Το απόγευμα της Δευτέρας έλαβε χώρα (6/11) η επίσημη παρουσίαση του Fly Over στη Θεσσαλονίκη, την οποία διοργάνωσε η Κυβέρνηση.
Το Mynews.gr ήταν εκεί και μετέφερε με Live ενημέρωση όλες τις εξελίξεις.
- Ποιοι βρέθηκαν στην εκδήλωση; Έξω από το ξενοδοχείο της εκδήλωσης θα πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας πολιτών.
Συνολικό κόστος
Σημαντικές πληροφορίες προέκυψαν από τα όσα καταγράφηκαν στην εκδήλωση, με το συνολικό κόστος της κατασκευής του να φτάνει τα 378 εκ. ευρώ.
«Μερικά από τα θετικά του Fly Οver είναι η προσβασιμότητα στο αεροδρόμιο Μακεδονία και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής.
- Θα πρέπει να σημειωθεί εκ νέου ότι το έργο αναλαμβάνουν να φέρουν εις πέρας οι εταιρίες ΑΒΑΞ ΑΕ και Μυτιληναίος.
- Πρόκειται ουσιαστικά για σύμπραξη, ενώ η περίοδος για τις μελέτες θα μοιραστεί σε δύο μέρη.
Τον λόγο στην παρουσίαση πήρε επίσης και η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου.
«Είναι ωραίο πρόβλημα να μπορείς να διαχειρίζεσαι μια ταλαιπωρία, που όμως μετά από τέσσερα χρόνια θα αφήσει ένα τέτοιο εμβληματικό έργο (σ.σ. FlyOver).
Πιστεύω, πώς η ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να αισθάνεται πολύ τυχερή γι’ αυτό το έργο».
Τι θα γίνει με τον ποδηλατόδρομο
Πολλές και έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση για επικείμενη κατάργηση του ποδηλατόδρομου στη Λεωφόρο Νίκης.
Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη στο πλαίσιο των μέτρων που πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή σε λίγες ημέρες για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης στη Θεσσαλονίκη εξαιτίας της έναρξης των έργων για την κατασκευή του Fly Over.
Ήδη η πρώτη αντίδραση ήρθε από τον Σύλλογο Ποδηλατών Θεσσαλονίκης, ωστόσο, αντιδράσεις προκύπτουν και από την πλευρά της νέας εκλεγμένης Δημοτικής Αρχής υπό τον Στέλιο Αγγελούδη.
Με αναρτήσεις τους στο Facebook, δύο εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι, οι οποίοι μάλιστα δεν αποκλείεται να αναλάβουν και καθήκοντα αντιδημάρχων στην επόμενη Δημοτική Αρχή εξέφρασαν την αντίθεσή τους.
- Τι θα γίνει, ωστόσο, με τον ποδηλατόδρομο στη Λεωφόρο Νίκης;
- Μπερδεμένη είναι η κατάσταση, ωστόσο όπως είπε ο Νίκος Ταχιάος «δεν υπάρχει απόφαση κατάργησης του ποδηλατόδρομου της Νίκης».
Αλλαγή ονόματος για ΟΑΣΘ;
«Του χρόνου θα έχουμε και νεότερα για το πώς θα διαμορφωθεί ο ΟΑΣΘ, ο οποίος πλέον ενδέχεται να μην ονομάζεται έτσι», ειπώθηκε επίσης στην επίσημη παρουσίαση, γεγονός που από μόνο του μπορεί να προκαλέσει αίσθηση για τις εξελίξεις στη Θεσσαλονίκη.
Όσο για τα χαρακτηριστικά του έργου;
Τέσσερα θα είναι, όπως προέκυψε, από την εκδήλωση-παρουσίαση του έργου… που φέρει το όνομα Fly Over.
- 12 χιλιόμετρα αναβαθμισμένου οδικού άξονα
- 8 χιλιόμετρα υπερυψωμένης νέας οδού εκ των οποίων τα 4 εξ αυτών θα είναι συνεχούς γέφυρας
- 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας στην υπερυψωμένη οδό
- 3+3 λωρίδες κυκλοφορίας στην αναβαθμισμένη υπερυψωμένη οδό
Υπάρχουν όμως και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου. Ποια είναι αυτά;
- Καθαιρούνται 3 οδογέφυρες (Επταπυργίου, Άγιου Παύλου και Πανοράματος)
- Αντικαθίστανται οι 2 εξ αυτών (Επταπυργίου και Πανοράματος)
- Καθαιρείται και αντικαθίσταται μία πεζογέφυρα (Περραιβού)
- Καθαιρείται και αντικαθίσταται το υφιστάμενο C&C της περιφερειακής
- Συνολική αποκατάσταση 27 τεχνικών έργων της ΕΣΠΕΡ
Όριο ταχύτητας στον Περιφερειακό
Σύμφωνα με τα όσα μετέφερε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης, ο υφυπουργός στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, το όριο ταχύτητας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του Fly Over, όσο δηλαδή διαρκούν τα έργα, θα είναι στον Περιφερειακό μόλις τα… 60 χιλιόμετρα.
«Θα υπάρξει ταλαιπωρία και αναστάτωση στις μετακινήσεις», είπε μεταξύ των άλλων, δίχως ωστόσο να ενημερώσει και να καταγράψει από πότε θα ισχύει αυτό το μέτρο.
Είπε κι άλλα, όμως, ο Ταχιάος… Όπως;
Και είπε επίσης ότι κατά τη διάρκεια του έργου «θα ληφθούν ειδικά μέτρα για να μετακινούνται τα ασθενοφόρα, η αστυνομία και η πυροσβεστική».
Υπενθυμίζεται ακόμη ότι πριν από την παρουσίαση, αλλά και συγκεκριμένα τις προηγούμενες μέρες, κατατέθηκε υπόμνημα κατά του Fly Over υπογράφουν 30 φορείς, σύλλογοι, κινήσεις και πρωτοβουλίες της Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζοντας ότι «στραγγαλίζεται η κυκλοφορία για τουλάχιστον πέντε χρόνια και ότι καταστρέφονται δασικές εκτάσεις».
Τέλος το παρκάρισμα, κυκλοφοριακός Γολγοθάς
Τέλος μπαίνει στο παρκάρισμα, στη λεωφόρο, Κωνσταντίνου Καραμανλή, όπως ενημέρωσε τους ιδιοκτήτες ΙΧ η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, λόγω του Fly Over.
Το ενημερωτικό σημείωμα
Όπως αναφέρει το σχετικό ενημερωτικό σημείωμα που αναρτήθηκε κατά μήκος της οδικής αρτηρίας, λόγω των έργων του Fly Over στην περιφερειακή οδό, η Κ. Καραμανλή έχει ενταχθεί σε Ειδικό Σχέδιο Εντατικής Τροχονομικής Αστυνόμευσης, γεγονός που σημαίνει ότι δεν επιτρέπεται η στάθμευση προκειμένου το σύνολο του οδοστρώματος να χρησιμοποιείται για την κυκλοφορία των οχημάτων.
Ως εκ τούτου, όπως ενημερώνει η τροχαία, όλα τα οχήματα που θα είναι σταθμευμένα στον εν λόγω δρόμο θα απομακρύνονται με τον γερανό και θα βεβαιώνονται οι προβλεπόμενες παραβάσεις.
Το τεράστιο πρόβλημα, με το οποίο πλέον θα βρεθεί αντιμέτωπη η Θεσσαλονίκη από την επόμενη εβδομάδα είναι αναμφίβολα το κυκλοφοριακό χάος, που θα προκληθεί στην πόλη εξαπίας της εκτροπής σημανυκού μέρους της κυκλοφορίας εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι όπως κάθε μεγάλο έργο στη Θεσσαλονίκη, έτσι κι αυτό πυροδοτεί συζητήσεις ως προς την αναγκαιότητά του, καθώς και για πς επιπτώσεις κατά τη διάρκεια
της κατασκευής του, αλλά και μετέπειτα.
Οι δυο εστίες έντασης
Εστία έντασης υπήρξε μεταξύ του Νίκου Ταχιάου, υφυπουργού Μεταφορών και Υποδομών, με τον δήμαρχο Νεάπολης Συκεών, Σίμο Δανιηλίδη, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης από την πλευρά της κυβέρνησης για τον Fly Over σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης.
- Τι συνέβη ακριβώς; Γιατί άναψαν τα… αίματα;
«Ήμασταν και θα είμαστε υπέρ αυτού του μεγάλου έργου πνοής για την πόλη, αλλά είδαμε ότι προηγούταν ο εξωτερικός δακτύλιος που με λιγότερα χρήματα θα μπορούσε να δώσει ανάσα.
Αν υπήρχε ο εξωτερικός δακτύλιος, δεν θα τρέμαμε για την επόμενη πενταετία.
Το 70% -80% της κυκλοφορίας του περιφερειακού θα μπορούσε να πηγαίνει πίσω από τον Τιτάνα, το Ρετζίκι, την Ευκαρπία, ή το Ασβεστοχώρι», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Δανιηλίδης.
«Έργο με άλλα χαρακτηριστικά»
Ο κ. Ταχιάος απάντησε άμεσα:
«Τι σχέση έχει εκείνο το έργο με αυτό; (ο εξωτερικός δακτύλιος).
Είναι ένα έργο άλλων δεκαετιών, που περνά μέσα από το Σέιχ Σου και κόβει χίλια στρέμματα δάσους.
Είναι δάσος, όλοι ξέρουν τα Πλατανάκια.
Και μάλιστα με φυσική βλάστηση. Δεν είχε προϋπολογισμό αυτό το έργο.
Πάμε να κάνουμε έργο, με άλλα χαρακτηριστικά.
Τι λέμε τώρα;».
Νέος κύκλος έντασης!
Μεταξύ των δύο αντρών υπήρξε μάλιστα και νέα ένταση στη συνέχεια. Για την ακρίβεια;
Ο Δανιηλίδης ανέφερε πως «στην Αθήνα, γιατί το μετρό έφτασε μέχρι κάθε συνοικία, είναι άλλο κράτος;», με τον Ταχιάο να απαντά πως είναι ο μεγαλύτερος μύθος το ότι δε διατέθηκαν χρήματα για το μετρό Θεσσαλονίκης».
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ είπε από την πλευρά του ότι και στην Αττική οδό αρχικά αντιδρούσαν οι Αθηναίοι και τώρα αγάπησαν το έργο παρόλο, που εκεί πληρώνουν και διόδια.
- Μάλιστα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Fly Over δε θα έχει διόδια…
- Τμήματα του έργου θα δουλεύουν 24 ώρες το 24ωρο για να ολοκληρωθεί εγκαίρως το έργο, στα 4 χρόνια.
Τι είπαν Κωνσταντινίδης και Σταϊκούρας
Ο Υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης, σημείωσε μεταξύ άλλων:
«Είναι ένα έργο απαραίτητο για τη Θεσσαλονίκη, πρέπει να προχωρήσει, ξεκίνησε να σχεδιάζεται πριν δέκα χρόνια, είμαστε στην έναρξη εργασιών, κάθε μεγάλο έργο συνεπάγεται δυσκολίες, το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης θα έχει συντονιστικού ρόλο», ενώ τον λόγο πήρε στη συνέχεια και ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας:
«Μερικά από τα θετικά του fly over είναι η προσβασιμότητα στο αεροδρόμιο Μακεδονία και στους τουριστικούς προορισμούς Χαλκιδικής.
Η Θεσσαλονίκη σε τέσσερα χρόνια από σήμερα θα αποκτήσει υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο, ενώ θα γίνουν και 150 προσλήψεις νέων οδηγών ΟΑΣΘ με συμβάσεις ορισμένο χρόνου, θα έχουμε 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε πόλη ολιστικής ανάπτυξης, μεταμορφώνεται εξελίσσεται, αναπτύσσεται, προοδεύει και πηγαίνει στο αύριο».
Επιπλέον, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επεσήμανε, ότι στην ευρύτερη περιοχή υλοποιούνται, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών…
- Σημαντικά οδικά,
- αντιπλημμυρικά,
- κτιριακά,
- σιδηροδρομικά έργα,
ενώ υπενθύμισε ότι το 2024, παραδίδεται και τίθεται σε λειτουργία, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ακολουθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά με χρονική απόσταση περίπου έξι μηνών και πραγματοποιούνται πρόδρομες εργασίες για τη βορειοδυτική επέκτασή του.
- Το πρώτο εργοτάξιο θα γίνει στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, ενώ κανένας κόμβος δεν θα κλείσει κατά τη διάρκεια του έργου.
- Την Τετάρτη (8/11) θα δοθεί στη δημοσιότητα η εικόνα, που θα αφορά τα Κωνσταντινουπολίτικα, αλλά και η ακριβής μορφή, που θα έχει ο κόμβος, όπως σημείωσε ο Ταχιάος.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ