Η Λένα Κιτσοπούλου ανέβασε στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου την παράσταση «Σφήκες» του Αριστοφάνη, σε ελεύθερη διασκευή, διχάζοντας το κοινό και προκαλώντας πλήθος αντιδράσεων στο Twitter.
Η παράσταση «Σφήκες», που αποτελεί συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου με το ΚΘΒΕ, ανέβηκε το βράδυ της Παρασκευής (14/7) και του Σαββάτου (15/7) δίχασε τους θεατές, καθώς η σκηνοθέτις προσάρμοσε την παράσταση στα κοινωνικά θέματα του σήμερα, όπως ο ρατσισμός.
Ωστόσο, τα αρνητικά σχόλια ήταν πολλά, ενώ μερίδα των θεατών αποδοκίμασε ηχηρά τους ηθοποιούς στο τέλος της παράστασης.
Το δελτίο τύπου του Εθνικού Θεάτρου έγραφε χαρακτηριστικά για την παράσταση:
«Στους Σφήκες, ο Αριστοφάνης χρησιμοποιεί το όχημα της κωμωδίας για να σατιρίσει, με τον αξεπέραστα αιχμηρό του τρόπο, ένα ζήτημα βαθιά πολιτικό: τη διάβρωση του δικαστικού συστήματος, του ακρογωνιαίου λίθου της λαϊκής κυριαρχίας στην αρχαία Αθήνα. Από τη μία ένας χαιρέκακος, δικομανής ηλικιωμένος δικαστής που ζει για να καταδικάζει «ενόχους» κι από την άλλη ο απεγνωσμένος γιος του, ένα σαθρό δικαστικό σύστημα που μοιράζει επιδόματα και μια ολόκληρη κοινωνία από Σφήκες: άτομα σκληρά με οξύ κεντρί, ακόρεστη όρεξη για κριτική και μηδενική διάθεση για αυτοκριτική. Μια κοινωνία εγκλωβισμένη μέσα στο αποπνικτικό κουκούλι της διχόνοιας και της κακεντρέχειας. Μια κοινωνία που συστρέφεται, σπαρταρά, εξαπολύει κατηγορώ και καταλήγει να τρέφεται από το ίδιο της το δηλητήριο”.
«…σε καταδικάζω στην εκπομπή μου, στο κινητό μου, δημόσια, όπου βρεθώ κι όπου σταθώ, και προσέξτε καλά: όποιος δεν συμφωνεί μαζί μου είναι φασίστας, είναι συνένοχος με τον ένοχο. Κατηγορώ, άρα είμαι κάτι. Κατηγορώ άρα υπάρχω…».
Δείτε σχετικό απόσπασμα:
Τα σχόλια στο Twitter
#Κιτσοπούλου
Και σε πήλινη τσανάκα! https://t.co/m2ggsc5P2E pic.twitter.com/fDWj9tcl1Z— denizen (@denizen42) July 17, 2023
😵💫🤦🏻♂️🤦🏻♂️🤦🏻♂️ #Κιτσοπούλου pic.twitter.com/WL3fN5nyoA
— Twitτέρας 👹 (@agnwstos_x_) July 17, 2023
Αυτό που έχουμε κάνει εμείς με την Επίδαυρο είναι κάτι σα να είχανε μετατρέψει οι Ιταλοί τη Φοντάνα Ντι Τρέβι σε χέστρα…Κάποτε είχαμε Παππά, Παξινού, πιο πρόσφατα Hellen Mirren & τώρα ξερνάμε με Κιτσοπούλου, Γκραουζίνις & τον κάθε ποιητή Φανφάρα #επιδαυρος
— Second Class Citizen (@PolitisB) July 17, 2023
Όλοι λέτε για την άθλια παράσταση της #Κιτσοπούλου, αλλά ούτε ενας δεν ανέφερε τον ήρωα που βρήκε το θαρρος να σηκωθεί πρωτος κ να φύγει ωστε να ακολουθήσουν κ οι υπόλοιποι! Φίλε ή φίλη εισαι ο ήρωας/η ηρωίδα μου να ξερεις! Θέλει πολλά κιλα κακαλα για να κανεις την αρχή σε κάτι!
— Ζεβεδαίος ᠻ𝘳ꫀꫀꪶꪖ́ꪀτσερ Φούφουτος (@hidiecrybye) July 17, 2023
Δεν έλειψαν και τα σχόλια επωνύμων, όπως αυτό της Έλενας Ακρίτα, η οποία και έγραψε στον προσωπικό της λογαριασμό στο facebook:
«Δε βλέπω Κιτσοπουλου, δεν την αντέχω. Δυο παραστάσεις της έχω δει, μού φτάνουν και μού περισσεύουν.
Όμως η Επιδαυρος θα υπάρχει και μετά απ’ αυτή.
Όπως υπήρξε και πριν.
Τότε που επί δεκαετίες, λιωναμε τις σπαντριγιες μας για να δούμε την κάθε βαρετή, στομφώδη, χυδαία, μεγαλόστομη αηδία που ανέβαζαν οι κλίκες βολεμένων δημιουργών, θιασαρχών, ημετερων, μεταφραστών-κριτικών, παραγωγών ό,τι να ‘ναι, βαριεστημένων κορυφαίων του Χορού, ηθοποιών-δημοσίων υπαλλήλων του Εθνικού και τηλεαστερων με πρόσφατο σουξέ στη φαρέτρα τους. Και κάτι νούμερα (ξεχασμένα σήμερα πια) που νόμιζαν ότι τη σκηνοθεσία τούς την υπαγόρευε ο Αισχύλος στ’ αυτί.
Ηταν η Επίδαυρος των ολίγων και εκλεκτών #not που διαχρονικά λυμαίνονταν το Αρχαίο Θέατρο σαν να ήταν το αμπέλι του παππού τους.
Κι επιβίωσε.
Τους έγραψε όλους κι επιβίωσε.
Ως θεατές έχουμε βαρεθεί, έχουμε σιχαθεί, έχουμε εξαγριωθεί, έχουμε δει ξεπέτες, έχουμε φύγει τρέχοντας από παραστάσεις όπου οι αρχαίοι συγγραφείς κατακρεουργούντο με τις πλέον σαδιστικές μεθόδους.
Όμως η Επιδαυρος είναι πάντα εκεί.
Και θα είναι πάντα εκεί.
Και πριν την Κιτσοπουλου και μετά την κάθε Κιτσοπουλου. Συνεπως….
Βάλτε το μαχαίρι στο θηκάρι.
Και ήρεμα λίγο, εχουμς και καύσωνα….»
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ