Ένας μήνας και μια βδομάδα έχουν περάσει από την σιδηροδρομική τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη, που συγκλόνισε τη χώρα, και οι ειδικοί χτυπούν «καμπανάκια κινδύνου» και προειδοποιούν ότι τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο συνεχίζουν να υπάρχουν.
Το ότι τα τρένα ξεκίνησαν να ξανακάνουν δρομολόγια, δεν σημαίνει ότι όλα τα διαχρονικά προβλήματα, που ταλανίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο, λύθηκαν ως δια μαγείας.
Οι ειδικοί συνεχίζουν να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και για άλλο πιθανό ατύχημα.
«Σίγουρα, περίμενα και περιμένω να γίνει ένα ατύχημα που να οφείλεται στην απαρχαιωμένη και απαξιωμένη υποδομή που έχουμε. Δηλαδή, δεν αρκεί μόνο η 717. Πρέπει να κοιτάξουμε την υποδομή», τονίζει η επίκουρη καθηγήτρια στην Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών, Ζωή Χριστοφόρου.
Η καθηγήτρια, μέσα από την ανοιχτή συζήτηση της «ΔΙΑΝΕΟΣΙΣ» κρούει των κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση, στην οποία βρίσκεται εδώ και χρόνια το σιδηροδρομικό δίκτυο.
«Ακόμη κι αν είχαμε την τηλεδιοίκηση, θα έπρεπε να είχαμε και προσωπικό που να ξέρει να την χρησιμοποιεί και να την χρησιμοποιεί και σε κανονικές συνθήκες, αλλά και σε περιπτώσεις που για κάποιον λόγο υπάρχει κάποια βλάβη σε αυτήν».
Αυτό ακριβώς διαφάνηκε και από την πρώτη στιγμή και ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών. Η απειρία και οι ελάχιστες γνώσεις του σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος, όπως κατήγγειλε την Πέμπτη (6/4) ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη και πρώην υπουργός μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, «είχε κάνει ξανά αίτηση για μετάταξη στο σταθμαρχείο μέσω της κινητικότητας το 2020, αλλά ο ΟΣΕ τον είχε απορρίψει».
Το συμπέρασμα που βγαίνει από αυτά που αναφέρουν οι ειδικοί είναι ότι πρέπει να γίνουν πολλά πράγματα για να υπάρξει αξιοπιστία και για να φτάσουμε τις προηγμένες σιδηροδρομικά χώρες και κυρίως για να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ