Δεκάδες μετανάστες «φορτώνονται» καθημερινά σε φορτηγά διακινητών που πραγματοποιούν κυρίως διαδρομές στην βόρεια Ελλάδα, προκειμένου άλλοτε να οδηγηθούν στην ενδοχώρα και άλλοτε να βγουν από τα σύνορα. Για πολλούς ωστόσο αυτές οι διαδρομές εξελίσσονται σε τραγωδίες με νεκρούς ή τραυματίες.
Ο Noori, ένας Αφγανός μετανάστης περιγράφει στους αστυνομικούς την κούρσα τρόμου που έζησε μέσα σε ένα αμάξι διακινητών τον περασμένο Απρίλιο.
«Κρυβόμασταν για τέσσερις μέρες μέσα σε δάσος, στην Ξάνθη. Οι διακινητές μας επικοινώνησαν την τέταρτη μέρα, οπότε και ήρθαν τρία γρήγορα αμάξια για να μας πάρουν. Μας έβαλαν σε ένα σκουρόχρωμο όχημα. Ταξιδέψαμε μέχρι τη Θεσσαλονίκη μέσα σε δύο ώρες και πραγματικά φοβήθηκα πολύ γιατί ο οδηγός έτρεχε υπερβολικά».
Το τελευταίο τροχαίο τέτοιου είδους συνέβη την περασμένη Παρασκευή, όταν ο 35χρονος οδηγός φορτηγού που μετέφερε μετανάστες από την Κομοτηνή στην Ξάνθη, αντίκρισε περιπολικό, ανέπτυξε ταχύτητα με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του οχήματος. Τραγικός απολογισμός επτά νεκροί και οκτώ τραυματίες.
Οπως αναφέρει το πρακτορείο «Mia», το συγκεκριμένο τροχαίο προστέθηκε στην λίστα των τροχαίων με θύματα μετανάστες. Από τις αρχές του 2019, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της ΕΛ.ΑΣ. σημειώθηκαν έντεκα τροχαία δυστυχήματα στους δρόμους της βόρειας Ελλάδας, με τραγικό απολογισμό 29 νεκρούς και πάνω από 60 τραυματίες. Ο αριθμός των τραυματιών ξεπερνάει τους 100, κατά το ίδιο διάστημα, εάν ληφθούν υπόψιν και τα μη θανατηφόρα τροχαία.
Το δυστύχημα με τον μεγαλύτερο, μέχρι σήμερα, αριθμό νεκρών μεταναστών είχε συμβεί στον επαρχιακό δρόμο Καβάλας – Παραλίας Οφρυνίου, στο ύψος της περιοχής Σαρακήνα. Οι έντεκα επιβάτες, ανάμεσά τους και ο διακινητής, δεν κατάφεραν να εγκαταλείψουν το όχημα με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν και να καούν ζωντανοί, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι για την ταυτοποίησή τους χρειάστηκε συγκέντρωση γενετικού υλικού και ειδική ιατροδικαστική εξέταση.
Η ποινική μεταχείριση
Ποια είναι όμως η ποινική μεταχείριση των «αναλώσιμων» ή «ευκαιριακών» οδηγών; Κοινός τόπος, όπως εξηγούν οι δύο παραπάνω νομικοί, είναι ότι η τύχη τους διαφοροποιείται από δικαστήριο σε δικαστήριο, ανάλογα με την άποψη που διαμορφώνουν οι αρμόδιοι δικαστές για το διαπραχθέν αδίκημα, το οποίο μπορεί να διαφέρει από περίπτωση σε περίπτωση.
«Ενδέχεται για παρόμοιες περιπτώσεις να αντιμετωπίσεις από ποινή πολυετούς κάθειρξης, ήτοι π.χ. 12 χρόνια έκτιση, μέχρι και ποινή φυλάκισης, ήτοι 2-3 χρόνια έκτιση ποινής, γεγονός που προκαλεί μεγάλη ανασφάλεια δικαίου», αναφέρει ο κ. Καραγιάννης, ενώ συμπληρώνει ότι οι «τυφλές» πολυετείς καθείρξεις στους «αναλώσιμους» οδηγούς δεν συμβάλλουν ουδόλως σε άμβλυνση του φαινομένου, παρά μόνο στο «γέμισμα» των φυλακών, σε σχετικούς νόμους αποσυμφόρησης των φυλακών και στην αποφυλάκιση, χωρίς προηγούμενη αξιολόγηση ποιοτικών κριτηρίων, κάθε πραγματικά επικίνδυνου δράστη.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ