Εκατοντάδες είναι τα τροχαία ατυχήματα αλλά και δυστυχήματα που συμβαίνουν μέσα σε ένα χρόνο, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Ίσως η απροσεξία.
Ίσως το αλκοόλ.
Ίσως και η απειρία είναι μερικοί από τους παράγοντες που προκαλούν τα ατυχήματα στην άσφαλτο.
Ατυχήματα τα οποία είναι πιο πιθανό να συμβούν κατά τις νυχτερινές ώρες, όταν η ορατότητα δεν είναι και τόσο καλή.
Έτσι, σε περίπτωση που πάρει το «πράσινο φως» η πρόταση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού, μια κατηγορία οδηγών θα πρέπει να ξεχάσει την οδήγηση εκείνες τις ώρες, ώστε να μειωθούν και άλλο τα θανατηφόρα τροχαία στους δρόμους της Ευρώπης.
Μία από τις προτάσεις που παρέθεσε η Karima Delli, η Ευρωβουλευτής που είναι επιφορτισμένη με τη σύνταξη της απάντησης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στα προταθέντα μέτρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αναθεώρηση των κανόνων για τις άδειες οδήγησης, όπως αναφέρει και το carandmotor, αφορά στην επιβολή περιορισμών οδήγησης κατά τις νυχτερινές ώρες.
Οι περιορισμοί ισχύουν για όσους είναι αρχάριοι, δηλαδή απέκτησαν πρόσφατα το δίπλωμα οδήγησης, ενώ αξίζει να σημειωθεί κιόλας πως, σύμφωνα με την πρόταση της Karima Delli, η απαγόρευση κυκλοφορίας δεν θα ξεκινά με το που πέφτει το σκοτάδι, αλλά από τα μεσάνυχτα έως και τις 06:00 π.μ.
Αλλαγές στα όρια οδήγησης για τους αρχάριους οδηγούς
Με δεδομένο ότι το 30% των τροχαίων ατυχημάτων οφείλεται σε υπερβολική ταχύτητα, η Karima Delli υποστηρίζει ότι τα κράτη μέλη πρέπει να θεσπίσουν ειδικούς κανόνες για τους αρχάριους οδηγούς, μειώνοντας τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα εκτός των αστικών περιοχών, στα 90 χλμ./ώρα.
Μετά την πάροδο των δύο ετών το όριο ταχύτητας που προτείνεται για κατόχους άδειας οδήγησης κατηγορίας Β είναι τα 110 χλμ./ώρα και όσοι επιθυμούν να οδηγούν γρηγορότερα θα πρέπει να αναβαθμίσουν το δίπλωμά τους σε μια νέα κατηγορία άδειας οδήγησης, την Β+.
Το συγκεκριμένο όριο ταχύτητας θα ισχύει για μια δοκιμαστική περίοδο δύο ετών, ένα μέτρο που επίσης προτείνει η επιτροπή για τους νέους οδηγούς σε συνδυασμό με ενδεχόμενη επανεξέταση που θα μπορούσαν να εφαρμόσουν τα κράτη μέλη για την επικαιροποίηση των γνώσεων και των ικανοτήτων των νέων οδηγών.
Σχετικά πάλι με με τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς η επιτροπή προτείνει μείωση στη διάρκεια που ισχύει η άδεια οδήγησης ώστε να αυξηθεί η συχνότητα που πραγματοποιούνται οι απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις για την εκ νέου επικύρωσή της.
Ανάμεσα στους λόγους για τη μείωση στη χρονική διάρκεια της ισχύος της άδειας οδήγησης η επιτροπή αναφέρει και την τυχόν επανεκπαίδευση που θα μπορούσε να χρειαστεί ένας οδηγός, για παράδειγμα σε νέες τεχνολογίες που μπορεί να έχουν παρουσιαστεί από τότε που πήρε το δίπλωμα ή το ανανέωσε.
Συγκεκριμένα η επιτροπή προτείνει τη μείωση της διάρκειας ισχύος του διπλώματος οδήγησης σε επτά έτη ή λιγότερο για άδειες οδήγησης κατόχων που έχουν φτάσει τα 60 έτη.
Από την άλλη, για όσους είναι ήδη 70 ετών το όριο ισχύος που προτείνεται είναι έως πέντε χρόνια και έως δύο χρόνια για τους οδηγούς που έχουν φτάσει τα 80 έτη.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ