Κινούμενο σχέδιο έγινε η τραγωδία του υποβρυχίου Titan συλλέγοντας 5 εκατομμύρια προβολές σε μόλις 11 ημέρες.
Συγκεκριμένα, το βίντεο διαρκείας 6 λεπτών απεικονίζει τον τρόπο με τον οποίο εξερράγη το υποβρύχιο και δημοσιεύτηκε στο YouTube από το AiTelly, κανάλι που δημοσιεύει πρωτότυπα κινούμενα σχέδια μηχανής 4Κ και 3D.
Η εξιστόρηση ξεκινά αναλύοντας ότι μια ενδόρρηξη είναι «μια διαδικασία καταστροφής με την κατάρρευση προς τα μέσα στο ίδιο το αντικείμενο.
Στην έκρηξη διαστέλλεται, στην ενδόρρηξη συστέλλεται» και, όπως σημειώνει ο αφηγητής του βίντεο, στο βάθος των 25.000 ποδιών του Τιτανικού στον πυθμένα του Ατλαντικού Ωκεανού «υπάρχουν περίπου 5.600 λίβρες ανά τετραγωνική ίντσα πίεσης…
Αυτή είναι σχεδόν 400 φορές η πίεση που βιώνουμε στην επιφάνεια».
Έτσι, η υδροστατική πίεση του νερού έκανε το υποβρύχιο να τσαλακωθεί «μέσα σε ένα κλάσμα του χιλιοστού του δευτερολέπτου».
Το animation δείχνει ένα τρισδιάστατο υποβρύχιο με το σήμα OceanGate να συνθλίβεται και να καταστρέφεται προσπαθώντας να αποδώσει το καταστροφικό ταξίδι του Titan στη θάλασσα.
«Η υπάρχουσα τεχνολογία βασίζεται στον χάλυβα, το τιτάνιο και το αλουμίνιο.
Αυτά είναι που κράτησαν άλλα υποβρύχια από το να συντριβούν. Αλλά ο Τιτάνας είχε πειραματικό σχεδιασμό», ανέφερε το βίντεο.
Η AiTelly και το Titan
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της AiTelly, το κινούμενο σχέδιο δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας ένα λογισμικό ανοιχτού κώδικα το Blender.
Μιλώντας στο The Post, σημείωσε ότι τρία μέλη της ομάδας βρίσκονται πίσω από την AiTelly, τα οποία δημιούργησαν το βίντεο λαμβάνοντας πληροφορίες και μετρήσεις που δημοσιεύτηκαν για το υποβρύχιο στον ιστότοπο της OceanGate και την Google και στη συνέχεια συνδέοντάς το στο λογισμικό τρισδιάστατης μοντελοποίησης του Blender, μια διαδικασία που κράτησε 12 ώρες.
«Κυκλοφόρησε ένα πρώτο βίντεο και μαστίστηκε με διορθώσεις…
Στη συνέχεια ανεβάσαμε ξανά το βίντεο με τις ενημερωμένες εκδόσεις και τις διορθώσεις» και έγινε viral τόνισε ακόμα.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως τις ημέρες μετά την καταστροφή του Τιτάνα, το αφεντικό της OceanGate και υπο-χειριστής Στόκτον Ρας κατηγορήθηκε ότι απέκρουσε πολλές προειδοποιήσεις ασφαλείας σχετικά με το σκάφος, αποκαλώντας τις «αβάσιμες κραυγές» και «προσωπική προσβολή», ενώ ο Ισπανός μηχανικός και ειδικός στα υποβρύχια Χοσέ Λουίς Μαρτίν, δήλωσε στο ισπανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο NIUS ότι τα πέντε θύματα πιθανότατα ενημερώθηκαν για τη μοίρα τους μεταξύ 48 και 71 δευτερολέπτων πριν συμβεί η καταστροφή.
«Σε αυτό το χρονικό διάστημα, συνειδητοποίησαν τα πάντα. Και ακόμη περισσότερο, στο απόλυτο σκοτάδι.
Είναι δύσκολο να πάρεις μια ιδέα για το τι βίωσαν εκείνες τις στιγμές».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ