Τα πρώτα στοιχεία από το τραγικό τροχαίο που κόστισε τη ζωή στον Τζώρτζη Μονογυιό «φέρνει στο φως» η πρώτη πραγματογνωμοσύνη όπως αποκάλυψε ο ΣΚΑΪ.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το τιμόνι του αυτοκινήτου δίνει σημαντικά στοιχεία για το πώς το υπερπολυτελές αυτοκίνητο εξετράπη της πορείας του και τυλίχθηκε αμέσως μετά την πρόσκρουση στις φλόγες.
Η Ferrari 488 Pista, το μοντέλο του μοιραίου αυτοκινήτου, έχει πέντε θέσεις λειτουργίας στο δεξί μέρος του τιμονιού της.
Η τέταρτη αφορά το traction control system, δηλαδή το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, και η πέμπτη το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, το γνωστό ESP.
Τα πρώτα στοιχεία της πραγματογνωμοσύνης αναφέρουν για ενδείξεις απενεργοποίησης του συστήματος ευστάθειας (ESP) ή ακόμη και μη γνώσης για την ενεργοποίηση του, λόγω του ότι ο Τζώρτζης Μονογυιός οδηγούσε για πρώτη φορά τη Ferrari του.
Το αυτοκίνητο φέρεται να κινούταν με ταχύτητα μεταξύ 100-120 χλμ/ώρα. Με το ESP εκτός λειτουργίας, ένα απότομο πάτημα του γκαζιού θα μπορούσε να οδηγήσει σε υπερστροφή ακόμα και σε ταχύτητες που δεν είναι μεγάλες για το συγκεκριμένο όχημα.
Εξαιτίας της σφοδρής σύγκρουσης και της καύσης του αυτοκινήτου, οι πραγματογνώμονες δεν μπορούν με βεβαιότητα να απαντήσουν αν το ESP ήταν όντως απενεργοποιημένο ή δείχνει απενεργοποιημένο επειδή ενδεχομένως μετατοπίστηκε ο διακόπτης μετά το δυστύχημα.
Στο μικροσκόπιο μπαίνουν και τα ελαστικά που φορούσε το μοιραίο αυτοκίνητο, όσον αφορά την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά τους.
Τα αίτια της φωτιάς
Η πραγματογνωμοσύνη δείχνει ότι η φωτιά ξέσπασε λόγω της σύγκρουσης στο ρεζερβουάρ που υπάρχει κάτω από το κάθισμα του οδηγού στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Η δύναμη της σύγκρουσης πιθανότατα προκάλεσε την διαρροή καυσίμου.
H Ferrari 488 Pista έχει ρεζερβουάρ κάτω από τον χώρο αποθήκευσης στο μπροστινό τμήμα της ατράκτου και κάτω από τις θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ