Δύσκολη υπόθεση φέρεται να είναι η πώληση ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου του λιμένα Θεσσαλονίκης από τον Ιβάν Σαββίδη, λόγω μιας σειρά αυστηρών όρων της σύμβασης παραχώρησης.
Αναλυτικότερα, όπως αναφέρει το Mononews, η απόφαση 547/2022 του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία εκδόθηκε την περασμένη άνοιξη σχετικά με το λιμενικό έργο που πραγματοποιείται στο λιμάνι του Πειραιά, για να προχωρήσει το συγκεκριμένο έργο αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα λιμάνια, επικαλείται τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για όλα τα λιμάνια της χώρας, μεταξύ των οποίων και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Μάλιστα, προκειμένου να ικανοποιήσει τις νέες συνθήκες, η ΟΛΘ εκπόνησε ένα νέο Master Plan και την αντίστοιχη ΣΜΠΕ, τα οποία έχουν ήδη κατατεθεί στους αρμόδιους φορείς, με το σχετικό ΠΔ να αναφέρει ότι η εταιρεία είναι σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα για την υλοποίηση του έργου.
Σύμφωνα με πηγές της Belterra του Ιβάν Σαββίδη, οι εργασίες θα ξεκινήσουν αμέσως, μόλις δοθεί επίσημα το «πράσινο» φως, με το λιμάνι να έχει πια τη δυνατότητα να εξυπηρετεί πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών, χωρητικότητας έως 24.000 TEUs.
Κατά την έρευνα που είχε εκπονήσει η Deloitte, «η υποχρεωτική επένδυση δημιουργεί ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο οικοσύστημα του λιμένα που επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από την επέκταση του προβλήτα 6, ενώ ενισχύει τα έσοδα του δημοσίου από άμεσους και έμμεσους φόρους άνω των 35 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, παράγει προστιθέμενη αξία άνω των 90 εκατ. ευρώ ετησίως κατά την περίοδο κατασκευής».
Παρόλα αυτά, ο χρόνος έναρξης των εργασιών δεν μπορεί να καταστεί ακριβείς, καθώς τόσο το ΣτΕ όσο και η έκδοση ΠΔ καθυστέρησαν λόγω των εκλογών και σίγουρα δεν θα ανακοινωθεί οποιαδήποτε απόφαση πριν το τελευταίο τρίμηνο του 2023.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ