Στην ογκώδη δικογραφία, 190 σελίδων, για την τραγωδία στα Τέμπη προστέθηκε και το πολυσέλιδο πόρισμα των επιθεωρητών της αρχής Διαφάνειας για τις ελλείψεις και τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και την πορεία της επίμαχης σύμβασης 717.
Το θέμα παρουσίασαν τόσο η ΕΡΤ, όσο και το Mega.
Στις 190 σελίδες αποκαλύπτονται διαχρονικά λάθη και παραλείψεις, που συμβαίνουν εδώ και δεκαετίες και σκιαγραφούν το αλαλούμ που επικρατεί στο ελληνικό Δημόσιο με ευθύνη των Αρχών, των εργαζομένων, αλλά και εξωτερικών παραγόντων. Στο «κάδρο» των ευθυνών μπαίνουν φυσικά τόσοι οι ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, καθώς επίσης και εργολάβοι για τη σύμβαση 717.
Λάθη και παραλείψεις ετών
Εγκληματικές παραλείψεις και λάθη επί σειρά ετών.
Οι ελεγκτές της Αρχής Διαφάνειας που εξέτασαν την «αμαρτωλή» σύμβαση 717, για την αποκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα, από το 2012 έως το 2021, με το πόρισμά τους, των 190 σελίδων, βάζουν στο κάδρο των ευθυνών τον τρόπο χειρισμού της σύμβασης από την ΕΡΓΟΣΕ και τον ΟΣΕ αλλά και του αναδόχου, κοινοπραξία ΤΟΜΗ – Alstom.
Ένα έργο, που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από τις 26/9/2016 και 7 χρόνια μετά, ακόμη υπάρχουν τρομερές ελλείψεις και κενά.
Σύμφωνα με το πόρισμα, η διεύθυνση έργου δε μερίμνησε ώστε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, αλλά παρέλειψε ακόμη και να τηρήσει το χρονοδιάγραμμα εγκρίσεων των απαραίτητων μελετών:
«Σημαντικές καθυστερήσεις εκτέλεσης εργασιών «… κυρίως λόγω μη έγκαιρης παράδοσης χώρων και διάθεσης του απαιτούμενου στελεχιακού προσωπικού από τον ΟΣΕ…’».
«Εγώ έβλεπα έναν τοίχο και είχα στείλει επιστολές στους αρμόδιους.
Τα τρένα πηγαίναν στα τυφλά, ήταν ένα έγκλημα, αν λειτουργούσε το σύστημα δε θα είχε γίνει το κακό», δήλωσε ο Χρήστος Κατσιούλης, πρώην πρόεδρος επιτροπής ΕTCS ΕΡΓΟΣΕ.
Το πόρισμα των 190 σελίδων συνεχίζει:
«Στο προϋπάρχον σύστημα Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης που είχε εγκατασταθεί από παλαιότερες συμβάσεις του ΟΣΕ, λειτουργούσε για βραχύ χρονικό διάστημα διότι υπήρξαν σε μεγάλη έκταση ανεπαρκές ζημίες από βανδαλισμούς και κλοπές στον εξοπλισμό».
Βανδαλισμοί και κλοπές
Τα στοιχεία δείχνουν πως οι εκτεταμένοι βανδαλισμοί και οι κλοπές προκάλεσαν τεράστιες αποκλίσεις μεταξύ του αντικειμένου της σύμβασης και των αναγκών του έργου σε υλικά και χρόνο, καθυστερώντας την ολοκλήρωση της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης.
Το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας περιλαμβάνει αναλυτικούς οικονομικούς πίνακες, αλλά και φωτογραφίες τεκμηρίωσης του έργου.
«Όταν ήρθα στη Λάρισα, το 1994, ο πίνακας κυκλοφορίας υπήρχε ήδη.
Τα τελευταία τέσσερα με πέντε χρόνια δε δουλεύει γιατί ήταν χαλασμένος και η κυκλοφορία γινόταν με τους κλειδούχους.
Είναι σε λειτουργία τους τελευταίους τέσσερις με πέντε μήνες από αρχές Νοέμβριου του 2022», είχε πει ο Γιώργος Ζήνδρος, σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου.
Την ίδια στιγμή; Η επανεκκίνηση αργεί…
Καθυστερήσεις θα υπάρξουν στη δεύτερη φάση επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου.
«Φρένο» στη δεύτερη φάση επανεκκίνησης…
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, τη Δευτέρα θα έπρεπε να προστεθεί στα υπάρχοντα δρομολόγια και του Προαστιακού Αθήνα, Κόρινθος, Κιάτο, Αίγιο.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η επαναλειτουργία στο εν λόγω τμήμα του Προαστιακού, αλλά και στα τμήματα του υπεραστικού δικτύου στη βόρεια Ελλάδα δε θα ξεκινήσει, καθώς δεν έχουν απαντηθεί οι απαιτήσεις των εργαζομένων στα τρένα.
Παρά τις διαβεβαιώσεις του ΟΣΕ, οι σιδηροδρομικοί έχουν σκληρύνει την στάση τους και ζητούν να διασφαλιστεί η άρτια λειτουργία του συνόλου του δικτύου, προτού αυτό αρχίσει να επαναλειτουργεί πλήρως.
Συγκεκριμένα, οι μηχανοδηγοί ζητούν:
- Επικοινωνία μέσα στις σήραγγες
- Επαρκή φωτισμό
- Μέτρα πυροπροστασίας
Ξεχειλίζει η οργή και ο πόνος
Δραματικές ήταν για μία ακόμη φορά οι σκηνές, που εκτυλίχθηκαν σήμερα στη Θεσσαλονίκη, στο μνημόσυνο, που τελέστηκε για τους 57 συμπολίτες μας, που άφησαν την τελευταία τους πνοή στα Τέμπη.
Τέλος, θα πρέπει να καταγραφεί ότι, σύμφωνα με πηγές, συγγενείς των θυμάτων όρισαν δικούς τους πραγματογνώμονες… Μπορείτε να δείτε το σχετικό θέμα, όπως καταγράφηκε από το Open.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ