Μετά τον σάλο που προκάλεσε στη Γερμανία ένα μήνυμα-γκάφα από την αλυσίδα γρήγορου φαγητού KFC, η οποία καλούσε τους πελάτες της να γιορτάσουν την επέτειο της «Νύχτας των Κρυστάλλων», η εταιρεία ζήτησε συγγνώμη, στέλνοντας μήνυμα στους πελάτες της.
«Λυπούμαστε πολύ, θα ελέγξουμε άμεσα τις εσωτερικές μας διαδικασίες, ώστε να μην ξανασυμβεί αυτό. Παρακαλούμε, συγχωρήστε αυτό το λάθος», έγραφε το μήνυμα της KFC.
Η γνωστή γερμανική εφημερίδα Bild χαρακτήρισε το λάθος «κακόγουστο», τονίζοντας ότι έγινε σε βάρος «της μνήμης των θυμάτων του ναζιστικού καθεστώτος».
Η εταιρεία KFC έστειλε σε πελάτες της μέσω εφαρμογής μηνυμάτων και, ενώ ήταν η 84η επέτειος της «Νύχτας των Κρυστάλλων» – κατά την οποία οι Ναζί πυρπόλησαν, βανδάλισαν και λεηλάτησαν εβραϊκά καταστήματα, επιχειρήσεις και συναγωγές σε όλη τη Γερμανία – το εξής μήνυμα:
«Είναι ημέρα μνήμης για τη Νύχτα των Κρυστάλλων! Περιποιηθείτε τον εαυτό σας με περισσότερο τρυφερό τυρί στο τραγανό κοτόπουλό σας. Τώρα στο KFCheese!».
Όπως ήταν φυσικό το μήνυμα προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις από όσους το έλαβαν και έγινε viral στα social media, με την εταιρεία να στέλνει περίπου μία ώρα αργότερα μήνυμα, στο οποίο ζητούσε συγνώμη.
Πώς συνέβη η γκάφα
Φαίνεται ότι το μήνυμα δημιουργήθηκε από υπολογιστή που στέλνει αυτόματα κείμενα προώθησης, συνδέοντάς τα με τρέχουσες επετείους.
Ωστόσο, αρνητική εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι η εταιρεία δεν είχε κανένα μηχανισμό ελέγχου για να εντοπίσει την γκάφα, καθώς προφανώς την αντιλήφθηκε μόνο αφότου άρχισαν οι πρώτες αντιδράσεις.
Πάντως, δεν είναι η πρώτη φορά που αλυσίδα φαστ φουντ «πέφτει» σε διαφημιστικό ατόπημα. Τα McDonald’s στην Πορτογαλία είχαν χρησιμοποιήσει το σλόγκαν «Sundae Bloody Sundae» σε αποκριάτικη καμπάνια για πουτίγκες. Η καμπάνια είχε αποσυρθεί μετά από διαμαρτυρίες, με την εταιρεία να επιμένει τότε ότι δεν είχε ποτέ την πρόθεση να αναφερθεί στη «Ματωμένη Κυριακή» του 1972, όταν Βρετανοί αλεξιπτωτιστές πυροβόλησαν διαδηλωτές σε πορεία για τα πολιτικά δικαιώματα, στο Ντέρι της Βόρειας Ιρλανδίας.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ