Το απόγευμα της Δευτέρας ολοκληρώθηκε (6/11) η επίσημη παρουσίαση του Fly Over στη Θεσσαλονίκη.
Ποιοι βρέθηκαν στην εκδήλωση; Έξω από το ξενοδοχείο της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας πολιτών.
Η επίσημη παρουσίαση του Fly Over πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα (6/11) σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης.
Όπως έχει γίνει γνωστό στην αποψινή επίσημη παρουσίαση του έργου βρέθηκε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος και εκπρόσωποι του σχήματος ΑΒΑΞ-MYTILINEOS που έχουν αναλάβει την σύμβαση ΣΔΙΤ.
Νωρίτερα έξω από το ξενοδοχείο που διεξάγεται η παρουσίαση είχε προαναγγελθεί κάλεσμα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας πολιτών που εναντιώνονται στο έργο του Fly Over.
Αρκετοί εξ αυτών κρατούσαν πανό που μετέφεραν το μήνυμα:
«ΟΧΙ στο Fly Over
ΝΑΙ στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς» που έφεραν την υπογραφή της παράταξης «Η ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ».
Παράλληλα ο Σύνδεσμος Κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών μετέφερε σε αντίστοιχο μήνυμα σε πανό:
«FLY ΣΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥΣ
OVER ΣΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ».
Η παρουσίαση του έργου άρχισε και στην αίθουσα προβλήθηκε βίντεο το οποίο εμπεριείχε σημαντικές πληροφορίες για τον Fly Over:
Τι είπαν Κωνσταντινίδης και Σταϊκούρας
Ο Υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης σημείωσε μεταξύ άλλων:
«Είναι ένα έργο απαραίτητο για τη Θεσσαλονίκη, πρέπει να προχωρήσει, ξεκίνησε να σχεδιάζεται πριν δέκα χρόνια, είμαστε στην έναρξη εργασιών, κάθε μεγάλο έργο συνεπάγεται δυσκολίες, το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης θα έχει συντονιστικού ρόλο», ενώ το λόγο πήρε και ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας:
«Μερικά από τα θετικά του fly over είναι η προσβασιμότητα στο αεροδρόμιο Μακεδονία και στους τουριστικούς προορισμούς Χαλκιδικής. Η Θεσσαλονίκη σε τέσσερα χρόνια από σήμερα θα αποκτήσει υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο, ενώ θα γίνουν και 150 προσλήψεις νέων οδηγών ΟΑΣΘ με συμβάσεις ορισμένο χρόνου, θα έχουμε 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε πόλη ολιστικής ανάπτυξης, μεταμορφώνεται εξελίσσεται, αναπτύσσεται, προοδεύει και πηγαίνει στο αύριο».
Οι αλλαγές στον ΟΑΣΘ
Εκπρόσωπος της εταιρίας, αλλά και η Υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου μίλησαν για τις αλλαγές στον ΟΑΣΘ.
To συνολικό κόστος του έργου θα φτάσει, όπως αναφέρει ο Νίκος Ταχιάος, τα 378.000.000.
Και τα χαρακτηριστικά του έργου:
Ο κ. Ταχιάος αναλύει για τη σήραγγα στα Κωνσταντινουπολίτικα, για την οποία υπάρχουν έριδες όπως είπε και τόνισε ότι δεν επηρεάζονται οι παρακείμενες ιδιοκτησίες.
Επίσης σημείωσε ότι πλέον το όριο ταχύτητας στον περιφερειακό θα είναι τα 60 χιλιόμετρα την ώρα, παραδεχόμενος πως θα υπάρξει αναστάτωση και ταλαιπωρία στις μετακινήσεις.
Το πρώτο εργοτάξιο θα γίνει στην αρχή της επόμενης εβδομάδας, ενώ κανένας κόμβος σε θα κλείσει κατά τη διάρκεια του έργου.
Την Τετάρτη θα δοθεί στη δημοσιότητα για τα Κωνσταντινουπολίτικα, η ακριβής μορφή που θα έχει ο κόμβος, είπε ο κ. Ταχιάος.
Ενταση Ταχιάου-Δανιηλίδη
Μικρή ένταση πάντως υπήρξε μεταξύ του Νίκου Ταχιάου, Υφυπουργού Μεταφορών και Υποδομών, με τον δήμαρχο Νεάπολης Συκεών, Σίμο Δανιηλίδη.
«Ήμασταν και θα είμαστε υπέρ αυτού του μεγάλου έργου πνοής για την πόλη, αλλά είδαμε ότι προηγούταν ο εξωτερικός δακτύλιος που με λιγότερα χρήματα θα μπορούσε να δώσει ανάσα. Αν υπήρχε ο εξωτερικός δακτύλιος δε θα τρέμαμε για την επόμενη πενταετία. Το 70% -80% της κυκλοφορίας του περιφερειακού θα μπορούσε να πηγαίνει πίσω από τον Τιτάνα, το Ρετζίκι, την Ευκαρπία, ή το Ασβεστοχώρι», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Δανιηλίδης.
Ο κ. Ταχιάος απάντησε:
«Τι σχέση έχει εκείνο το έργο με αυτό; (ο εξωτερικός δακτύλιος). Είναι ένα έργο άλλων δεκαετιών που περνά μέσα από το Σέιχ Σου και κόβει χίλια στρέμματα δάσους. Είναι δάσος, όλοι ξέρουν τα Πλατανάκια. Και μάλιστα με φυσική βλάστηση. Δεν είχε προϋπολογισμό αυτό το έργο. Πάμε να κάνουμε έργο με άλλα χαρακτηριστικά. Τι λέμε τώρα;».
Δείτε τα βίντεο
Μεταξύ των δύο υπήρξε και νέα ένταση στη συνέχεια.
Ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε πως «στην Αθήνα γιατί το μετρό έφτασε μέχρι κάθε συνοικία είναι άλλο κράτος;», με τον Ταχιάο να απαντά πως είναι ο μεγαλύτερος μύθος το ότι δε διατέθηκαν χρήματα για το μετρό Θεσσαλονίκης».
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ είπε ότι και στην Αττική οδό αρχικά αντιδρούσαν οι Αθηναίοι και τώρα αγάπησαν το έργο παρόλο που εκεί πληρώνουν και διόδια.
Ο Flyover δε θα έχει διόδια, ενώ όπως είπε ο κ. Ταχιάος δεν υπάρχει απόφαση κατάργησης του ποδηλατόδρομου της Νίκης.
Τμήματα του έργου θα δουλεύουν 24 ώρες το 24ωρο για να ολοκληρωθεί εγκαίρως το έργο, στα 4 χρόνια.
Παράλληλα, σε έναν χρόνο θα υπάρχουν νεότερα για το πώς θα διαμορφωθεί ο ΟΑΣΘ, ο οποίος είναι πιθανό να μετονομαστεί.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ