Συναισθηματικά φορτισμένος και δακρυσμένος, κατέθεσε σήμερα (1/2) στην εξεταστική της Βουλής για τα Τέμπη, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.
Ζήτησε συγγνώμη από τους συγγενείς, έριξε ευθύνες και αποκάλυψε ότι «είχα κλείσει εισιτήριο το μοιραίο βράδυ».
Σε μια έντονα φορτισμένη κατάθεση στην εξεταστική επιτροπή, που διερευνά τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ζήτησε συγνώμη από τις οικογένειες των θυμάτων, ενώ δήλωσε πως και ο ίδιος είχε κλείσει εισιτήριο για τη μοιραία αμαξοστοιχία στην οποία έχασαν τη ζωή τους σε 57 άνθρωποι.
«Γλίτωσα στο Δερβένι»
«Εκείνο το βράδυ είχα εισιτήριο να είμαι στην 62. Άρα, υπήρχαν πιθανότητες να μη με είχατε μπροστά σας αυτή τη στιγμή.
Σε ηλικία 9 ετών εγώ γλίτωσα από σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Δερβένι. Όσοι ήταν, 40 άτομα, σκοτώθηκαν.
Είχα βάλει στόχο και ορκίστηκα στη ζωή μου να μην επιτρέψω να ξαναγίνει τέτοιο πράγμα και δυστυχώς έγινε».
- Ο Δημήτρης Μαρκόπουλος, βουλευτής ΝΔ είπε:
«Και έχετε τόσο δυνατές προσωπικές εμπειρίες και επειδή θα ήσασταν στην αμαξοστοιχία έχετε και ένα χρέος παραπάνω ως προς του ανθρώπου που πέθαναν».
- Με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ να λέει:
«Το χρέος είναι αυτονόητο. Χάθηκαν 57 ζωές για το τίποτα».
«Σύμπτωση η έλλειψη τηλεδιοίκησης;»
Ο μάρτυρας επέρριψε ευθύνες τόσο στον σταθμάρχη και τους μηχανοδηγούς:
«Προσωπικά ο ίδιος να ζητήσω συγνώμη από αυτούς τους ανθρώπους που χάσανε αγαπημένα πρόσωπα στο δυστύχημα αυτό. Μέσα σε 5 λεπτά 9 κανόνες παραβιάστηκαν. Είναι δεδομένο ότι ο σταθμάρχης έχει κάνει τα λάθη του. 44 χρόνια δουλεύω στα τρένα, τέτοιες συμπτώσεις που γίναν εκείνο το βράδυ δεν τις έχω ξαναδεί στη ζωή μου».
- Ο Βασίλης Κόκαλης, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ρώτησε:
«Είπατε ότι εκείνο το βράδυ ήταν συμπτώσεις, σας ρωτώ. Η έλλειψη τηλεδιοίκησης για 3 χρόνια ήταν σύμπτωση;».
«Δεν αναφερόμουν στην τηλεδιοίκηση και προφανώς δεν ήταν σύμπτωση. Η τηλεδιοίκηση βλέπει ένα πολύ μεγάλο εκτεταμένο μήκος σιδηροδρομικού δικτύου ενώ ο σταθμός της Λάρισας επέβλεπε 4χλμ πριν από τη Λάρισα και άρα περίπου 4 χλμ βόρεια», απάντησε ο κ. Τερεζάκης.
- Ο κ. Τερεζάκης δεν έκρυψε μάλιστα ότι ο ΟΣΕ είχε ανησυχίες για την κατάσταση στους σιδηροδρόμους.
- Όταν η Μιλένα Αποστολάκη, βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ ρώτησε:
«Ανησυχίες δεν είχατε από την εμπειρία που έχετε από το σιδηρόδρομο και σε άλλες χώρες;».
Ο κ. Τερεζάκης απάντησε «ανησυχίες είχαμε και είχαμε σε συγκεκριμένα σημεία του δικτύου».
Οι εργασίες της επιτροπής συνεχίζονται την Παρασκευή (2/2).
Τι είπε ο διευθύνων σύμβουλος
«Νόμιμη και νομότυπη» ήταν η μετάταξη του σταθμάρχη Λάρισας, τόνισε ο πρώην αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Θανάσης Κοτταράς, στο πλαίσιο της κατάθεσής του στην εξεταστική επιτροπή για «διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών».
Ο κ. Κοτταράς, νυν διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Λ. Τσαβδαρίδη για το εάν υπήρχε όριο ηλικίας στα 48 έτη, για τη μετάταξη στον ΟΣΕ, μέσω της «Κινητικότητας», ανέφερε ότι «το «48», ως όριο ηλικίας, που μπήκε στο φύλλο, που συμπλήρωσε ο οργανισμός στην πλατφόρμα του υπουργείου Εσωτερικών, δεν προβλεπόταν, ούτε από τη νομοθεσία ούτε από κάποια κανονιστική πράξη, ούτε από υπουργική απόφαση, ούτε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ, ούτε καν από απόφαση από κάποια διεύθυνση του ΟΣΕ.
«Ήταν ένα αυθαίρετο όριο ηλικίας, που μπήκε εκ παραδρομής από την υπάλληλο ή τον υπάλληλο, που συμπλήρωσε τη συγκεκριμένη αίτηση στην πλατφόρμα για τον ΟΣΕ».
Επισήμανε, επίσης, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι υπάρχουν γνωμοδοτήσεις που έχει λάβει ο ΟΣΕ το 2023 από καθηγητές Νομικής του Δημοσίου Δικαίου, και οι οποίοι «λένε ότι η μετάταξη ήταν καθόλα νόμιμη.
Επίσης, αυτές οι γνωμοδοτήσεις λένε ότι εάν η επιτροπή έπαιρνε υπόψη της το όριο ηλικίας, θα είχε κάνει παρατυπία, γιατί αυτό το όριο ηλικίας ήταν αυθαίρετο» είπε ο κ. Κοτταράς, ο οποίος κατέθεσε στην επιτροπή τις σχετικές γνωματεύσεις.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ