Τελικά πότε θα είναι έτοιμο για λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης;
Ένα ερώτημα που απασχολεί τους Θεσσαλονικείς, οι οποίοι βλέπουν η καθημερινότητά τους σε ό,τι αφορά στις μετακινήσεις να δυσκολεύει ακόμη περισσότερο, με τις εργασίες για την κατασκευή του FlyOver να αρχίζουν σε λίγες μέρες.
Διαβάστε ΕΔΩ ποιο είναι το πλάνο για την κυκλοφορία στην Περιφερειακή Οδό.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν πως θα έπρεπε πρώτα να λειτουργήσει το Μετρό και στη συνέχεια να αρχίσουν οι εργασίες για τη δημιουργία του μεγάλου εναέριου δρόμου, εξαιτίας των οποίων θα παραμείνει κλειστή μια λωρίδα της υπάρχουσας Περιφερειακής.
Ωστόσο, οι εργασίες αρχίζουν και παράλληλα η έναρξη λειτουργίας του Μετρό συνεχώς μετατίθεται.
Η αρχική δέσμευση της κυβέρνησης ήταν για το τέλος του 2023, στη συνέχεια «πήγε» για τις αρχές του ΄24 και μετά «μέσα στο ’24».
Τι γίνεται με Thema και ΙΝΤΡΑΚΑΤ
Ρεπορτάζ της parallaximag.gr φέρνει στο φως πληροφορίες ότι το πλέον πιθανό σενάριο για να λειτουργήσει το Μετρό πλέον είναι μέσα στο 2025, καθώς το έργο θα καθυστερήσει κι άλλο.
Ο λόγος της νέας εμπλοκής, σύμφωνα με το εν λόγω ρεπορτάζ, σχετίζεται με την εταιρία «Thema», που έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό.
Οι εργασίες που απομένουν είναι κυρίως ηλεκτρομηχανολογικές, αλλά αν δεν ολοκληρωθούν, δεν μπορούν να ξεκινήσουν οι κανονικές δοκιμαστικές λειτουργίες που πρέπει να διαρκέσουν τουλάχιστον 14 μήνες, ή το άκρως ελάχιστο, 12 μήνες.
Βάσει της σύμβασης απαράβατος όρος είναι η εκπλήρωση των προϋποθέσεων της προπαρασκευαστικής περιόδου, για να ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία. Η εν λόγω προπαρασκευαστική περίοδος προϋποθέτει να ολοκληρωθεί το έργο της κατασκευής και να ακολουθήσει η εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος, οι δοκιμές ασφαλούς λειτουργίας σε πολλά διαφορετικά σενάρια διάρκειας τουλάχιστον 14 μηνών, η εκπαίδευση προσωπικού, η αδειοδότηση, οι πιστοποιήσεις, κ.λπ..
Αν καθυστερήσουν οι εργασίες και οι διαδικασίες μετάβασης στην επόμενη φάση, υπάρχουν και τα διαιτητικά δικαστήρια που θα επιδικάσουν αποζημιώσεις για τα χαμένα εισιτήρια. Να σημειωθεί επίσης ότι χθες συνεδρίασε και η επιτροπή ανταγωνισμού που θα έδινε την έγκριση για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την ΙΝΤRAKAT, η οποία θα αναλάβει να ολοκληρώσει το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Ήδη αυτή η διαδικασία αλλαγής της αναδόχου εταιρείας, έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο στο Μετρό Θεσσαλονίκης και είναι άγνωστο ακόμα πότε θα τελειώσει. Εκτιμάται πως η εξαγορά επί της ουσίας βρίσκεται στην τελική της φάση αλλά πληροφορίες από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ αναφέρουν ότι η εταιρία ακόμα δεν έχει καμία επαφή με το έργο και περιμένει την ολοκλήρωση των διαδικασιών για να το παραλάβει.
Πηγές της ΙΝΤΡΑΚΑΤ αναφέρουν ότι «άπαξ και αναλάβουμε τότε θα δούμε τι γίνεται. Πρέπει να πάρουμε την διοίκηση της κατασκευής του έργου πρώτα, αφού δηλαδή ολοκληρωθούν όλα τα βήματα για την μεταβίβαση στη ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Και αυτό θέλει το χρόνο του».
Πιθανό το 2025
Σύμφωνα λοιπόν με το ρεπορτάζ και καλά πληροφορημένες πηγές, όλα τα δεδομένα καταλήγουν στο ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης δε θα είναι έτοιμο για λειτουργία το 2024 και «πάμε για το 2025», δηλαδή θα καθυστερήσει κι άλλους μήνες.
Υπενθυμίζεται πως αυτή τη στιγμή είναι έτοιμο το 90,67% του έργου, ενώ δεν έχει κατασκευαστεί και ο τερματικός σταθμός στην οδό Ψελλού.
Σε ό,τι αφορά μάλιστα στα δυτικά, πρόσφατα έχει γνωστό ότι εγκαταλείφθηκε η λύση της κυκλικής διαδρομής και θα αλλάξει το πλάνο της επέκτασης.
Αλλά για ποια επέκταση μπορούμε να μιλάμε τη δεδομένη στιγμή όταν διαρκώς αναβάλλεται η λειτουργία της βασικής γραμμής;
Διονύσης
Γιατί δεν λέτε ότι θα είναι έτοιμο το 2050 για να είστε μέσα;