Η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί προτεραιότητα.
Θα ακολουθήσει η επέκταση προς την Καλαμαριά, όμως υπάρχει το αντίστοιχο σενάριο για τη δυτική Θεσσαλονίκη, αλλά και την Τούμπα.
Στο μελλοντικό σχεδιασμό μετά την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά βρίσκονται οι αρμόδιοι Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης.
Προς τη δυτική Θεσσαλονίκη εκτιμάται δύσκολη η επέκταση του Μετρό και εξετάζονται μια σειρά από αλλαγές στις χαράξεις.
Άλλωστε μετά τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά, αποτελεί επόμενη προτεραιότητα, σε σύγκριση με την επέκταση του Μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους και θα προκύψουν όλες οι επεκτάσεις του Μετρό.
Η κυκλική γραμμή που επρόκειτο να καλύψει τους δήμους της δυτικής Θεσσαλονίκης κόλλησε στη δυνατότητα υλοποίησης και στον απαιτούμενο χρόνο κατασκευής.
Ως εκ τούτου ακυρώνεται η κυκλική γραμμή που θα είχε αρχή και τέλος τον Ν. Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα εξυπηρετούσε Επτάλοφο, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμο, Ηλιούπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη και Νεάπολη.
Στο νέο σχεδιασμό προβλέπεται ένας κλάδος που θα κατευθύνεται από την πλατεία Δημοκρατίας, μέσω της οδού Λαγκαδά, μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου, με σταθμούς στη Νεάπολη (επί της Λαγκαδά), πιθανώς στην Αγία Βαρβάρα, στη Σταυρούπολη, στην Πολίχνη, στην Ευκαρπία και στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου.
Σύμφωνα με τη Voria, σε πρώτη φάση φαίνεται να μένουν εκτός οι δήμοι Αμπελοκήπων – Μενεμένης και Κορδελιού – Ευόσμου.
Στο κάδρο Χαριλάου και Τούμπα
Τις τελευταίες ημέρες ωστόσο εξετάζεται η πιθανότητα νέας ανεξάρτητης γραμμής (άγνωστο πότε), η οποία θα συνδέσει τις περιοχές της Χαριλάου και της Τούμπας.
Προτείνεται μια νέα γραμμή η οποία θα συνδέσει τις περιοχές που δυτικά μένουν εκτός πρώτης επέκτασης με τις περιοχές της Χαριλάου και της Κάτω Τούμπας, είτε μέσω της βασικής γραμμής (σύνδεση με τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό), είτε ακόμα και με διέλευση κάτω από την οδό Τσιμισκή (για να είναι απολύτως ανεξάρτητη η συγκεκριμένη γραμμή).
Εξετάζεται ωστόσο η επαναφορά παλαιότερων σεναρίων για την ανάπτυξη δικτύου τραμ (συμπληρωματικού του Μετρό) στη Θεσσαλονίκη με τρία σενάρια στις ψηλές περιοχές του κέντρου, στην Τσιμισκή ή στη Μητροπόλεως και σύνδεση των κεντροανατολικών περιοχών (Χαριλάου, Τούμπα) και Θέρμης…
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ