Χιλιάδες είναι οι μικροέμποροι αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
Δίχως νομική υπόσταση η παραεισαγωγή μεταχειρισμένων και πολυτελών αυτοκινήτων αποτελεί πλήγμα στην οικονομία.
Οι κύκλοι της αγοράς αναφέρουν πως «Η Ελλάδα έχει τους περισσότερους εμπόρους αυτοκινήτων από κάθε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα».
Στο ρεπορτάζ του Τάκη Τρακουσέλλη στο newsauto, υπογραμμίζεται πως συγκριτικά με τον πληθυσμό της χώρας, οι μικροέμποροι και οι πωλήσεις είναι δυσανάλογα.
Είτε δίχως νομική υπόσταση, είτε ιδρύοντας εταιρεία σε χώρα της Ε.Ε., χωρίς καμία τοπική δραστηριότητα, εισάγουν αυτοκίνητα για τρίτους από Γερμανία, Σερβία, Βουλγαρία και βρίσκουν τους τρόπους να τα ταξινομούν στην Ελλάδα.
Μάλιστα ένα από τα συνηθισμένα μέρη όπου γίνονται οι συμφωνίες, είναι γνωστά μπαρ-εστιατόρια της Αθήνας και τα μπουζούκια τα οποία είναι «γεμάτα από εμπόρους αυτοκινήτων».
Τα κέρδη τους είναι τεράστια (και σε μεγάλο ποσοστό «μαύρα») ανά αυτοκίνητο και πολλαπλασιάζεται αν ο πελάτης πληρώσει μετρητά «ώστε να γίνει καλύτερο deal».
Το τιμολόγιο αναφέρει πολύ χαμηλότερα ποσά, ενώ η μείωση του τέλους ταξινόμησης κατά 50% που ισχύει για τα υβριδικά και ο μηδενισμός του για τα ηλεκτρικά, κάνουν πολλές φορές αυτή την αγορά μεγάλη «ευκαιρία».
Αποτέλεσμα της παραεισαγωγής είναι το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ από τη μη καταβολή ΦΠΑ.
Ο συγκεκριμένος φόρος πληρώνεται μία φορά, κατά την πρώτη πώληση του αυτοκινήτου εντός της Ε.Ε..
Η Οικονομική Αστυνομία εξετάζει την υπόθεση με το ΦΠΑ και τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που εισέπρατταν τα μέλη του κυκλώματος από παράνομες επιστροφές και τις επιστρεπτέες προκαταβολές.
Η εισαγωγή ακριβών πολυτελών αυτοκινήτων έχει χρησιμοποιηθεί και ως τακτική για ξέπλυμα χρήματος από παράνομες δραστηριότητες.
Πηγή: newsauto.gr
Φωτογραφίες: Οικονομική Αστυνομία
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ