Συναισθηματικά φορτισμένο ήταν το κλίμα στην Εξεταστική Επιτροπή για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερζάκη, να δακρύζει, μετά την ομιλία του.
Όπως ανέφερε, έγινε σειρά λαθών και από τον μηχανοδηγό του Intercity, της επιβατικής αμαξοστοιχίας, όταν αντιλήφθηκε ότι βρισκόταν στη γραμμή καθόδου, έπρεπε να ακινητοποιήσει το τρένο, κάτι που ποτέ δεν έκανε.
Μάλιστα, όπως είπε, ο μηχανοδηγός ρώτησε προς τα πού κατευθύνεται η γραμμή 62 και δεν ανέφερε ότι επρόκειτο για γραμμή καθόδου.
«Θα είχε ξυπνήσει ο σταθμάρχης, δυστυχώς δεν ακούστηκε ποτέ. Φεύγοντας από τη Λάρισα βρίσκεται μπροστά σε 2 ομάδες κλειδιών.
Είχε διευθετήσει το κλειδί 117 για να περάσει το Intercity. Κάτι μεσολάβησε, που του τράβηξε την προσοχή και δεν έκανε τη χάραξη, έστω χειροκίνητα.
Ο πίνακας του έδειχνε τα σημεία που ήταν αλλαγές.
Αν παρακολουθούσε τον πίνακα θα το είχε καταλάβει ακόμη και πριν τα κλειδιά.
Εδώ είναι και θέμα σιδηροδρομικής παιδείας, το μάτι πέφτει στην αλλαγή, οι αλλαγές είναι ο φόβος και τρόμος όλων των σιδηροδρομικών», τόνισε ο κ. Τερζάκης.
Σε ότι αφορά τη διαχείριση της κατάστασης από τον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ σημείωσε ότι σύμφωνα με τον Κανονισμό, αν διαπιστώσει ο μηχανοδηγός ότι πηγαίνει σε τροχιά που δεν είναι εντεταλμένος, οφείλει να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία και να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη.
«Συγνώμη από αυτούς που έχασαν αγαπημένα πρόσωπα. Ο ΟΣΕ έχει αναλάβει τις ευθύνες του και προτίθεται να τις αναλάβει στον βαθμό που του αναλογούν.
Σε ηλικία 9 ετών γλίτωσα από σιδηροδρομικό δυστύχημα. Ήμουν στο τελευταίο βαγόνι. Και επειδή ήμουν ατίθασος κατεβήκαμε από το βαγόνι. Έπεσε η μηχανή στο τελευταίο βαγόνι στο Δερβένι» και πρόσθεσε, «είχα βάλει στη ζωή μου στόχο να μην ξαναγίνει τέτοιο δυστύχημα και δυστυχώς έγινε.
Εκείνο το βράδυ είχα εισιτήριο, θα ήμουν καμπίνα. Μπορεί να μη με είχατε μπροστά σας ή να είχε αποσοβηθεί. Πάντα συζητάω με τους μηχανοδηγούς», σχολίασε με δάκρυα στα μάτια ο κ. Τερζάκης.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ