Για ανθρωποκτονία από κοινού και παραβίαση άρθρων του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου κατηγορούνται τα 4 μέλη του Blue Horizon, οι οποίοι έχουν συλληφθεί για τη δολοφονία του 36χρονου Αντώνη Καρυώτη, την ώρα που επρόκειτο να επιβιβαστεί.
Μιλώντας στην «Κοινωνία Ώρα MEGA», ο πλοίαρχος Ισίδωρος Μαμίδης τόνισε ότι ο καπετάνιος θα έπρεπε να διακόψει τη διαδικασία απόπλου και να ενεργοποιήσει μία επικίνδυνη κατάσταση.
«Η θλίψη μου είναι τεράστια και η ντροπή και αγανάκτησή μου για το περιστατικό. Ο καπετάνιος έχει κάμερα, ελέγχει όλο το πλοίο, βέβαια εκείνη τη στιγμή που το πλοίο φεύγει μπροστά, βλέπει μπροστά και οπωσδήποτε θα είχε κάποιον πάνω στη γέφυρα, ο οποίος έπρεπε να βλέπει μέχρι να κλείσει ο καταπέλτης.
Ακόμα και αν δεν έβλεπε κανένας, με το πού έπεσε ο άνθρωπος στη θάλασσα θα έπρεπε να ενημερωθεί από την πρύμνη ότι είναι κάποιος άνθρωπος στη θάλασσα.
Έπρεπε να σταματήσει τις μηχανές, να διακόψει τη διαδικασία του απόπλου και αμέσως να ενεργοποιήσει μία επικίνδυνη κατάσταση από τις 9 που αναφέρονται στα Συστήματα Ασφαλούς Διαχείρισης, το “άνθρωπος στη θάλασσα”», σημείωσε ο κ. Μαμίδης.
Τι προβλέπει το πρωτόκολλο έκτακτης ανάγκης
Όπως τόνισε, το πρωτόκολλο προβλέπει ότι, αν υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα, ενεργοποιείται η ταχύπλοη βάρκα, η οποία χρησιμοποιείται για τη διάσωση του ατόμου.
«Η ιπποδύναμη που έχει το πλοίο είναι τεράστια, η ροή που γίνεται εκεί με την κίνηση της προπέλας είναι τεράστια, ανεξέλεγκτη και με δίνες. Τον χτυπάει στην προβλήτα, τον πετάει με δύναμη από κάτω και τον ξαναφέρνει πάνω. Δεν έχουμε ελεύθερη ροή.
Σίγουρα τον χτύπησε το νερό από την προβλήτα.
Έπρεπε να έχει διακοπεί ο απόπλους και να τον σώσουν από τη θάλασσα. Τον άνθρωπο που πάει να πηδήξει έξω από το πλοίο ή μέσα, δεν τον απωθείς. Έπρεπε να τον αρπάξουν και να τον φέρουν μέσα στο πλοίο και όχι να τον σπρώξουν.
Ο ρόλος του ναυτικού δεν είναι να κάνει κριτική ούτε είναι δικαστής. Έπρεπε να τον βοηθήσουν όποιος και αν ήταν. Έχει ή δεν έχει εισιτήριο τον τραβάς μέσα στο πλοίο να τον σώσεις.
Ο καταπέλτης για να αποπλεύσει το πλοίο πρέπει να είναι κλειστός και σηκωμένος και μετά το πλοίο να λύσουν τους κάβους. Πρώτα κλείνουμε τον καταπέλτη και μετά λύνουμε τους κάβους.
Ο Λιμενικός μέχρι τον απόπλου του πλοίου έπρεπε να είναι εκεί. το λιμάνι δεν πρέπει να είναι ανεξέλεγκτο πρέπει να είναι περιφραγμένο έτσι ώστε να μην υπάρχει πρόσβαση κάποιου που δεν είναι υπό έλεγχο. Ο Λιμενικός πρέπει να ελέγξει τον απόπλου και αν είχε κλείσει ο καταπέλτης. Δεν φεύγεις με κάτω την μπουκαπόρτα», εξήγησε ο κ. Μαμίδης.
Την ίδια ώρα, ο δημοσιογράφος Θάνος Κορομπύλιας σχολίασε ότι ο αδικοχαμένος Αντώνης ήταν ένα καλοσυνάτο άτομο, που βοηθούσε την οικογένειά του και όσους είχαν ανάγκη.
«Ήταν το δεξί χέρι πολλών επιχειρήσεων ο Αντώνης, όλη η τοπική κοινωνία τον γνώριζε, βοηθούσε παντού και η κοινωνία τον βοηθούσε, γιατί αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα. Ο Αντώνης ήταν δικός μας άνθρωπος, ευγενικός, καλοσυνάτος και ήρεμος.
Έχει ακόμα 4 αδέρφια ο Αντώνης και με τον άλλο αδερφό του βοηθούσαν την οικογένεια. Τα παιδιά εργάζονταν ανασφάλιστα.
Παλιά ο 36χρονος απασχολείτο στον Δήμο με διάφορες συμβάσεις, στην καθαριότητα, οι οποίες μετά δεν ανανεώθηκαν. Δεν είχε μόνιμη απασχόληση. Είχε μία νοητική υστέρηση, μία δυσκολία όχι αναπηρία.
Ο Αντώνης ανέβαινε στην Αθήνα ανά τακτά διαστήματα με το πλοίο της γραμμής για να δει φίλους και γνωστούς. Αυτή είναι η αγανάκτηση όλων, γιατί οι άνθρωποι στα πλοία τον γνώριζαν με το μικρό του όνομα. Ήταν γνωστός ως φυσιογνωμία και κινείτο πάντα με εισιτήριο και με αξιοπρέπεια», τόνισε.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ