Στα σκαριά βρίσκεται σχέδιο για αυτοκινητόδρομο που θα συνδέει την πόλη της Αλεξανδρούπολης με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους πολίτες να κινούνται με περισσότερη ευκολία.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του πρώτου διεθνούς συνεδρίου Southeast Europe Connectivity Forum (SECF), το οποίο πραγματοποιείται από 31 Οκτωβρίου έως 1 Νοεμβρίου 2023 στη Θεσσαλονίκη υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ελληνικής Εταιρείας Logistics και του Συνδέσμου Εξαγωγέων Ελλάδος, ο Υπουργός Οικονομικών της Βουλγαρίας, Assen Vassilev παρουσίασε σχέδιο της βουλγαρικής κυβέρνησης για τη δημιουργία ενός οδικού άξονα που θα συνδέει την Αλεξανδρούπολη και το Ορμένιο του Έβρου με την Κωνστάντζα της Ρουμανίας.
Για τον αυτοκινητόδρομο η Βουλγαρία έχει εγγράψει 6 δις στον προϋπολογισμό της
Όπως τόνισε ο Assen Vassilev, η Σόφια προωθεί την σύνδεση Βορρά – Νότου με την κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου που θα συνδέει την Ελλάδα και τη Ρουμανία μέσω της Βουλγαρίας, έργο για το οποίο υπεγράφη κοινή δήλωση κατά τη συνάντηση των πρωθυπουργών στη Βάρνα, σημειώνοντας παράλληλα πως για τον εν λόγω διάδρομο έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό έξι δις ευρώ εγγύηση και αναμένεται η επιλογή της αναδόχου κοινοπραξίας που θα αναλάβει την κατασκευή του.
Εξήγησε, μάλιστα, ότι με εξαίρεση το τμήμα μεταξύ Μπουργκάς και Βάρνας, ο οδικός άξονας βασίζεται σε υφιστάμενες γραμμές.
«Ελπίζουμε να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατόν οι διαδικασίες και σε κάθε περίπτωση να ολοκληρωθεί το έργο εντός πέντε ετών», τόνισε, υπογραμμίζοντας ακόμα ότι με τον αυτοκινητόδρομο αυτό ολοκληρώνεται ο χάρτης συνδεσιμότητας, δίνοντας έτσι, διέξοδο από τα λιμάνια της χώρας προς τη Μεσόγειο και παρέχοντας απευθείας σύνδεση προς τις βόρειες χώρες της Βαλκανικής μέχρι και τη Βιέννη.
Σε ερώτηση πάλι, σχετικά με τη χρηματοδότηση του έργου, ο Υπουργός Οικονομικών της Βουλγαρίας ανέφερε πως η χώρα θα αιτηθεί χρήματα από την Ευρωπαϊκή Ένωση για να αντισταθμιστεί το κόστος, ωστόσο δεν θα σταματήσει το έργο εν αναμονή της χρηματοδότησης.
«Τα χρήματα είναι ήδη διαθέσιμα και φυσικά μπορούμε να βοηθήσουμε και γείτονες χώρες, ώστε να αποπερατωθεί πιο γρήγορα.
Είναι πολύ σημαντικό για το εμπόριο μεταξύ των χωρών ειδικά μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία και τώρα στη Γάζα», ανέφερε, επισημαίνοντας ταυτόχρονα πως είναι πολύ σημαντικό έργο, προκειμένου το εμπόριο να μην στηρίζεται στη Μαύρη θάλασσα.
Μάλιστα, προκειμένου να αναδείξει την ανάγκη δημιουργίας του αυτοκινητόδρομου σημείωσε πως υπάρχει διπλασιασμός της κίνησης στα σύνορα μεταξύ Βουλγαρίας και Τουρκίας.
«Έχουμε 4.000 φορτηγά σε καθημερινή βάση και θεωρούμε ότι θα διπλασιαστεί τα επόμενα χρόνια», είπε και εξέφρασε τέλος, την εκτίμηση ότι όσο μαίνεται ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας όλη αυτή η κίνηση θα έρχεται στον νότο.