Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν στη Θεσσαλονίκη διανομείς για το θάνατο (18/11) του 39χρονου συναδέλφου τους.
Όπως καταγγέλλουν: «Οι εταιρίες μας άφησαν στο έλεος του Θεού και του καιρού».
Δεκάδες ταχυδιανομείς συγκεντρώθηκαν το πρωί της Δευτέρας (20/11) στην οδό Απόλλωνος στην Κάτω Τούμπα στη Θεσσαλονίκη, στο σημείο όπου το βράδυ του Σαββάτου (18/11) έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα ένας 39χρονος συνάδελφός τους εν ώρα εργασίας.
Οι διανομείς καταγγέλλουν την ανυπαρξία μέτρων ασφαλείας και κρατικής μέριμνας που τους καθιστούν έρμαιο των εταιρειών, που όπως λένε δε διστάζουν να τους εκμεταλλεύονται και σε ακραίες καιρικές συνθήκες.
«Δεν ήταν η κακιά στιγμή…»
Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Επισιτισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Γιώργος Μπρανίκας, δήλωσε για τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούσαν την ημέρα του δυστυχήματος:
«Δεν ήταν η κακιά στιγμή…
Την ώρα που είχε 8 μποφόρ, την ώρα που έσπαγαν πλοία και που η πυροσβεστική δεχόταν εκατοντάδες κλήσεις για να κόψει δέντρα που πέσανε στο δρόμο, την ίδια στιγμή οι μεγάλες εταιρείες διανομείς και τα μεγάλα επισιτιστικά καταστήματα έβγαζαν συναδέλφους στον δρόμο με κίνδυνο τη ζωή τους» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Όπως επισήμανε τα τελευταία χρόνια καμία κυβέρνηση δεν έχει μεριμνήσει ώστε να ξεκαθαριστεί ποιες καιρικές συνθήκες πρέπει να απαγορεύουν τη διανομή.
Προσέθεσε δε πως επικίνδυνες είναι οι συνθήκες τόσο όταν επικρατούν καύσωνες, όσο επίσης καταιγίδες και παγετοί, ενώ υπογράμμισε πως έγιναν προσπάθειες από το συνδικάτο να σταματήσουν οι διανομές το βράδυ του Σαββάτου (18/11) δίχως όμως αποτέλεσμα.
Ο Βασίλης Κεφαλάς, μέλος του ΔΣ του ΣΕΤΕΠΕ, δήλωσε πώς από το 2017 πανελλαδικά έχουν χάσει τη ζωή τους πάνω από 60 διανομείς:
«Καταγγέλλουμε από το 2017 ότι πρέπει να υπάρχει αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο, όπου αυτόματα σε ακραίες καιρικές συνθήκες να σταματάει το delivery και να απαγορεύεται η διανομή σε όλες τις εταιρείες, τα καταστήματα μικρά και μεγάλα και τις πλατφόρμες, ωστόσο η κυβέρνηση μέχρι τώρα δεν έχει κάνει κάτι τέτοιο» υπογράμμισε ζητώντας από τους συναδέλφους του, σε περιπτώσεις που υφίστανται ακραία καιρικά φαινόμενα να αρνούνται να παρέχουν την εργασία τους.
Οι ταχυδιανομείς την ικανοποίηση των παρακάτω αιτημάτων τους:
- μέτρα προστασίας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς και επαναφορά των βαρέων και ανθυγιεινών.
- καμία διανομή σε ακραίες καιρικές συνθήκες
- κάλυψη των εξόδων της μοτοσυκλέτας από τον εργοδότη και κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία με έξοδα του εργοδότη αλλά και τακτικούς ελέγχους από την τεχνική επιθεώρηση
- Πενθήμερο- 7ωρο
- κάλυψη του εισοδήματος του διανομέα σε περίπτωση ατυχήματος
- ΣΣΕ με αυξήσεις στους μισθούς και σταθερό εργάσιμο χρόνο.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ