Συνεχείς είναι οι ακυρώσεις πτήσεων σε όλο τον κόσμο, με τους ταξιδιώτες καθημερινά να ταλαιπωρούνται από τις διαρκείς καθυστερήσεις πτήσεων.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το ταξιδιωτικό ένθετο του CNN, αρκετές εταιρείες ρίχνουν την ευθύνη στην έλλειψη προσωπικού, στα εκάστοτε αεροδρόμια, κάνοντας λόγω για έλλειψη προετοιμασίας και τεχνικά προβλήματα σε διάφορες πτήσεις.
Σύμφωνα με αναλύσεις ΜΜΕ του εξωτερικού, οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια πιάστηκαν χωρίς προετοιμασία μετά το «τέλος» της πανδημίας και την επιστροφή του τουρισμού σε επίπεδα προ κορωνοϊού.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η «Indepedent», η μεγαλύτερη οικονομική αεροπορική εταιρεία της Βρετανίας, η easyJet, έχει ακυρώσει μέχρι στιγμής σήμερα τουλάχιστον 38 πτήσεις από και προς το Γκάτγουικ, επηρεάζοντας περίπου 6.000 επιβάτες. Μόνο την περασμένη Πέμπτη η ίδια εταιρεία είχε ακυρώσει 200 πτήσεις.
Η British Airways και η Wizz Air έχουν επίσης ακυρώσει τις πτήσεις από και προς το Γκάτγουικ.
Μια αναχώρηση της «B.A.» από το Νταλαμάν της Τουρκίας το απόγευμα της Παρασκευής καθηλώθηκε λόγω τεχνικού προβλήματος, αν και αργότερα πέταξε πίσω στο Λονδίνο. Ορισμένοι επιβάτες της Wizz Air που είχαν πετάξει από το αεροδρόμιο «Doncaster Sheffield» για εκτεταμένα ταξίδια έμαθαν ότι η αεροπορική εταιρεία κλείνει τη βάση του South Yorkshire από την ερχόμενη Παρασκευή.
Από την πλευρά της, η αεροπορική εταιρεία κατηγορεί το αεροδρόμιο λέγοντας ότι «δεν είναι σε θέση να εγγυηθεί τους όρους της εμπορικής της συμφωνίας με τη Wizz Air», ενώ εξήγησε ότι για όσους ταξιδιώτες επηρεάζονται προσφέρει «επανακράτηση, πλήρη επιστροφή χρημάτων ή 120% του αρχικού ναύλου σε πίστωση αεροπορικής εταιρείας».
Οι «ζοφερές» προβλέψεις για το καλοκαίρι
Η οργάνωση καταναλωτών «Which?» επισημαίνει ότι ακούει όλο και περισσότερο από ανθρώπους που κάνουν ερωτήσεις όπως «μπορώ να ακυρώσω» και «ποια είναι τα δικαιώματά μου», και σε ορισμένες περιπτώσεις λένε ότι με όλο αυτό το χάος, δεν έχουν όρεξη να πάνε πια.
Αναλυτικότερα, για φέτος το καλοκαίρι, το συνδικάτο Prospect, το οποίο εκπροσωπεί χιλιάδες εργαζόμενους στις αερομεταφορές, προειδοποίησε την Τρίτη ότι «τα πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν χειρότερα αυτό το καλοκαίρι πριν βελτιωθούν», καθώς υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού σε ολόκληρο τον κλάδο, με τεράστια εξάρτηση από τις υπερωρίες για να τα βγάλουν πέρα μέρα με τη μέρα.
Ο Rory Boland, συντάκτης του «Which? Travel» σχολιάζει ότι αξίζει να θυμόμαστε ότι η συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων δεν ακυρώνουν τις πτήσεις τους ή δεν χάνουν το αεροπλάνο τους εξαιτίας των μεγάλων ουρών.
«Αυτή η αναστάτωση θα συνεχιστεί και το καλοκαίρι. Οι ελλείψεις προσωπικού είναι σχεδόν σε όλο τον τομέα», γράφει χαρακτηριστικά.
Αντίστοιχες είναι και οι εκτιμήσεις του Paul Charles, διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας «The PC Agency».
«Νομίζω ότι κατά τη διάρκεια του Ιουνίου θα δούμε μια σταδιακή βελτίωση στην πρόσληψη εργαζομένων. Οι καταναλωτές μπορούν να είναι καθησυχασμένοι ότι μέχρι την περίοδο αιχμής του καλοκαιριού, τον Ιούλιο, πολλά από αυτά τα ζητήματα θα έχουν επιλυθεί», τόνισε ο Charles.
Ο «μικρός αριθμός ακυρώσεων και καθυστερημένων πτήσεων»
Παράλληλα, η αγγλογερμανική εταιρεία ταξιδίων «TUI» ανακοίνωσε έναν «μικρό αριθμό» ακυρώσεων και καθυστερήσεων πτήσεων σε ένα πλήγμα για τα ταξιδιωτικά σχέδια κατά την έναρξη των διακοπών του εξαμήνου.
«Οι καθυστερήσεις έχουν προκληθεί λόγω συνδυασμού διάφορων παραγόντων και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να ενημερώνουμε τους πελάτες και θα παρέχουμε αναψυκτικά και, όπου χρειάζεται, θα παρέχουμε διαμονή σε ξενοδοχεία. Στις περιπτώσεις που πήραμε τη δύσκολη απόφαση να ακυρώσουμε έναν μικρό αριθμό πτήσεων, οι πελάτες θα λάβουν πλήρη επιστροφή χρημάτων εντός 14 ημερών και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί τους για να τους βοηθήσουμε να προσπαθήσουν να βρουν άλλες διακοπές», σε ανακοίνωσή της η TUI.
Οι επιβάτες αεροπορικών εταιρειών είχαν επίσης κολλήσει σε μεγάλες ουρές σε αεροδρόμια, όπως το Γκάτγουικ, το Μάντσεστερ, το Στάνστεντ και το Μπρίστολ, ενώ, παράλληλα, υπάρχει μεγάλη ζήτηση για δρομολόγια από οικογένειες που ξεκινούν ταξίδια στην επαρχία για τις διακοπές τους.
Την ίδια στιγμή, η KLM έχει ακυρώσει έως 50 πτήσεις την ημέρα λόγω έλλειψης προσωπικού
«Η KLM απελευθέρωσε επίσης θέσεις σε ορισμένες πτήσεις, έτσι ώστε οι επιβάτες που δεν πραγματοποιούν την πτήση ή τη μεταφορά τους λόγω πολυκοσμίας στο αεροδρόμιο, να μπορούν να αναχωρήσουν αργότερα μέσα στην ημέρα», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία στην ανακοίνωσή της.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ