Αctivity.
Ακόμα και η ανώνυμη περιήγηση της Google καταγράφει το ιστορικό αναζητήσεων παρά το γεγονός πως φαινομενικά προσφέρει ιδιωτικότητα στον χρήστη. Επίσημα τον προσφέρει. Ανεπίσημα δεν ισχύει» αναφέρει ο κ. Ζωγράφος.
Η διαφήμιση της Google για κεταμίνη
Στις 26 Ιανουαρίου, ενώ η Τζωρτζίνα ήταν στο νοσοκομείο, η Ρούλα Πισπιρίγκου λαμβάνει διαφήμιση από την Google για προϊόντα τύπου κεταμίνης, αλλά ακόμα και την ίδια την κεταμίνη. Διαφημίσεις που σύμφωνα με τα λεγόμενα της, πότε δεν παρατήρησε.
«Τρεις μέρες πριν τον θάνατο της έχει ψαχτεί άλλη αναισθητική ουσία που χορήγησαν στην Τζωρτζίνα στην αγωγή της και προφανώς γιατί κάτι άκουσα για διαφημίσεις και τα λοιπά, από κάτω θα έβγαινε και η διαφήμιση της κεταμίνης την οποία δεν πρόσεξα εγώ ποτέ και.. δηλαδή, η αναζήτηση της κεταμίνης έχει γίνει μόνο την ημέρα της σύλληψης. Δεν έχει ξαναγίνει» δήλωσε η 33χρονη.
Ωστόσο, οι ειδικοί εξήγησαν στο LIVE NEWS πως, οι διαφημίσεις της Google είναι στοχευμένες και απόλυτα προσωποποιημένες ανάλογα με τις αναζητήσεις του χρήστη.
«Ή έχει γράψει κεταμίνη ή έχει γράψει παρακείμενη λέξη που σχετίζεται με την κεταμίνη για να της πετάξει τη διαφήμιση. Γιατί υπάρχει ένα ίχνος που είδε το λογισμικό και πετάει τις αντίστοιχές διαφημίσεις. Είναι δεδομένο ότι έχει κάνει αναζήτηση σχετική με την κεταμίνη» εξηγεί ο κ. Ζωγράφος.
«Τα pop up banners δεν τα πάτησε ποτέ» υποστήριξε ο συνήγορος της 33χρονης, Όθων Παπαδόπουλος.
Ακόμα, εξειδικευμένοι επιστήμονες στην ανάλυση των δεδομένων εξηγούν στο LIVE NEWS ότι για να προβάλει η Google στον λογαριασμό με ψευδώνυμο της κατηγορουμένης την λέξη κεταμίνη ως προτεινόμενη σημαίνει ότι έκανε αναζητήσεις της συγκεκριμένης ουσίας ή και άλλων με παρόμοιες ιδιότητες.
Κάθε αναζήτησή προσφέρει ευκαιρίες για να εμφανιστεί μια απάντηση
Ο κ. Ζωγράφος εξήγησε μεταξύ άλλων πως, κάθε αναζήτηση προσφέρει ευκαιρίες για να εμφανιστεί μία απάντηση, μία επωνυμία ή μία δυνητική πώληση.
Στο σημείο αυτό επεμβαίνει το “Google Ads”, μία πλατφόρμα πληρωμένης διαδικτυακής διαφήμισης που προσφέρει η ίδια η Google.
«Όταν ο χρήστης πληκτρολογεί μία λέξη – κλειδί, λαμβάνει τα αποτελέσματα στη σελίδα αποτελεσμάτων μηχανής αναζητήσεων» είπε ο κ. Ζωγράφος.
Επισήμανε ακόμα πως ,για να της εμφάνισε οπτική εικόνα με την κεταμίνη, όπως έχει αναφερθεί, «θα πρέπει να έχει βάλει σίγουρα αυτή τη λέξη» στη μηχανή αναζήτησης.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ