Δύο είναι οι υποψήφιοι ανάδοχοι για την επέκταση του 6ου προβλήτα στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης.
- Ποια είναι τα επενδυτικά σχήματα, που κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές, για το έργο του ΟΛΘ;
Κατατέθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές για το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με δύο επενδυτικά σχήματα να είναι υποψήφια, μετά τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.
- Πρόκειται για την κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ-ΤΕΚΑΛ (όμιλος Mytilineos μαζί με τον εξειδικευμένο στα λιμενικά έργα εταίρο του) και την ARCHIRODON GROUP N.V.
Αν και είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στην πρώτη φάση, εκτός διεκδίκησης του έργου, έμειναν τελικά οι ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ.
Ο προτιμητέος επενδυτής αναμένεται να αναδειχθεί μέχρι το τέλος του μήνα, ενώ για την εκκίνηση των εργασιών απαιτείται η έκδοση του απαιτούμενου Προεδρικού Διατάγματος.
Το νέο προεδρικό διάταγμα
Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη διαγωνιστική διαδικασία διαγωνισμού, που το 2022 είχε αναδείξει ανάδοχο την κοινοπραξία Mytilineos SA – Rover Maritime SL – HDK SA, ακυρώθηκε, καθώς, σύμφωνα με όσα είχε αναφέρει ο ΟΛΘ, «η εν λόγω απόφαση για την υλοποίηση του έργου λήφθηκε λόγω των νέων απαιτήσεων που προέκυψαν από τη νομοθετική μεταβολή του τρόπου αδειοδότησης, ώστε να επιτευχθούν οι βέλτιστοι όροι για την εταιρεία».
Με το νέο Προεδρικό Διάταγμα θα εγκριθεί η επικαιροποίηση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, του Master Plan και της Κυκλοφοριακής Μελέτης, σε συνέχεια απόφασης του ΣτΕ τον Μάρτιο του 2022.
Για την ακύρωση του διαγωνισμού προφανώς ρόλο είχε παίξει και η συγκυρία της μεγάλης ανόδου του κατασκευαστικού κόστους σε σχέση με το 2019 που είχε αυτός προκηρυχθεί.
Όρος υποχρεωτικών επενδύσεων
Κατά την εξαγορά του ΟΛΘ από τον όμιλο Σαββίδη το 2017, υπήρχε ο όρος των υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 130 εκ. ευρώ για την επέκταση του 6ου προβλήτα.
Με τα νέα δεδομένα, πάντως, σε υψηλότερα επίπεδα αναμένεται να κινηθούν οι προσφορές.
- Στις 10 εμβληματικές παρεμβάσεις, που προωθεί η ελληνική κυβέρνηση στη Βόρεια Ελλάδα, με βασική επιδίωξη να μετατραπεί η Θεσσαλονίκη σε ένα πρότυπο ολιστικής ανάπτυξης, σε μια πόλη περισσότερο φιλική για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της, με ισχυρό γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό αποτύπωμα στη ΝΑ Ευρώπη, αναφέρθηκε προ αρκετών ημερών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας από το βήμα της 7ης Prodexpo North, της σημαντικότερης συνάντησης για την ακίνητη περιουσία.
«Άλλες χώρες έχουν εντοπίσει και αναδείξει τη σημασία των λιμανιών της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης», επισήμανε χαρακτηριστικά που αναφέρθηκε στις ενέργειες της ελληνικής κυβέρνησης για να εξασφαλίσει πόρους για την υλοποίηση έργων στο σιδηρόδρομο.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ