Πολλές και έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση για επικείμενη κατάργηση του ποδηλατόδρομου στη Λεωφόρο Νίκης.
Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη στο πλαίσιο των μέτρων που πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή σε λίγες ημέρες για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης στη Θεσσαλονίκη εξαιτίας της έναρξης των έργων για την κατασκευή του Fly Over.
Ήδη η πρώτη αντίδραση ήρθε από τον Σύλλογο Ποδηλατών Θεσσαλονίκης, ωστόσο, αντιδράσεις προκύπτουν και από την πλευρά της νέας εκλεγμένης Δημοτικής Αρχής υπό τον Στέλιο Αγγελούδη.
Με αναρτήσεις τους στο Facebook, δύο εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι, οι οποίοι μάλιστα δεν αποκλείεται να αναλάβουν και καθήκοντα αντιδημάρχων στην επόμενη Δημοτική Αρχή εξέφρασαν την αντίθεσή τους.
Ο λόγος για τον Σπύρο Βούγια και τον Πρόδρομο Νικηφορίδη.
«Επειδή διαβάζω πολλά και διάφορα να επαναλάβω τη θέση του νεοεκλεγέντος Δημάρχου Στέλιου Αγγελούδη και της παράταξης Ομάδα για τη Θεσσαλονίκη είναι ότι ο ποδηλατόδρομος της Λεωφόρου Νίκης πρέπει να παραμείνει και να μετακινηθεί με ασφαλή διαμόρφωση στο πεζοδρόμιο μόνο μετά την ολοκλήρωση του ξύλινου ντεκ που θα τριπλασιάσει το πλάτος!
Θα δουλέψουμε εντατικά για τη σύντομη ολοκλήρωση του», αναφέρει στην ανάρτησή του ο Πρόδρομος Νικηφορίδης.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Σπύρος Βούγιας, ο οποίος ζητά την παραμονή του ποδηλατόδρομου στη Λεωφόρο Νίκης, τον οποίο μάλιστα χαρακτηρίζει ως «μόνο επιτυχημένο» στην πόλη.
«Ακόμη δεν άρχισε η κατασκευή της Ανισόπεδης Περιφερειακής (flyover) και ο αδικαιολόγητος πανικός των αρμοδίων οδηγεί σε λανθασμένες επιλογές για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων.
Πριν εφαρμοστούν όλα τα τα αναγκαία μέτρα που αναμένεται να περιορίσουν το πρόβλημα (περισσότεροι τροχονόμοι, αυστηρός έλεγχος διπλοστάθμευσης, περιορισμός ωραρίου φορτοεκφόρτωσης, πασαλάκια διαχωρισμού λωρίδων κ.λ.π.), ενοχοποιείται άδικά ο μόνος επιτυχημένος ποδηλατόδρομος της πόλης στη λεωφόρο Νίκης.
Στον άξονα αυτόν, ο ποδηλατόδρομος λειτούργησε εις βάρος της παράνομης στάσης και στάθμευσης, επιτρέποντας στα Ι.Χ. να κινούνται ομαλά σε 2 λωρίδες, όπως και πριν, αφήνοντας ζωτικό χώρο για τους χιλιάδες πεζούς που ασφυκτιούσαν από την επικίνδυνη συνύπαρξη με τα ποδήλατα στο στενό πεζοδρόμιο απ’ την πλευρά της θάλασσας.
Συμφωνώ με τον Πρόδρομο Νικηφορίδη πως ο ποδηλατόδρομος θα μπορέσει να χωροθετηθεί εκτός οδού όταν ολοκληρωθεί η επέκτασή της παλιάς παραλίας με το λεγόμενο deck, που θα προσφέρει αναγκαίο ζωτικό χώρο σε όλους.
Συνιστώ ψυχραιμία, σοβαρότητα, διαφάνεια με συνεχή ενημέρωση των πολιτών, έλεγχο της εργολαβίας για την τήρηση της ρήτρας για διαρκή λειτουργία τουλάχιστον 2 λωρίδων/ κατεύθυνση και συστηματική προσπάθεια μείωσης των περιβαλλοντικών και άλλων επιπτώσεων στις περιοχές κατοικίας που γειτονεύουν με τη νέα αρτηρία.
Το έργο δεν σχεδιάστηκε ούτε κατασκευάζεται από τον Δήμο Θεσσαλονίκης αλλά το κέντρο της πόλης είναι αυτό που θα υποδεχθεί και πρέπει να εξυπηρετήσει την πρόσθετη κυκλοφορία.
Ο νέος δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης παρακολουθεί τις εξελίξεις από κοντά, ενημερώνεται διαρκώς και θα συμβάλει ενεργά με τους συνεργάτες του στη λήψη των πιο ορθολογικών αποφάσεων που θα αποτρέψουν τον κίνδυνο να έχει και το έργο αυτό την τύχη της υποθαλάσσιας αρτηρίας», αναφέρει από την πλευρά του ο Σπύρος Βούγιας.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ