Στο συμπέρασμα ότι αρκούσε και μόνο η φωτοσήμανση για να είχε αποφευχθεί η μοιραία σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας με την εμπορική αμαξοστοιχία που σημειώθηκε τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη, και κόστισε την ζωή 57 ανθρώπων, κατέληξε, μεταξύ άλλων, η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών.
Τα βασικά συμπεράσματα στα οποία κατέληξε η ανεξάρτητη επιτροπή πραγματογνωμόνων παρατέθηκαν και αναλύθηκαν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παρατέθηκε σήμερα Δευτέρα (26/2), δύο 24ωρα πριν τη συμπλήρωση ενός χρόνου από την πολύνεκρη τραγωδία.
«Αρκούσε και μόνο η φωτοσήμανση για να είχε αποφευχθεί η σύγκρουση» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Κώστας Λακαφώσης, μηχανολόγος-αεροναυπηγός μηχανικός και πραγματογνώμονας ατυχημάτων.
«Το τελικό πόρισμα που παραδίδεται αύριο στον εφέτη ανακριτή, έχει μικρές διαφοροποιήσεις στην χαρτογράφηση των βαγονιών, δηλαδή σε ποιο σημείο της αμαξοστοιχίας βρισκόταν το κάθε θύμα, προκειμένου να καταλάβουμε απόλυτα τι συνέβη στον καθένα.
Δεν έχασαν την ζωή τους όλοι, από τις ίδιες αιτίες» επεσήμανε.
Το ζήτημα της φωτιάς
Σε ό,τι αφορά το πολύ σοβαρό ζήτημα της φωτιάς, που σημειώθηκε όταν συγκρούστηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες, ο κ. Λακαφώσης επεσήμανε πως σε περίπτωση που δεν υπήρχε τέτοια ανάφλεξη, δεν θα υπήρχαν και τόσα πολλά θύματα.
«Αυτή τη στιγμή γνωρίζουμε πως τουλάχιστον 5 άτομα έχασαν την ζωή τους συνεπεία της φωτιάς. Μπορούμε να κάνουμε υποθέσεις και εκτιμήσεις και για κάποιους ακόμη, όχι όμως πολλούς» αποκάλυψε και πρόσθεσε πως «είναι ωστόσο κάτι που δεν διερευνήθηκε από τους αρμόδιους.
Τα τέσσερα βασικά συμπεράσματα
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών κατέληξε στα εξής βασικά συμπεράσματα:
- Αρκούσε και μόνο η Φωτοσήμανση για να είχε αποφευχθεί η σύγκρουση
- Η σωρεία ανθρώπινων λαθών και παραλείψεων βρήκε πρόσφορο έδαφος σε ένα περιβάλλον συνολικής περιφρόνησης κανονισμών και διαδικασιών
- Η σταδιακή κατάρρευση συστημάτων και διαδικασιών δεν οδήγησε σε καμία λήψη μέτρων (μείωση ταχυτήτων, αραίωση των δρομολογίων, επιπλέον προσωπικό, επιπλέον έλεγχοι)
- Συνολική έλλειψη κουλτούρας ασφαλείας στον Σιδηρόδρομο δεν επιτρέπει ακόμα και σήμερα, έναν χρόνο μετά, την ουσιαστική αξιοποίηση των συμπερασμάτων από το συγκεκριμένο ατύχημα προκειμένου να αποφευχθεί το επόμενο.
Πληροφορίες από enikos.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ