Σε θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση του καθορισμού του τελικού τιμήματος για τη μεταβίβαση του ξενοδοχειακού συγκροτήματος «Πόρτο Καρράς» στον Ιβάν Σαββίδη, αφού τρία και πλέον χρόνια μετά τη συμφωνία της Τεχνικής Ολυμπιακής του Γιώργου Στέγγου και τη Belterra Investments δεν έχει ακόμη εκδοθεί το πόρισμα των ορκωτών λογιστών που θα καθορίσει το ύψος του τιμήματος.
Ειδικότερα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιώργος Στέγγος κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης μετόχων της Τεχνικής Ολυμπιακή ανακοίνωσε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε αναμονή του πορίσματος τρίτου ανεξάρτητου εκτιμητή, εν προκειμένω της KPMG, όσον αφορά το τελικό τίμημα που πρέπει να καταβάλλει ο όμιλος του Ιβάν Σαββίδη.
Όπως υποστήριξε ο κ. Στέγγος:
«Yπάρχει μια διαφωνία με τους ορκωτούς ελεγκτές ως προς το χρόνο, ωστόσο η εταιρεία έχει δώσει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που έχουν ζητηθεί. Αναμένουμε την υποβολή των στοιχείων από την πλευρά της Beltera Investments (σ.σ. του Ιβάν Σαββίδη), η οποία κωλυσιεργεί, αλλά έχει δεσμευτεί να ανταποκριθεί».
Υπενθυμίζεται μάλιστα ότι η συμφωνία μεταξύ της Τεχνικής Ολυμπιακής και της Belterra Investments, που υπεγράφη στις 15 Απριλίου 2020, προέβλεπε πως το τελικό τίμημα της αγοραπωλησίας των εταιρειών που κατέχουν το ξενοδοχείο της Χαλκιδικής θα καθορίζονταν μετά από τη διενέργεια οικονομικού και νομικού ελέγχου (due dilligence) από ανεξάρτητο σύμβουλο (Independent Advisor).
Τα υπόλοιπα σχέδια της Τεχνικής Ολυμπιακής
Πέραν της παραπάνω εξέλιξης, ο κ. Στέγγος έκανε αναφορά και στα σχέδια της εταιρείας για τον τομέα των ακινήτων. Συγκεκριμένα, η εταιρεία έχει εξασφαλίσει δυο κατοικίες σε Βούλα και το Ψυχικό. Όπως υπογράμμισε ο ίδιος, στη βίλα 520 τ.μ στο Ψυχικό ο ενοικιαστής φεύγει στα τέλη Ιουλίου και η εταιρεία θα προβεί στις κατάλληλες ανακαινίσεις, καθώς πρόκειται για ένα παλιό κτίριο σε πολύ καλή ωστόσο τοποθεσία, με τη τιμή πώλησή της να κυμαίνεται στα 2 εκατ. ευρώ. Η Τεχνική Ολυμπιακή έχει αποκτήσει επίσης και το ακίνητο της Renault στη Λεωφ. Βάρης – Κορωπίου συνολικής επιφάνειας 4.267 τ.μ. μέσω πλειστηριασμού έναντι προσφοράς 2,5 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά το λόγο της απόκτησης του υπόλοιπου 50% της Mount Street Hellas, η διοίκηση της εταιρείας υποστήριξε ότι Mount Street International αποφάσισε να σταματήσει τη δραστηριοποίηση της στην Ευρώπη, εκτός από το Ηνωμένο Βασίλειο. Μετά την πλήρη εξαγορά της Mount Street Hellas, τα περίπου 580 εκατ. ευρώ κόκκινα δάνεια που διαχειρίζεται θα περάσουν στη Τεχνική Ολυμπιακή.
Σύμφωνα με τον κ. Στέγγο: «Στόχος μας είναι η Mount Street Hellas να πάψει να είναι ζημιογόνα. Επιθυμούμε μέσω αυτής να έχουμε τον πρώτο λόγο είτε στην εξαγορά κόκκινων δανείων, τα οποία προέρχονται κυρίως από τα ακίνητα, είτε έχοντάς την ως συμβουλευτικό όχημα να μπορέσουμε να εντοπίσουμε αντίστοιχες ευκαιρίες όπως το Project Arrow».
Σημαντικό άνοιγμα της εταιρείας στο χώρο των ακινήτων αποτέλεσε και η εξαγορά του Project Arrow από την Intrum έναντι 19,8 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα χαρτοφυλάκιο 186 ακινήτων σε όλη την Ελλάδα και κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα περισσότερα εξ΄αυτών είναι οικιστικά (80%), ενώ ακολουθούν καταστήματα και γραφειακοί χώροι (10%), και οικόπεδα (λιγότερο από 10%).
Σχετικά με τον μέλλον της εταιρείας στο κατασκευαστικό κλάδο, η διοίκησης ξεκαθάρισε ότι δεν σχεδιάζει να εμπλακεί σε άλλα έργα, λόγω του ότι τα κατασκευαστικά κόστη βρίσκονται στα ύψη, ενώ υπάρχει αδυναμία εξεύρεσης εργατικού προσωπικού.
Για το μοναδικό υπό εκτέλεση οδικό έργο στη Ρουμανία, η Τεχνική Ολυμπιακή βρίσκεται στη διαδικασία μέχρι τις 10 Ιουλίου να γίνει η οριστική παράδοσή του. Όπως τόνισε ωστόσο κ. Στέγγος: «Η εταιρεία έχει μπει σε μια διαδικασία διαιτησίας με το ρουμανικό δημόσιο, το οποίο συνεχώς κωλυσιεργεί για να μην πληρώσει. Είναι η τελευταία παράταση που του δίνουμε». Παρ’ολα αυτά, τα στελέχη της εταιρείας εξέφρασαν την αισιοδοξία τους ότι η εργολαβία με το ρουμανικό δημόσιο θα κλείσει και η εταιρεία θα εισπράξει περίπου στα 2,5 εκατ. ευρώ.
Σταθερό είναι το ενδιαφέρον της εισηγμένης και για τη ναυτιλία, καθώς αναζητά ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη στο συγκεκριμένο τομέα. Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με την εταιρεία προς το παρόν, δεν έχει εντοπίσει κάποια κερδοφόρα περίπτωση, καθώς οι τιμές για τα Κοντέινερ από 5.900 έως και 7.000 TEU παραμένουν σταθερά υψηλές.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ