Μετά από την ηθοποιό, Κάτια Δανδουλάκη και ο ηθοποιός, Γιώργος Ματαράγκας, μίλησε με τη σειρά του, στην εκπομπή «Super Κατερίνα» και σχολίασε, όλα όσα είπε σε συνέντευξή του ο Χρήστος Πολίτης, για τη θρυλική σειρά «Λάμψη».
Αρχικά, ο κ. Ματαράγκας είπε στην εκπομπή της Κατερίνας Καινούργιου:
«Μου έκανε αρνητική εντύπωση η συνέντευξή του.
Ο Φώσκολος δεν ζει πια, αυτά μπορούσε να τα πει όσο ζούσε ο Φώσκολος ή όταν τελείωσε η σειρά. Θα μπορούσε τότε να βγει να τα πει όλα αυτά.
Τώρα, να τα λες αυτή την περίοδο, που ο Φώσκολος δεν υπάρχει, που έχουν περάσει τόσα χρόνια, δεν ξέρω τι έπαθε ξαφνικά.
Ο Φώσκολος έβγαλε πάρα πολλούς πρωταγωνιστές, έδωσε χρήματα σε πάρα πολύ κόσμο».
Και πρόσθεσε:
«Είναι τραγικό να βγαίνει κάποιος και να κατηγορεί τον Φώσκολο, γιατί προσωπικά δεν του φέρθηκε καλά.
Εάν δεν τα πήγαιναν καλά από την αρχή, θα μπορούσε ο κύριος Πολίτης να σηκωθεί και να φύγει από το σίριαλ.
Είναι δυνατόν μετά από τόσα χρόνια, κι ενώ έχει “φύγει” ο Νίκος να γυρνάς και να λες τέτοια πράγματα;».
Τι αποκάλυψε ο «Γιάγκος Δράκος» για τη «Λάμψη»
Μια χειμαρρώδη συνέντευξη, εφ’ όλης της ύλης παραχώρησε ο Χρήστος Πολίτης ή αλλιώς «Γιάγκος Δράκος», όπως και έμεινε στην ιστορία μέσα από τη θρυλική «Λάμψη» του Νίκου Φώσκολου.
Ο γνωστός ηθοποιός, ο οποίος και απείχε για καιρό από τα φώτα της δημοσιότητας, μίλησε για όλα 17 χρόνια μετά το τέλος της «Λάμψης», στο «The Magazine» του «News247.gr», παραχωρώντας συνέντευξη 18 ολόκληρων σελίδων!
Εκείνο που ξεχωρίζει ομολογουμένως περισσότερο από τη συγκεκριμένη συνέντευξη είναι το ότι ο Χρήστος Πολίτης με τον Νίκο Φώσκολο, δεν είχαν και τις καλύτερες σχέσεις, παρόλο που ο ηθοποιός πρωταγωνίστησε στην καθημερινή σειρά για 14 ολόκληρα χρόνια, μένοντας μάλιστα βασικός πρωταγωνιστής, μετά την αποχώρηση της Κάτιας Δανδουλάκη.
Αποκάλυψε μάλιστα πως δεν ήταν επιλογή του σκηνοθέτη για το ρόλο, αλλά τον είχε προτείνει η Αλίκη Βουγιουκλάκη.
«Δεν με προσέγγισε αυτός. Εκείνη την εποχή η Βουγιουκλάκη είχε πολύ στενές σχέσεις με τον Κυριακού, είχαν κάνει τη σειρά “Και εύθυμη και χήρα” με τον Σπυρόπουλο. Οπότε η “Λάμψη” ήταν άλλη μια ευκαιρία για να παίξει ο Σπυρόπουλος.
Ο Φώσκολος σκεφτόταν διάφορα πρόσωπα σύμφωνα με τη δική του αισθητική.
Δηλαδή ο Φώσκολος ήταν τύπος που έβλεπε σε μια βιτρίνα ένα σακάκι λαμέ ψαροκόκαλο κι αγόραζε δυο-τρία. Τέτοια φόραγε.
Ήθελαν τον Σπυρόπουλο και για κάποιο λόγο -δηλαδή γιατί ήταν ο Διαγόρας Χρονόπουλος τότε στο παιχνίδι- την Κούρκουλα.
Στη Βουγιουκλάκη και τον Χρονόπουλο δεν πήγαινε, ας πούμε, η Τόνια Καζιάνη για το ρόλο της Βίρνας ή ο Ερρίκος Μπριόλας για το ρόλο του Γιάγκου Δράκου. Δεν ήθελαν ούτε τον Αλεξανδράκη, ούτε τον Αντωνόπουλο, ούτε τον Βόγλη, όλους αυτούς που είχαν μια ηλικία κλπ.
Χρόνια μετά σε μια δεξίωση ο ίδιος ο Κυριακού μου αποκάλυψε ότι η Βουγιουκλάκη πρότεινε να παίξω εγώ το ρόλο του Γιάγκου.
Κάπως προτάθηκε και η Κάτια Δανδουλάκη. Άρα εμείς ήμασταν “φορετοί” στη “Λάμψη” και έπρεπε να μας αποδεχθεί ο Φώσκολος. Ο οποίος δεν με συμπάθησε ποτέ.
Η συνεργασία μας ήταν…καμία. Τους δύο πρώτους μήνες που σκηνοθετούσε, έδειχνε τη Βίρνα ακόμη και σε πλάνα που μιλούσα εγώ. Κάποια στιγμή τον παίρνω τηλέφωνο και του λέω ότι παραιτούμαι. Γιατί; μου λέει. Γιατί μιλάω και δείχνεις μόνο τη Δανδουλάκη.
Ναι, λέει, αλλά έχεις μια φωνή που δεσπόζει.
Τότε ηχογράφησε τη φωνή μου να τελειώνουμε, του λέω. Πάνω στο κοντρόλ ήταν συνήθως η Βουγιουκλάκη, ο Πλωρίτης και ο Χρονόπουλος, οι οποίοι είχαν συναντήσεις δυο-τρεις φορές την εβδομάδα με τον Φώσκολο για να ελέγχουν τους προστατευόμενούς τους. Ο Γιάγκος Δράκος λοιπόν ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτος.
Μια μέρα όμως με έπιασαν αγκαζέ ο Κυριακού από τη μία και ο Φώσκολος από την άλλη και μου λένε:
Η Δανδουλάκη είναι να φύγει, εσύ κρατάς τη σημαία. Ακόμη κι όταν πεθάνω, λέει ο Φώσκολος, έχω σενάρια στο συρτάρι μου για 30 χρόνια. Αν φύγεις, η “Λάμψη” θα κατεβάσει ρολά. Σε σένα στηριζόμαστε. Αυτή η κουβέντα έγινε το ’96. Έμεινα ως το 2005. Η Δανδουλάκη έφυγε το ’98».
Επιπλέον, όταν ρωτήθηκε για τα γυρίσματα της σειράς, ο Χρήστος Πολίτης αποκάλυψε πως αυτά δεν ήταν εύκολη υπόθεση και ότι εκείνος και η Κάτια Δανδουλάκη είχαν το δικαίωμα να επεμβαίνουν με διορθώσεις, με τη συμπρωταγωνίστριά του να κουβαλάει μαζί της και σβηστικό για τις απαραίτητες διορθώσεις.
«Παίρναμε το σενάριο το βράδυ και γυρίζαμε την επομένη. Κάθε πρωινό μου ήταν τραγικό. Έβριζα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι μαλ@κίες έγραφαν. Εγώ και η Δανδουλάκη είχαμε δικαίωμα να διορθώνουμε το κείμενο. Εκείνη ερχόταν στο γύρισμα και το κείμενο της ήταν όλο γεμάτο blanco.
Εγώ από την αρχή είπα ότι δεν θα αλλάξω ούτε ένα “και”. Είμαι ηθοποιός, όχι σεναριογράφος, δεν θα κάνω και αυτή τη δουλειά. Ο αγώνας μου λοιπόν ήταν να κάνω ό,τι μπορούσα για αυτό το ρόλο. Ένα στοιχείο που έβαλα στον Γιάγκο Δράκο ήταν το ερωτικό. Δεν εννοώ σεξουαλικό, αλλά το πώς βλέπεις τον κόσμο».
Και σχολιάζοντας το σενάριο συνέχισε:
«Τι να πρωτοπούμε για αυτό το σενάριο. Θα σας θυμίσω κάτι απλό: Ο Γιάγκος Δράκος, αυτός ο μεγιστάνας, ένα βράδυ αναγκάζεται να κοιμηθεί στο γραφείο του, που έχει ένα καναπεδάκι και είναι σαν ένα μεσιτικό γραφείο της σειράς στο Αιγάλεω. Ξυπνάει το πρωί, ανοίγει μια πόρτα που υποτίθεται ότι είναι το μπάνιο, ρίχνει νερό στα μούτρα του, ξυρίζεται με το BiC, μετά βγάζει μια ψωροκολώνια από το συρτάρι, παίρνει ένα καμινέτο και φτιάχνει τον καφέ του.
Και σκέφτεσαι: Βρε μ@λάκα, όλη μέρα είσαι στου Κυριακού το μέγαρο, το γραφείο του είναι 800τμ, έχει από τραπεζαρία μέχρι γυμναστήριο. Και ο Γιάγκος Δράκος φτιάχνει καφέ στο καμινέτο; Οπότε λες: Άι στο δι@ολο, δεν μπορώ να το παίξω αυτό. Τέτοιο ήταν το επίπεδο. Ο Φώσκολος έπαιρνε πάρα πολλά χρήματα από τη “Λάμψη”. Είχε ανθρώπους που έγραφαν τα σενάρια, αυτός έστελνε μόνο το σκελετό».
«Προφανώς και το έκανα για τα λεφτά»
Στη συνέχεια, ο Χρήστος Πολίτης αναφέρθηκε στο οικονομικό κομμάτι και τις απολαβές του, τονίζοντας πως κίνητρο της συμμετοχής του στη «Λάμψη» αποτελούσαν τα χρήματα, αφού την περίοδο εκείνη, όπως είπε «δεν είχε μία».
«Τι να πρωτοπούμε για αυτό το σενάριο. Θα σας θυμίσω κάτι απλό:
Ο Γιάγκος Δράκος, αυτός ο μεγιστάνας, ένα βράδυ αναγκάζεται να κοιμηθεί στο γραφείο του, που έχει ένα καναπεδάκι και είναι σαν ένα μεσιτικό γραφείο της σειράς στο Αιγάλεω. Ξυπνάει το πρωί, ανοίγει μια πόρτα που υποτίθεται ότι είναι το μπάνιο, ρίχνει νερό στα μούτρα του, ξυρίζεται με το BiC, μετά βγάζει μια ψωροκολώνια από το συρτάρι, παίρνει ένα καμινέτο και φτιάχνει τον καφέ του.
Και σκέφτεσαι: Βρε μ@λάκα, όλη μέρα είσαι στου Κυριακού το μέγαρο, το γραφείο του είναι 800τμ, έχει από τραπεζαρία μέχρι γυμναστήριο. Και ο Γιάγκος Δράκος φτιάχνει καφέ στο καμινέτο; Οπότε λες: Άι στο δι@ολο, δεν μπορώ να το παίξω αυτό. Τέτοιο ήταν το επίπεδο.
Ο Φώσκολος έπαιρνε πάρα πολλά χρήματα από τη “Λάμψη”. Είχε ανθρώπους που έγραφαν τα σενάρια, αυτός έστελνε μόνο το σκελετό
Προφανώς το έκανα για τα λεφτά. Δεν είχα μία γιατί τα είχα ρίξει όλα στο Απλό Θέατρο που τότε ήταν πίσω από το Πάντειο, όπου ανέβαζα ποιοτικά έργα. Έφτασα όμως να παίρνω από τη μάνα μου χρήματα για τσιγάρα και βενζίνη. Και υποτίθεται ότι ήμουν γνωστός πρωταγωνιστής. Αποφασίζω λοιπόν να κάνω τη “Λάμψη”.
«Χρήστο, παραπάνω από 1.100.000 δρχ δεν μπορούμε να σου δώσουμε, μου λένε. Μάλλον με δουλεύουν, σκέφτηκα, όταν άκουσα το ποσό. Ήταν αστρονομικό για μένα. Δηλαδή αν μου έλεγαν 100.000 το μήνα πάλι θα μου φαίνονταν πολλά.
Πόσο παίρνει η Δανδουλάκη; τους ρωτάω. Λίγο παραπάνω από σένα, μου λένε.
Καλά λέω, ας της κάνουμε τη χάρη, γιατί μέχρι τώρα ό,τι έχουμε κάνει μαζί, είμαι πρώτο όνομα εγώ.
Έλα όμως που σύντομα μαθαίνω ότι η Δανδουλάκη δεν παίρνει 50.000 παραπάνω, αλλά συνολικά 2.000.000 και βάλε. Με απειλή παραίτησης με πάνε στο 1,5 εκατομμύριο. Αλλά αργότερα μαθαίνω ότι η Δανδουλάκη παίρνει 3.000.000 τελικά.
Η “Λάμψη” εν τω μεταξύ είχε τεράστια επιτυχία, τα έσοδα του ΑΝΤ1 ήταν τρομακτικά. Ήμουν δηλαδή ριγμένος, όχι όμως μόνο οικονομικά».
Τα ονόματα στους τίτλους αρχής
«Εξαρχής η Δανδουλάκη είχε θέσει όρο να είναι στους τίτλους: “Η Λάμψη με την Κάτια Δανδουλάκη”.
Ήθελε να μπει πρώτο όνομα. Άντε, λέω εγώ, ας μπει μετά “και ο Χρήστος Πολίτης”. Όχι, μου λένε, δεν θέλει κανένα πλάι της. Κι εγώ πού πάω; ρωτάω.
Μετά, μου λένε, θα είναι ως εξής: Πρωταγωνιστούν Κώστας Σπυρόπουλος, Ελένη Κούρκουλα. Αν είναι δηλαδή δυνατόν δύο νέοι ηθοποιοί, μόνο και μόνο επειδή ήταν ο ένας προστατευόμενος της Βουγιουκλάκη και η άλλη σύζυγος του Χρονόπουλου. Αφήστε το, μην το βάλετε πουθενά το όνομα μου, τους λέω. Όχι, μου λένε, θα σας βάλουμε γκεστ σταρ.
Μάλλον δεν ξέρετε τι σημαίνει γκεστ σταρ, τους λέω. Ένας βασικός ήρωας σε ένα σίριαλ δεν είναι γκεστ σταρ.
Μην το βάλετε πουθενά, τους λέω, αν χρειαστεί να το μάθει ο κόσμος θα βγω έξω με πλακάτ που θα λέει: “Είμαι ο Χρήστος ο Πολίτης και παίζω σε αυτή τη σειρά”».
(σ.σ. τελικά το όνομα του είναι το τέταρτο στους τίτλους αρχής, μετά τους Κάτια Δανδουλάκη, Κώστα Σπυρόπουλο, Ελένη Κούρκουλα, που εμφανίζεται στους τίτλους αρχής ως εξής: Στο ρόλο του Γιάγκου Δράκου ο Χρήστος Πολίτης).
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ