Ποια είναι η επίσημη απάντηση για το Μετρό στη Θεσσαλονίκη; Πότε θα λειτουργήσει και μέχρι πότε θα είναι έτοιμη η επέκταση στην Καλαμαριά;
- Πότε θα είναι έτοιμο το Fly Over;
- Ποια είναι, τέλος πάντων, η δέσμευση της Κυβέρνησης, διά μέσω του αρμόδιου υπουργού;
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, θα είναι αυτός, που θα το εγκαινιάσει, όπως του είπε η δημοσιογράφος, Ανδριάννα Ζαρακέλη.
Τι είπε είπε στην τηλεοπτική εκπομπή του Action 24 για το Μετρό;
«Δεύτερο εξάμηνο του 2024 το Μετρό θα λειτουργεί και έξι μήνες μετά θα υπάρχει και η επέκταση στην Καλαμαριά», ήταν επί λέξει τα λόγια του, με τον δημοσιογράφο, Σεραφείμ Κοτρώτσο, να παρεμβαίνει και να επισημαίνει για τη «δέσμευση και το καταγράφουμε, επειδή οι Θεσσαλονικείς έχουν ακούσει ανάλογες δεσμεύσεις πολλές φορές και προφανώς τώρα έφτασε η ώρα».
Στη συνέχεια, ο υπουργός επί τούτου, υποστήριξε, κάνοντας σύνδεση και με το Fly Over.
«Αντιλαμβάνομαι απόλυτα αυτό που λέτε, γιατί αυτό δημιουργεί συνειρμικά αίσθηση προβληματισμού στην κοινωνία και στους συμπατριώτες μας, στη Θεσσαλονίκη, και ένα άλλο μεγάλο, σημαντικό, εμβληματικό έργο, όπως είναι το Fly Over.
Θα διέρχονται 10.000 αυτοκίνητα την ώρα, από 5.000 που είναι σήμερα, θα έχει καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια.
Είναι γεγονός ότι οι συμπολίτες μας στη Θεσσαλονίκη εγείρουν έναν προβληματισμό πότε θα ολοκληρωθεί…
Σε τέσσερα χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί», ήταν τα λόγια του.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία
- Όσο για τα λεωφορεία;
Ο υπουργός αναφέρθηκε και σε αυτό το ζήτημα. Τι ακριβώς σημείωσε;
«Τον Απρίλιο του 2024 εκτιμούμε ότι θα έχουμε τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Θα είναι 140 και 110 αντίστοιχα.
Πάρα πολύ δύσκολη άσκηση. Δεν είναι μόνο να έρθει ένα λεωφορείο στην Ελλάδα. Θα πρέπει να υπάρχουν οι εγκαταστάσεις, τα σημεία φόρτισης και αύξηση της ισχύος.
Ήδη, γίνονται διαδικασίες και ταυτόχρονα τρέχουμε δύο διαγωνισμούς, που βρήκαμε και εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση για άλλα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου.
Το 2024 και το 2025 στους δρόμους της Αθήνας.
Γιατί είναι σημαντικά; Διότι αυτή τη στιγμή, που μιλάμε ο στόλος έχει μέση διάρκεια ζωής στην Ελλάδα 19 χρόνια, όταν στην Ευρώπη είναι 13.
Η Αθήνα έχει 450 λεωφορεία των 22 ετών.
Άρα, σας λέω ότι θα έχουμε συν 300, αλλά και συν 250, ωστόσο δεν θα είναι πρόσθετα, άρα θα πρέπει να αποσύρουμε λεωφορεία…».