Στα μέσα Ιανουαρίου, παραλαμβάνεται ο 18ος και τελευταίος συρμός της αρχικής σύμβασης για τη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ προκηρύχθηκε διαγωνισμός 142 εκατ. ευρώ για την προμήθεια επιπλέον 15 νέων συρμών, για την επέκταση Καλαμαριάς αλλά και για την πύκνωση των δρομολογίων στη βασική γραμμή, ώστε οι χρονοαποστάσεις μεταξύ δρομολογίων να μη ξεπερνούν τα 1,5’ της ώρας.
Το Μετρό έχει ανοίξει ταχύτητα στην εκτέλεση των εργασιών, με στόχο τέλος του 2023 να τεθεί σε εμπορική λειτουργία, ενώ σταδιακά και οι πολίτες αρχίζουν να διαπιστώνουν την πρόοδο που συντελείται στο έργο, στα επίγεια τμήματα των εργοταξιακών καταλήψεων.
Έτσι, μετά την αποκατάσταση της οδού Αγίας Σοφίας στο τμήμα από την Εγνατία ως την Πλατεία Αγ. Σοφίας, παραμονές Χριστουγέννων, στο τέλος Ιανουαρίου 2022, θα δοθεί αποκατεστημένη σε οδό διπλής κατεύθυνσης, η 26ης Οκτωβρίου, στο τμήμα από τη συμβολή με την Πολυτεχνείου ως την Πλατεία Δημοκρατίας.
Με τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί στο επίγειο επίπεδο του Σταθμού Δημοκρατίας, το μόνο που απομένει είναι η αποκατάσταση της κυκλοφορίας στην 26ης Οκτωβρίου, δρόμο εξαιρετικά επιβαρυμένο λόγω της πυκνής κίνησης αλλά και της παράνομης στάθμευσης, ειδικά στο ύψος της κεντρικής εισόδου του Δικαστικού Μεγάρου.
Ο διαγωνισμός για νέους συρμούς Παραμονές Χριστουγέννων η Αττικό Μετρό Α.Ε. έβγαλε στον αέρα το μεγάλο διαγωνισμό των 142 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ, για την «Προμήθεια Τροχαίου Υλικού για το μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκτασή του προς Καλαμαριά».
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η μελέτη, κατασκευή, προμήθεια και θέση σε λειτουργία 15 νέων συρμών, εκ των οποίων 6 για τις ανάγκες του βασικού έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και 9 για τις ανάγκες της επέκτασής του προς Καλαμαριά.
Η σύμβαση θα έχει διάρκεια 910 ημερών ( 2,5 έτη) και οι προσφορές ή οι αιτήσεις συμμετοχής θα πρέπει να υποβληθούν ως τις 11 π.μ. της 26ης Ιανουαρίου 2022. Η αποσφράγιση θα γίνει ηλεκτρονικά, την 1η/2/2022.
Οι συρμοί θα λειτουργούν αυτόματα χωρίς οδηγό (Gradeof-Automation 4 GoA4), σύμφωνα με το IEC 62290-1. Οι συρμοί θα είναι φυσικά και λειτουργικά συμβατοί με το υπάρχον σύστημα Μετρό Θεσσαλονίκης ήτοι, με το Βασικό Έργο, την επέκταση προς Καλαμαριά, το Αμαξοστάσιο Πυλαίας με τον υπάρχοντα εξοπλισμό συντήρησης του Τροχαίου Υλικού καθώς και με το υπάρχον τροχαίο υλικό.
Σημειώνεται ότι οι 18 πρώτοι συρμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης, έχουν κατασκευαστεί από τη Hitachi Rail (πρώην Ansaldo STS), θυγατρική της Hitachi, η οποία είναι και μέλος της κ/ξ – εργολάβου της Βασικής Γραμμής του Μετρό.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ