«Φωτιά» στις φήμες για περαιτέρω καθυστέρηση των εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης φαίνεται πως βάζουν τα προβλήματα ρευστότητας, με το έργο της βασικής γραμμής να ενδέχεται να μη δοθεί σε λειτουργία μέσα στο 2024.
Σύμφωνα με τη MakThess, η ΑΚΤΩΡ, η οποία αναμένεται να εξαγοραστεί από την INTRAKAT φαίνεται να αντιμετωπίζει εκτεταμένα προβλήματα ρευστότητας, με τους υπερεργολάβους να μη πληρώνονται και το έργο να τίθεται για άλλη μια φορά στον «πάγο».
Μάλιστα, οι υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση της κατασκευής είναι λίγες, καθώς το αμιγώς κατασκευαστικό έργο είναι στο 91% και, εάν δοθούν τα απαιτούμενα ποσά τότε η κατασκευή μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε ένα τρίμηνο.
Σε ό,τι αφορά τις υπολειπόμενες εργασίες, οι πλέον σημαντικές είναι οι τακτικές δοκιμές των αυτόματων συρμών σε όλο το μήκος των γραμμών, ιδιαίτερα από το Συντριβάνι μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, είναι τα η/μ, αλλά και η ολοκλήρωση της εγκατάστασης, ενσωμάτωσης και ρύθμισης των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων,
Ακόμη κι αν παραταθούν τα προβλήματα ρευστότητας, οι υπεργολάβοι, μπορούν να πληρωθούν απευθείας από την Ελληνικό Μετρό Α.Ε., ακόμη και αν δεν έχουν εκτελέσει έργο στο σύνολό του, αλλά σε τμήμα του.
Ωστόσο, μια τέτοια κίνηση θα σήμαινε ότι θα η συνεργασία τους με την ΑΚΤΩΡ, σε παρόντα και μέλλοντα χρόνο, θα έπαυε να υφίσταται.
Την ίδια ώρα, οι Ελληνικό Μετρό ΑΕ έχει δώσει το «πράσινο» φως στις δοκιμές κυκλοφορίας των συρμών, ήδη από τον Αύγουστο του 2021 και έτσι, από Πυλαία μέχρι το Συντριβάνι, οι συρμοί κινούνται ήδη αυτόματα και, από το Συντριβάνι και πέρα, με οδηγό.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ