Με διψήφιο ποσοστό εκτινάχθηκαν οι πωλήσεις της Hermès, με τα αποθέματα της γαλλικής luxury εταιρείας να εξαντλούνται τόσο σε Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τον «Οικονομικό Ταχυδρόμο», τα έσοδα της Hermès αυξήθηκαν κατά περίπου 16% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών για κέρδη που θα έφταναν στο 13%.
Ωστόσο, οι τσάντες του luxury οίκου που πραγματικά «σαρώνουν» δεν είναι άλλες από την Kelly και την Birkin, το κόστος των οποίων ενδέχεται να φτάσει τις 9.500 ευρώ και τις 250.000 ευρώ αντίστοιχα.
Πάμε, όμως, να δούμε πώς προέκυψαν οι ονομασίες του και γιατί αποτελούν εδώ και δεκαετίες τις it bags για χειμερινή και καλοκαιρινή περίοδο!
Καλώς ορίσατε στην Kellywood
Τη δεκαετία του 1930, ο Ρομπέρτ Ντουμά, γαμπρός του Εμίλ Ερμές, τον οποίο διαδέχθηκε στην ηγεσία της εταιρείας, δημιούργησε τη γυναικεία τσάντα με ιμάντες, σχεδιάζοντας ένα τραπεζοειδές σχήμα με δύο τριγωνικά πτερύγια, ένα κομμένο πτερύγιο, ένα χερούλι και δύο πλαϊνά λουριά, λανσάροντας ένα επαναστατικό για την εποχή προϊόν που έφερε τον οίκο στην εποχή της τόλμης και του μοντερνισμού.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1950, η διάσημη σταρ του Χόλιγουντ και μετέπειτα πριγκίπισσα του Μονακό, Γκρέις Κέλι, φωτογραφήθηκε, κρατώντας την τσάντα πάνω από την κοιλιά της για να κρύψει τα πρώτα σημάδια της εγκυμοσύνης της, εκτοξεύοντας τις πωλήσεις της τσάντες, με αποτέλεσμα το προϊόν να παίρνει τιμητικά το όνομα Kelly.
Δεκαετίες αργότερα, το 2011, η ακαταμάχητη επιθυμία για γεύματα στην ύπαιθρο γέννησε την τσάντα πικνίκ Kelly, που συνδυάζει την τεχνογνωσία της καλαθοπλεκτικής και τη δερμάτινη δεξιοτεχνία, ενώ μέχρι σήμερα, οι παραλλαγές της Kelly διατηρούν, παρά τις παραλλαγές τους, τις χαρακτηριστικές λεπτομέρειες της, με τις γωνίες του τραπεζοειδούς σχήματος να μαλακώνουν για να σχηματίσουν ένα διαχρονικά αγαπημένο προϊόν.
Το κορίτσι του γαλλικού σινεμά που έγινε… τσάντα
Η ιστορία της τσάντας Birkin είναι γεμάτη θρύλους και τυχαία γεγονότα.
Αυτή η ιστορία ξεκινά το 1983, με την τυχαία συνάντηση του it-girl Τζέιν Μπίρκιν με τον Ζαν-Λουί Ντουμά, τον καλλιτεχνικό διευθυντή και διευθύνοντα σύμβουλο της Hermès, με τις λεπτομέρειες να διαφέρουν στις πολλές διηγήσεις της ιστορίας.
Σε κάθε περίπτωση, η Γαλλίδα ηθοποιός κουβαλούσε το χαρακτηριστικό της τσαντάκι από λυγαριά και το τοποθέτησε δίπλα στον Ντουμά, με αποτέλεσμα όλο το περιεχόμενο της τσάντας να πέσει μπροστά του, συμπεριλαμβανομένου του ημερολογίου της Hermès.
Ο CEO της εταιρείας τη βοήθησε να μαζέψει τα πράγματά της, αστειευόμενος, παράλληλα, ότι χρειαζόταν μια τσάντα με τσέπες.
Τότε, η ηθοποιός απάντησε ότι την ημέρα που η Hermès θα έφτιαχνε μια μεγάλη καθημερινή τσάντα που θα μπορούσε να χωρέσει όλα τα αντικείμενα που κουβαλάει μια πολυάσχολη μητέρα, θα εγκατέλειπε το χαρακτηριστικό υπερμέγεθες ψάθινο καλάθι της για χάρη της!
Πόσα επηρεάζουν οι διεθνείς εξελίξεις της πωλήσεις
«Ο οίκος επωφελείται από ένα μεγάλο μερίδιο πιστών πελατών με υψηλής ποιότητας δημογραφικά χαρακτηριστικά. Η Hermès βρίσκεται σε ένα δικό του πρωτάθλημα», σχολίασε ο αναλυτής της Citigroup, Τομά Σοβέ.
Όπως εκτιμάται, οι εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο δεν θα επηρεάσουν ιδιαίτερα την εταιρεία, καθώς οι πωλήσεις σε Κίνα, Ταϊβάν Χονγκ Κονγκ και Μακάο, συγκρίνονται με ένα επίσης ιδιαίτερα ισχυρό τρίμηνο πέρυσι.
Την ίδια ώρα, η luxury εταιρεία έχει εφαρμόσει μερικές μικρές αυξήσεις στα ρολόγια και τα κοσμήματά της, κατά τη διάρκεια του 2023, μετά και τις συνήθεις αυξήσεις που εφαρμόζει η εταιρεία στις αρχές κάθε έτους.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ