Την επιστροφή της οριζόντιας κρατικής επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης εξετάζει η κυβέρνηση σε μια προσπάθεια να συγκρατηθεί το «ράλι» ανόδου στο diesel.
Το μέτρο που βρίσκεται στο τραπέζι και θα κλειδώσει εφόσον προκύψει δημοσιονομικός χώρος είναι μια νέα οριζόντια επιδότηση στην αντλία, στο πρότυπο που εφαρμόστηκε και τους προηγούμενους μήνες.
Τι λένε κυβερνητικά στελέχη
«Παρακολουθούμε τις εξελίξεις στις τιμές και είναι πιθανό ανάλογα και με τις εξελίξεις να παρέμβουμε», έλεγαν κυβερνητικές πηγές στην «Η» μετά το παράθυρο που άνοιξε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή, σήμερα Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, απαντώντας στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξη Τσίπρα για την ακρίβεια.
Το σενάριο είναι μια νέα οριζόντια επιδότηση με στόχο το πετρέλαιο κίνησης να πέσει ενδεχομένως και κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο και πάντως σε κάθε περίπτωση κάτω από την τιμή της αμόλυβδης.
Όπως παρατηρούν αρμόδια στελέχη, το ύψος της νέας οριζόντιας επιδότησης θα εξαρτηθεί από το που θα πάνε οι τιμές.
Όλα θα εξαρτηθούν από την πορεία των τιμών των καυσίμων τις επόμενες ημέρες, ενώ πρώτο χρονικό ορόσημο στο ραντεβού της κυβέρνησης με νέα μέτρα στήριξης είναι οι ανακοινώσεις της ΤτΕ για τα έσοδα του τουρισμού τον Αύγουστο.
Τυχόν υπέρβαση εσόδων τον Αύγουστο μπορεί να δημιουργήσει πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο, την ώρα ωστόσο που οι αβεβαιότητες του χειμώνα που έρχεται είναι πολλές και μεγάλες.
Το παράθυρο που άνοιξε ο πρωθυπουργός
Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αναγνώρισε στη Βουλή το νέο ράλι στο πετρέλαιο κίνησης ως ένα πραγματικό πρόβλημα που όμως δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αλλά παγκόσμιο. Απαντώντας στον κ. Τσίπρα, αναγνώρισε πως πράγματι μπορεί να δημιουργηθεί ντόμινο στις αυξήσεις τιμών μέσω της εφοδιαστικής αλυσίδας και αποκάλυψε πως η κυβέρνηση μετρά το διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο για να εξαγγείλει μέτρα περιορισμού του κόστους στο πετρέλαιο κίνησης.
«Να συζητήσουμε ρεαλιστικές λύσεις για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Έχετε δίκιο ότι οι αυξήσεις στο diesel έχουν επίπτωση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Μετράμε τις δυνατότητες μας και θα δούμε αν μπορούμε να εξαγγείλουμε κάτι και για το diesel κίνησης» συμπλήρωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Καθώς το ράλι στο πετρέλαιο κίνησης συνεχίζεται χωρίς φρένα, υπάρχει ορατός ο κίνδυνος να ανατραπεί ακόμη και το μέτρο για το «φτηνό» καλάθι του νοικοκυριού, που θα τεθεί σε εφαρμογή στα τέλη Οκτώβρη, αν δεν υπάρξει παρέμβαση στα καύσιμα και συνεχιστεί με την ίδια τάση το ανοδικό ράλι.
Αν δεν υπάρξει παρέμβαση και καθώς το 45% του κόστους μια μεταφοράς είναι το καύσιμο, υπάρχει ορατός ο κίνδυνος της σταδιακής αύξησης των πληθωριστικών πιέσεων στο ράφι των σούπερ μάρκετ.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ