Την ύπαρξη σοβαρών ζητημάτων ασφαλείας στον σιδηρόδρομο, παρά το γεγονός ότι η χώρα ακόμη θρηνεί τους 57 νεκρούς της τραγωδίας στα Τέμπη, αναδεικνύουν τα σοβαρά περιστατικά παραβιάσεων στον προαστιακό τα οποία αποκαλύπτονται τις τελευταίες ημέρες το ένα μετά το άλλο.
Το τελευταίο ανατριχιαστικό συμβάν καταγράφηκε το Σάββατο (9/3) όταν αμαξοστοιχία παραβίασε το κόκκινο λίγα μέτρα έξω από τον σταθμό του Προαστιακού στα Λιόσια.
Εκτός αυτού, πάντως, νέες αποκαλύψεις έρχονται και σήμερα από την εφημερίδα «Τα ΝΕΑ».
Ειδικότερα, ένα ακόμη σοβαρό περιστατικό παράβασης ήρθε να προστεθεί στην αλυσίδα αντίστοιχων, πρόσφατων συμβάντων.
Είναι μεσημέρι του Σαββάτου (9/3) λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι, όταν η αμαξοστοιχία 2235 του προαστιακού που εκτελεί το δρομολόγιο Αεροδρόμιο – Άνω Λιόσια, παραβιάζει τον κόκκινο σηματοδότη, μερικές εκατοντάδες μέτρα από τον σταθμό.
Ο μηχανοδηγός, ωστόσο, φέρεται να αντιλήφθηκε το λάθος του, ενώ άμεσα σήμανε συναγερμός και στο Σιδηροδρομικό Κέντρο των Αχαρνών.
Έπειτα από επικοινωνία του ελεγκτή κυκλοφορίας με τον μηχανοδηγό, το τρένο ακινητοποιήθηκε, έως ότου γίνει ο έλεγχος μέσω τηλεδιοίκησης ότι δεν έρχεται άλλη αμαξοστοιχία.
Ανησυχία και έκτακτη σύσκεψη
Οι συνεχείς, το τελευταίο διάστημα, παραβιάσεις των κόκκινων σηματοδοτών προκάλεσαν έκτακτη σύσκεψη στο υπουργείο Μεταφορών, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του ΟΣΕ και της Hellenic Train.
Την ίδια ώρα, οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν ότι η κατάσταση στον σιδηρόδρομο είναι δραματικά χειρότερη συγκριτικά με το διάστημα πριν την τραγωδία των Τεμπών, ενώ μεγάλο πρόβλημα υπάρχει και με τη συντήρηση των συρμών, μιας και έχουν καταγραφεί 567 βλάβες μέσα σε 11 μήνες.
Οι μηχανοδηγοί επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, ότι εδώ και επτά μήνες τρένα στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν για πάνω από 95 χιλιόμετρα σε μονή γραμμή, χωρίς φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση, ενώ και ο Προαστιακός Αθήνας προς Κιάτο λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ