Το αεροδρόμιο της Σύρου «Δημήτριος Βικέλας» έκλεισε λόγω εξάντλησης του μοναδικού ελεγκτή κυκλοφορίας.
Οι επιβάτες των πτήσεων ενημερώθηκαν για την κατάσταση και τις ακυρώσεις πτήσεων με το που έφτασαν στο αεροδρόμιο.
Αναστάτωση επικράτησε το πρωί της Παρασκευής (21/7) στο αεροδρόμιο «Δημήτριος Βικέλας» της Σύρου.
Το αεροδρόμιο έκλεισε και ακυρώθηκε η πτήση με προορισμό την Αθήνα λόγω εξάντλησης του μοναδικού υπαλλήλου του Κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας και Πληροφοριών Πτήσεων (ΑFISO).
Όπως κατήγγειλαν επιβάτες στην εφημερίδα «Κοινή Γνώμη», ενημερώθηκαν για την ακύρωση της πτήσης τους που ήταν προγραμματισμένη να αναχωρήσει στις 7:20 το πρωί, μόλις έφτασαν στο αεροδρόμιο και πήγαν να κάνουν check in.
Δεν είχαν καμία ενημέρωση ώστε να μπορέσουν να φύγουν από το νησί με κάποιο άλλο μέσο.
Το Cyclades24 στο ρεπορτάζ του σημειώνει πως ο συγκεκριμένος υπάλληλος εργάζεται με απόσπαση στο αεροδρόμιο.
Με οργισμένη ανακοίνωση ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών πήρε θέση κάνοντας αναφορά στη φυσική εξάντληση του μοναδικού υπαλλήλου που παρέχει υπηρεσίες πληροφοριών πτήσεων (AFISO) στο αεροδρόμιο της Σύρου:
«Σήμερα στις 05:45 τοπική ώρα διακόπηκε η δυνατότητα πτήσεων από και προς τον κρατικό αερολιμένα Σύρου λόγω φυσικής εξάντλησης του μοναδικού υπαλλήλου που παρέχει υπηρεσίες πληροφοριών πτήσεων (AFISO).
Ο υπάλληλος από τις 16/7/2023 που έληξε η εκπαίδευσή του παρέμεινε μόνος του εξυπηρετώντας συνεχώς, για όλα τα 24ωρα πέραν των επιβατικών ή διερχόμενων πτήσεων και τις αεροδιακομιδές αφού η Σύρος είναι βάση ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, χωρίς τη δυνατότητα ανάπαυσης.
Η Διοίκηση της ΥΠΑ είχε ενημερωθεί τόσο από τον ίδιο τον υπάλληλο όσο και με επιστολή από το ΔΣ του συλλόγου για την ανεπίτρεπτη κατάσταση στον Κρατικό Αερολιμένα Σύρου.
Οι υπάλληλοι AFISO, μεταξύ άλλων αρμοδιοτήτων στο αντικειμένου της αεροναυτιλίας στην Ελλάδα, επιτελούν αποκλειστικά τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας στελεχώνοντας τους πύργους ελέγχου σε δεκαπέντε (15) περιφερειακά και νησιωτικά αεροδρόμια παρέχοντας πληροφορίες πτήσεως στα αεροσκάφη και εξυπηρετώντας αεροδιακομιδές.
Μόνιμοι υπάλληλοι, 12 συνολικά, υπάρχουν μόνο στα 8 από τα 15 αυτά αεροδρόμια ενώ στα υπόλοιπα 7 γίνονται έκτακτες μετακινήσεις ή αποσπάσεις από κεντρικές μονάδες της υπηρεσίας που και αυτές πλήττονται από λειψανδρία δημιουργώντας επιπρόσθετα προβλήματα.
Στο πρόσφατο παρελθόν για λόγους ασθένειας, κόπωσης ή εξάντλησης έχουν κλείσει, ορισμένα κατ’ επανάληψη, τα αεροδρόμια της Ικαρίας, Μήλου, Κοζάνης, Νάξου, Καστοριάς, Καστελόριζου, Σύρου και της Κάσου.
Η εξάντληση του ελαχίστου προσωπικού που έχει απομείνει και η εντατικοποίηση της εργασίας λόγω αύξησης της αεροπορικής κίνησης, διαμορφώνουν επικίνδυνες καταστάσεις για την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβαινόντων, την υγεία των συναδέλφων και την εξυπηρέτηση των αναγκών του επιβατικού κοινού και των κατοίκων των ακριτικών περιοχών της χώρας μας γενικότερα.
Ο σύλλογος μας έχει επανειλημμένα τονίσει τα προβλήματα αλλά και έχει προτείνει λύσεις.
Καλούμε τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών αλλά και τη διοίκηση της Υ.Π.Α. να αναλάβουν άμεσα τις ευθύνες τους πριν είναι πολύ αργά.
Η συνέχιση του εξοντωτικού αυτού ρυθμού ξεκάθαρα θέτει σε αμφιβολία την ασφάλεια των πτήσεων αλλά και την υγεία του εργαζομένου».
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών είχε στείλει επιστολή στον διοικητή της ΥΠΑ στις 19 Ιουλίου, εκφράζοντας την έντονη διαμαρτυρία και ανησυχία για το γεγονός πως ο συγκεκριμένος υπάλληλος είχε εργαστεί στις 16/7 για 10 ώρες και 45 λεπτά, στις 17/7 για 12 ώρες και 15 λεπτά και στις 18/7 για 13 ώρες και 45 λεπτά!
«Η συνέχιση του εξοντωτικού αυτού ρυθμού ξεκάθαρα θέτει σε αμφιβολία την ασφάλεια των πτήσεων αλλά και την υγεία του εργαζομένου. Οι ως άνω αναγραφόμενες ανεπίτρεπτες συνθήκες εργασίας θυμίζουν εργασιακό μεσαίωνα ασύμβατο με ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος ενώ διαταράσσουν βάναυσα κάθε δικαίωμα εργαζομένου σε ανάπαυση και οικογενειακή γαλήνη», υπογραμμίζει η επιστολή.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ