Νεκρός είναι ο πλοίαρχος ενός φορτηγού πλοίου Κύπριου εφοπλιστή το οποίο επλήγη από ρωσικό πύραυλο ενώ βρισκόταν σε λιμάνι της Οδησσού στην Ουκρανία.
Πρόκειται για το φορτηγό πλοίο KMAX RULER, της Cyprus Sea Lines, του Κύπριου εφοπλιστή Ανδρέα Χατζηγιάννη, προέδρου της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών. Το πλοίο, το οποίο είναι κατασκευής του 2009, έχει μήκος 230 μέτρα και πλάτος 37 μέτρα, είναι χωρητικότητας 91.800 dwt και φέρει τον αριθμό ΙΜΟ 9436642, φαίνεται πως χτυπήθηκε από πύραυλο τύπου Kh-31P που εκτοξεύθηκε από ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος ο οποίος πέτυχε το κομοδέσιό του.
❗️ #Russian missile hit Liberian-flagged ship as it was entering port – Odesa regional military administration
“Crew members – citizens of the Philippines – are wounded. The pilot was killed, another port employee was injured,” the report said.
Infrastructure Minister Oleksandr… pic.twitter.com/G29puj4oph
— NEXTA (@nexta_tv) November 8, 2023
Το περιστατικό συνέβη κατά τη διάρκεια μιας ρωσικής πυραυλικής επίθεσης στις υποδομές του λιμανιού που βρίσκεται κοντά 32 χλμ μακριά από την Οδησσό.
Από την επίθεση, σκοτώθηκε ο καπετάνιος του πλοίου, ενώ τραυματίστηκαν τρία μέλη του πληρώματος, με καταγωγή από τις Φιλιππίνες.
«Ένα μη στρατιωτικό σκάφος που μετέφερε σιδηρομετάλλευμα στην Κίνα υπέστη ζημιές σήμερα», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της χώρας Ολεξάντρ Κουμπράκοφ στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter).
«Αυτή είναι ήδη η 21η στοχευμένη επίθεση από τη Ρωσία μετά την αποχώρησή της από τη συμφωνία σιτηρών», πρόσθεσε ο Ολεξάντρ Κουμπράκοφ.
Port infrastructure of Odesa was once again attacked by russian.
This is already the 21st targeted attack by Russia after it left the grain agreement. During this time, the terrorist country damaged more than 160 infrastructure facilities including 122 vehicles.
A civilian…
— Oleksandr Kubrakov (@OlKubrakov) November 8, 2023
«Ο πύραυλος χτύπησε την υπερκατασκευή του πολιτικού σκάφους», δήλωσε ο στρατός.
Μια εικόνα που κυκλοφόρησε από τον ουκρανικό στρατό δείχνει το κατεστραμμένο εσωτερικό του πλοίου που προσπαθούσε να εισέλθει στο λιμάνι της Οδησσού την Τετάρτη.
Η TradeWinds θεωρεί ότι οι τρεις ναυτικοί του KMAX RULER δεν έχουν υποστεί σοβαρούς τραυματισμούς.
Τέτοια χτυπήματα μόνο σπάνια δεν είναι από τότε που η Μόσχα βγήκε από έναν διάδρομο ασφαλείας υπό την ηγεσία των Ηνωμένων Εθνών για τη θαλάσσια εξαγωγή ουκρανικών σιτηρών τον Ιούλιο.
Έκτοτε η Ουκρανία κατάφερε να δημιουργήσει έναν εναλλακτικό διάδρομο, προστατευμένη από τα δικά της όπλα. Όπως ανέφερε η TradeWinds νωρίτερα την Τετάρτη, περισσότερα από 65 πλοία έχουν ήδη εγκαταλείψει την Ουκρανία κάτω από τον διάδρομο και περισσότερα από 30 έχουν εισέλθει.
Αυτά περιλαμβάνουν όλα τα είδη bulkers, από μικρά φορτηγά πλοία μέχρι capesizes, με μέσο μέγεθος περίπου 44.000 dwt.
Περίπου το 20% του ουκρανικού φορτίου που έχει φύγει από τη χώρα μέχρι στιγμής έχει παραδοθεί σε ισπανικά λιμάνια, με την Αίγυπτο, την Τουρκία, τη Ρουμανία και την Ιταλία να ακολουθούν.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ