Η εταιρεία OceanGate, στην οποία ανήκει το υποβρύχιο Titan, που αναζητείται στον Ατλαντικό, χρειάστηκε 8 ώρες για να δηλώσει την εξαφάνιση του στην Ακτοφυλακή, αφού έχασε επαφή μαζί του, όπως αποκαλύπτει η Daily Mail.
Το υποβρύχιο Titan βυθίστηκε στις 8 το πρωί της Κυριακής (18/6), περίπου 400 μίλια νοτιοανατολικά του Σεντ Τζονς, στη Νέα Γη. Στις 9.45 π.μ., μία ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυση, έχασε την επαφή με το μητρικό του πλοίο, το Polar Prince.
Όμως δεν αναφέρθηκε ότι αγνοείται, στην αμερικανική ακτοφυλακή μέχρι τις 5.40 μ.μ., 8 ώρες αργότερα. Η ακτοφυλακή του Καναδά ειδοποιήθηκε ακόμη αργότερα, στις 9.13 μ.μ. το βράδυ της Κυριακής.
Με μήκος 6,7 μέτρων και βάρος 10 τόνων, το υποβρύχιο σκάφος διαθέτει κάμερες, φώτα και σαρωτές, ενώ χρησιμοποιεί τη δορυφορική τεχνολογία Starlink του Έλον Μασκ για την επικοινωνία του. Χρειαζόταν περίπου δύο ώρες για να καταδυθεί 3.800 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του Ατλαντικού, όπου βρισκόταν το ιστορικό ναυάγιο του Τιτανικού.
«Μόλις 1% οι πιθανότητες επιβίωσης»
Τώρα, οι ειδικοί λένε ότι το πλήρωμα -που έχει περίπου 45 ώρες οξυγόνου- έχει μόλις 1% πιθανότητες επιβίωσης.
Ο υποπλοίαρχος David Mauget, πρώην διοικητής πυρηνικού υποβρυχίου του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, δήλωσε:
«Αν συμβούλευα τον πρωθυπουργό, θα έλεγα ότι οι πιθανότητές τους είναι 1%»!
«Δεν τους έχουμε βρει ακόμα. Αν τους βρούμε, θα ανέβαζα τις πιθανότητες στο 15%. Είναι ζοφερό, δεν θέλω να το πω, αλλά προσπαθώ να είμαι ρεαλιστής. Θαύματα συμβαίνουν [όπως τα αγόρια από την Ταϊλάνδη], αλλά αυτή είναι μια διαφορετική κατάσταση. Πρόκειται για έναν απελπισμένο αγώνα δρόμου ενάντια στο χρόνο», πρόσθεσε.
Ποιοι είναι οι επιβάτες του υποβρυχίου
Πέντε άτομα επέβαιναν στο υποβρύχιο τη στιγμή που έχασε επαφή, σύμφωνα με την αμερικανική ακτοφυλακή.
Ο 58χρονος δισεκατομμυριούχος και εξερευνητής, Χάμις Χάρντινγκ, ο οποίος πέρυσι ήταν ένας από τους τουρίστες του διαστήματος που συμμετείχαν στην 5η εμπορική πτήση της Blue Origin του Τζεφ Μπέζος.
Είναι, επίσης, πρόεδρος της Action Aviation, μίας διεθνούς εταιρείας, που δραστηριοποιείται στη διαχείριση εμπορικών πτήσεων και έχει την έδρα της στο Ντουμπάι.
Σύμφωνα με το Sky News και το BBC, στο υποβρύχιο επίσης επέβαιναν ο 73χρονος Γάλλος πλοίαρχος υποβρυχίων και δύτης ανοιχτής θάλασσας, Πολ Ανρί Ναρζολέ, καθώς και ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της OceanGate Expeditions, της εταιρείας που οργάνωσε την αποστολή στο ναυάγιο του Τιτανικού, Στόκτον Ρας.
Ακόμα, δύο Πακιστανοί, ο Σαχζάντα Νταβούντ και ο γιος του Σουλεϊμάν, ήταν στην αποστολή, σύμφωνα με δήλωση που δόθηκε στη δημοσιότητα από την οικογένειά τους.
Ένας από τους πλουσιότερους άντρες του Πακιστάν, ο 48χρονος Σαχζάντα Νταβούντ, μέλος του Δ.Σ. της φιλανθρωπικής οργάνωσης Prince’s Trust με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, και ο γιος του Σουλεΐμάν, 19 ετών, επέβαιναν επίσης στο μικροσκοπικό υποβρύχιο σκάφος.
Τα σενάρια για το υποβρύχιο που εξαφανίστηκε
Το CNN παρέθεσε τα πέντε σενάρια για το υποβρύχιο:
- «Ένας μεγάλος κίνδυνος είναι η διακοπή ρεύματος, η οποία θα μπορούσε να έχει προκαλέσει την απώλεια επικοινωνίας», ανέφερε ο ειδικός σε υποβρύχια και αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας, Eric Fusil. «Ορισμένα υποβρύχια διαθέτουν γεννήτρια, αλλά δεν είναι σαφές, αν το σκάφος Titan είχε εφεδρικό σύστημα ενέργειας, όταν χάθηκε το ίχνος του», πρόσθεσε.
- «Ένα βραχυκύκλωμα θα μπορούσε να προκαλέσει πυρκαγιά στο τουριστικό υποβρύχιο, το οποίο όχι μόνο θα κατέστρεφε τα συστήματα επικοινωνίας του, αλλά θα προκαλούσε τοξικές αναθυμιάσεις σε έναν μικρό, κλειστό χώρο – ένας σημαντικός κίνδυνος για τους επιβαίνοντες», υπογράμμισε ο Αυστραλός καθηγητής.
- «Μπορεί να έχει πλημμυρίσει. Είναι ένας κίνδυνος που ελλοχεύει για όλα τα τουριστικά σκάφη που βρίσκονται κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού, καθώς δέχονται τεράστιες πιέσεις. Πάντως, το σκάφος Titan είναι εξοπλισμένο με ένα καινοτόμο σύστημα ασφαλείας, που παρακολουθεί την πίεση στο σκάφος και ενεργοποιεί μια προειδοποίηση στον χειριστή του, αν εντοπιστούν προβλήματα», είπε επίσης ο Eric Fusil.
- «Υπάρχει ο κίνδυνος να έχει παγιδευτεί κάπου. Με ισχυρά υποβρύχια ρεύματα και τα συντρίμμια του Τιτανικού στον πυθμένα του ωκεανού, υπάρχει πιθανότητα το υποβρύχιο να έχει παγιδευτεί ή μπλοκαριστεί στη διάρκεια της πορείας του», επισήμανε ακόμη ο Eric Fusil.
- «Ένα άλλο σενάριο είναι να έχει υπάρξει διαρροή στο υπό πίεση κύτος (στο κάτω μέρος), οπότε οι προβλέψεις δεν είναι καλές», δήλωσε ο Alistair Greig, καθηγητής θαλάσσιας μηχανικής στο University College του Λονδίνου.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ