Mια χειμαρρώδη συνέντευξη, εφ’ όλης της ύλης παραχώρησε ο Χρήστος Πολίτης ή αλλιώς «Γιάγκος Δράκος», όπως και έμεινε στην ιστορία μέσα από τη θρυλική «Λάμψη» του Νίκου Φώσκολου.
Ο γνωστός ηθοποιός, ο οποίος και απείχε για καιρό από τα φώτα της δημοσιότητας, μίλησε για όλα 17 χρόνια μετά το τέλος της «Λάμψης», στο “The Magazine” του “News247.gr”, παραχωρώντας συνέντευξη 18 ολόκληρων σελίδων!
Εκείνο που ξεχωρίζει ομολογουμένως περισσότερο από τη συγκεκριμένη συνέντευξη είναι το ότι ο Χρήστος Πολίτης με τον Νίκο Φώσκολο, δεν είχαν και τις καλύτερες σχέσεις, παρόλο που ο ηθοποιός πρωταγωνίστησε στην καθημερινή σειρά για 14 ολόκληρα χρόνια, μένοντας μάλιστα βασικός πρωταγωνιστής, μετά την αποχώρηση της Κάτιας Δανδουλάκη.
Αποκάλυψε μάλιστα πως δεν ήταν επιλογή του σκηνοθέτη για το ρόλο, αλλά τον είχε προτείνει η Αλίκη Βουγιουκλάκη.
«Δεν με προσέγγισε αυτός. Εκείνη την εποχή η Βουγιουκλάκη είχε πολύ στενές σχέσεις με τον Κυριακού, είχαν κάνει τη σειρά “Και εύθυμη και χήρα” με τον Σπυρόπουλο. Οπότε η “Λάμψη” ήταν άλλη μια ευκαιρία για να παίξει ο Σπυρόπουλος. Ο Φώσκολος σκεφτόταν διάφορα πρόσωπα σύμφωνα με τη δική του αισθητική.
Δηλαδή ο Φώσκολος ήταν τύπος που έβλεπε σε μια βιτρίνα ένα σακάκι λαμέ ψαροκόκαλο κι αγόραζε δυο-τρία. Τέτοια φόραγε. Ήθελαν τον Σπυρόπουλο και για κάποιο λόγο -δηλαδή γιατί ήταν ο Διαγόρας Χρονόπουλος τότε στο παιχνίδι- την Κούρκουλα.
Στη Βουγιουκλάκη και τον Χρονόπουλο δεν πήγαινε, ας πούμε, η Τόνια Καζιάνη για το ρόλο της Βίρνας ή ο Ερρίκος Μπριόλας για το ρόλο του Γιάγκου Δράκου. Δεν ήθελαν ούτε τον Αλεξανδράκη, ούτε τον Αντωνόπουλο, ούτε τον Βόγλη, όλους αυτούς που είχαν μια ηλικία κλπ.
Χρόνια μετά σε μια δεξίωση ο ίδιος ο Κυριακού μου αποκάλυψε ότι η Βουγιουκλάκη πρότεινε να παίξω εγώ το ρόλο του Γιάγκου. Κάπως προτάθηκε και η Κάτια Δανδουλάκη. Άρα εμείς ήμασταν “φορετοί” στη “Λάμψη” και έπρεπε να μας αποδεχθεί ο Φώσκολος. Ο οποίος δεν με συμπάθησε ποτέ.
Η συνεργασία μας ήταν…καμία. Τους δύο πρώτους μήνες που σκηνοθετούσε, έδειχνε τη Βίρνα ακόμη και σε πλάνα που μιλούσα εγώ. Κάποια στιγμή τον παίρνω τηλέφωνο και του λέω ότι παραιτούμαι. Γιατί; μου λέει. Γιατί μιλάω και δείχνεις μόνο τη Δανδουλάκη. Ναι, λέει, αλλά έχεις μια φωνή που δεσπόζει.
Τότε ηχογράφησε τη φωνή μου να τελειώνουμε, του λέω. Πάνω στο κοντρόλ ήταν συνήθως η Βουγιουκλάκη, ο Πλωρίτης και ο Χρονόπουλος, οι οποίοι είχαν συναντήσεις δυο-τρεις φορές την εβδομάδα με τον Φώσκολο για να ελέγχουν τους προστατευόμενούς τους. Ο Γιάγκος Δράκος λοιπόν ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτος.
Μια μέρα όμως με έπιασαν αγκαζέ ο Κυριακού από τη μία και ο Φώσκολος από την άλλη και μου λένε: Η Δανδουλάκη είναι να φύγει, εσύ κρατάς τη σημαία. Ακόμη κι όταν πεθάνω, λέει ο Φώσκολος, έχω σενάρια στο συρτάρι μου για 30 χρόνια. Αν φύγεις, η “Λάμψη” θα κατεβάσει ρολά. Σε σένα στηριζόμαστε. Αυτή η κουβέντα έγινε το ’96. Έμεινα ως το 2005. Η Δανδουλάκη έφυγε το ’98».
Η τελευταία σκηνή της Λάμψης:
Επιπλέον, όταν ρωτήθηκε για τα γυρίσματα της σειράς, ο Χρήστος Πολίτης αποκάλυψε πως αυτά δεν ήταν εύκολη υπόθεση και ότι εκείνος και η Κάτια Δανδουλάκη είχαν το δικαίωμα να επεμβαίνουν με διορθώσεις, με τη συμπρωταγωνίστριά του να κουβαλάει μαζί της και σβηστικό για τις απαραίτητες διορθώσεις.
«Παίρναμε το σενάριο το βράδυ και γυρίζαμε την επομένη. Κάθε πρωινό μου ήταν τραγικό. Έβριζα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι μαλ@κίες έγραφαν. Εγώ και η Δανδουλάκη είχαμε δικαίωμα να διορθώνουμε το κείμενο. Εκείνη ερχόταν στο γύρισμα και το κείμενο της ήταν όλο γεμάτο blanco.
Εγώ από την αρχή είπα ότι δεν θα αλλάξω ούτε ένα “και”. Είμαι ηθοποιός, όχι σεναριογράφος, δεν θα κάνω και αυτή τη δουλειά. Ο αγώνας μου λοιπόν ήταν να κάνω ό,τι μπορούσα για αυτό το ρόλο. Ένα στοιχείο που έβαλα στον Γιάγκο Δράκο ήταν το ερωτικό. Δεν εννοώ σεξουαλικό, αλλά το πώς βλέπεις τον κόσμο».
Και σχολιάζοντας το σενάριο συνέχισε:
«Τι να πρωτοπούμε για αυτό το σενάριο. Θα σας θυμίσω κάτι απλό: Ο Γιάγκος Δράκος, αυτός ο μεγιστάνας, ένα βράδυ αναγκάζεται να κοιμηθεί στο γραφείο του, που έχει ένα καναπεδάκι και είναι σαν ένα μεσιτικό γραφείο της σειράς στο Αιγάλεω. Ξυπνάει το πρωί, ανοίγει μια πόρτα που υποτίθεται ότι είναι το μπάνιο, ρίχνει νερό στα μούτρα του, ξυρίζεται με το BiC, μετά βγάζει μια ψωροκολώνια από το συρτάρι, παίρνει ένα καμινέτο και φτιάχνει τον καφέ του.
Και σκέφτεσαι: Βρε μ@λάκα, όλη μέρα είσαι στου Κυριακού το μέγαρο, το γραφείο του είναι 800τμ, έχει από τραπεζαρία μέχρι γυμναστήριο. Και ο Γιάγκος Δράκος φτιάχνει καφέ στο καμινέτο; Οπότε λες: Άι στο δι@ολο, δεν μπορώ να το παίξω αυτό. Τέτοιο ήταν το επίπεδο. Ο Φώσκολος έπαιρνε πάρα πολλά χρήματα από τη “Λάμψη”. Είχε ανθρώπους που έγραφαν τα σενάρια, αυτός έστελνε μόνο το σκελετό».
«Προφανώς και το έκανα για τα λεφτά»
Στη συνέχεια, ο Χρήστος Πολίτης αναφέρθηκε στο οικονομικό κομμάτι και τις απολαβές του, τονίζοντας πως κίνητρο της συμμετοχής του στη «Λάμψη» αποτελούσαν τα χρήματα, αφού την περίοδο εκείνη, όπως είπε «δεν είχε μία».
«Τι να πρωτοπούμε για αυτό το σενάριο. Θα σας θυμίσω κάτι απλό: Ο Γιάγκος Δράκος, αυτός ο μεγιστάνας, ένα βράδυ αναγκάζεται να κοιμηθεί στο γραφείο του, που έχει ένα καναπεδάκι και είναι σαν ένα μεσιτικό γραφείο της σειράς στο Αιγάλεω. Ξυπνάει το πρωί, ανοίγει μια πόρτα που υποτίθεται ότι είναι το μπάνιο, ρίχνει νερό στα μούτρα του, ξυρίζεται με το BiC, μετά βγάζει μια ψωροκολώνια από το συρτάρι, παίρνει ένα καμινέτο και φτιάχνει τον καφέ του.
Και σκέφτεσαι: Βρε μ@λάκα, όλη μέρα είσαι στου Κυριακού το μέγαρο, το γραφείο του είναι 800τμ, έχει από τραπεζαρία μέχρι γυμναστήριο. Και ο Γιάγκος Δράκος φτιάχνει καφέ στο καμινέτο; Οπότε λες: Άι στο δι@ολο, δεν μπορώ να το παίξω αυτό. Τέτοιο ήταν το επίπεδο. Ο Φώσκολος έπαιρνε πάρα πολλά χρήματα από τη “Λάμψη”. Είχε ανθρώπους που έγραφαν τα σενάρια, αυτός έστελνε μόνο το σκελετό
Προφανώς το έκανα για τα λεφτά. Δεν είχα μία γιατί τα είχα ρίξει όλα στο Απλό Θέατρο που τότε ήταν πίσω από το Πάντειο, όπου ανέβαζα ποιοτικά έργα. Έφτασα όμως να παίρνω από τη μάνα μου χρήματα για τσιγάρα και βενζίνη. Και υποτίθεται ότι ήμουν γνωστός πρωταγωνιστής. Αποφασίζω λοιπόν να κάνω τη “Λάμψη”.
«Χρήστο, παραπάνω από 1.100.000 δρχ δεν μπορούμε να σου δώσουμε, μου λένε. Μάλλον με δουλεύουν, σκέφτηκα, όταν άκουσα το ποσό. Ήταν αστρονομικό για μένα. Δηλαδή αν μου έλεγαν 100.000 το μήνα πάλι θα μου φαίνονταν πολλά.
Πόσο παίρνει η Δανδουλάκη; τους ρωτάω. Λίγο παραπάνω από σένα, μου λένε. Καλά λέω, ας της κάνουμε τη χάρη, γιατί μέχρι τώρα ό,τι έχουμε κάνει μαζί, είμαι πρώτο όνομα εγώ.
Έλα όμως που σύντομα μαθαίνω ότι η Δανδουλάκη δεν παίρνει 50.000 παραπάνω, αλλά συνολικά 2.000.000 και βάλε. Με απειλή παραίτησης με πάνε στο 1,5 εκατομμύριο. Αλλά αργότερα μαθαίνω ότι η Δανδουλάκη παίρνει 3.000.000 τελικά.
Η “Λάμψη” εν τω μεταξύ είχε τεράστια επιτυχία, τα έσοδα του ΑΝΤ1 ήταν τρομακτικά. Ήμουν δηλαδή ριγμένος, όχι όμως μόνο οικονομικά».
Τα ονόματα στους τίτλους αρχής
«Εξαρχής η Δανδουλάκη είχε θέσει όρο να είναι στους τίτλους: “Η Λάμψη με την Κάτια Δανδουλάκη”. Ήθελε να μπει πρώτο όνομα. Άντε, λέω εγώ, ας μπει μετά “και ο Χρήστος Πολίτης”. Όχι, μου λένε, δεν θέλει κανένα πλάι της. Κι εγώ πού πάω; ρωτάω.
Μετά, μου λένε, θα είναι ως εξής: Πρωταγωνιστούν Κώστας Σπυρόπουλος, Ελένη Κούρκουλα. Αν είναι δηλαδή δυνατόν δύο νέοι ηθοποιοί, μόνο και μόνο επειδή ήταν ο ένας προστατευόμενος της Βουγιουκλάκη και η άλλη σύζυγος του Χρονόπουλου. Αφήστε το, μην το βάλετε πουθενά το όνομα μου, τους λέω. Όχι, μου λένε, θα σας βάλουμε γκεστ σταρ.
Μάλλον δεν ξέρετε τι σημαίνει γκεστ σταρ, τους λέω. Ένας βασικός ήρωας σε ένα σίριαλ δεν είναι γκεστ σταρ.
Μην το βάλετε πουθενά, τους λέω, αν χρειαστεί να το μάθει ο κόσμος θα βγω έξω με πλακάτ που θα λέει: “Είμαι ο Χρήστος ο Πολίτης και παίζω σε αυτή τη σειρά”».
(σ.σ. τελικά το όνομα του είναι το τέταρτο στους τίτλους αρχής, μετά τους Κάτια Δανδουλάκη, Κώστα Σπυρόπουλο, Ελένη Κούρκουλα, που εμφανίζεται στους τίτλους αρχής ως εξής: Στο ρόλο του Γιάγκου Δράκου ο Χρήστος Πολίτης).
Λίγα λόγια για τη σειρά: Το ρεκόρ Γκίνες!
Η «Λάμψη» αποτελεί τη μακροβιότερη σειρά της ελληνικής τηλεόρασης, καθώς κράτησε 14 ολόκληρα χρόνια, με σχεδόν καθημερινή προβολή και έχει συνολικά 3.457 επεισόδια, κατέχοντας μια θέση στο ρεκόρ Γκίνες!
Ξεκίνησε στις 16 Σεπτεμβρίου 1991 και ολοκληρώθηκε στις 29 Ιουλίου 2005 (με τηλεθέαση 41,4%). Συνολικά γράφτηκαν 150.000 σελίδες διαλόγων για 190 ιστορίες, συμμετείχαν 1.500 ηθοποιοί, ενώ εργάστηκαν 7 σκηνοθέτες και αμέτρητοι τεχνικοί.
Η προετοιμασία της σειράς διήρκησε σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο.
Η σειρά ξεκίνησε στις 15 Σεπτεμβρίου 1991 με ένα πιλοτικό επεισόδιο που περιλάμβανε σκηνές από τα πρώτα 4 επεισόδια της σειράς, με σκοπό οι τηλεθεατές να μπουν στην πλοκή του έργου, σημείωσε υψηλή τηλεθέαση και την επόμενη μέρα προβλήθηκε κανονικά το 1ο επεισόδιο. Η Λάμψη, όπως είχε πει και σε συνεντεύξεις ο Νίκος Φώσκολος, προοριζόταν αρχικά για 250 επεισόδια, όμως με την τεράστια επιτυχία της αποφασίστηκε να συνεχιστεί μόνιμα, και τελικά τελείωσε τον Ιούλιο του 2005.
Η σειρά προβλήθηκε και στο εξωτερικό.
Η υπόθεση
Η Βίρνα Λιώση Δράκου είναι μια απόλυτα αφοσιωμένη στη δικαιοσύνη γυναίκα. Σπούδασε στην Αμερική, όπου και γνώρισε τον σύζυγο της, Γιάγκο Δράκο. Η σχέση τους πριν προλάβει να εξελιχθεί, διακόπηκε από ένα ατύχημα που είχαν οι γονείς της με το αυτοκίνητο. Έτσι οι δρόμοι τους χωρίστηκαν. Οι γονείς της πέθαναν. Η ίδια βρέθηκε στο Λονδίνο για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Ο Γιάγκος έφυγε από τη Βοστώνη για τη Νότια Αφρική. Ύστερα η Βίρνα ήρθε στην Αθήνα, όπου έμεινε με τον αδερφό της, Βάσο, που υπηρετούσε στο Λιμενικό Σώμα. Η Βιρνα έγινε δικαστής και αργότερα αντιεισαγγελέας εφετών και τελικώς εισαγγελέας εφετών.
Με τον Γιάγκο συναντήθηκαν εντελώς τυχαία και έπειτα από κάποια χρόνια σε μια ερημική ταβέρνα με θέα τη θάλασσα. Το γεγονός ότι κανένας από τους δύο δεν ήταν παντρεμένος τους ένωσε και πάλι. Ο Γιάγκος είχε τρία παιδιά από τον πρώτο του γάμο, τον Αλέξη, την Τατιάνα, και τον Τίμο. Όταν η Βίρνα γνώρισε τα παιδιά, ο Αλέξης – μεγαλύτερος των άλλων δύο – ήταν μόλις 15 χρονών. Ερωτεύτηκε τη Βίρνα με το που την πρωτοείδε. Κράτησε τον έρωτα του κρυφό και άλλωστε ήταν αδύνατο να τον εκφράσει λόγω της μικρής του ηλικίας. Η Τατιάνα, που από μικρή φιλοδοξούσε να γίνει ηθοποιός, εξελίχθηκε σε μια από τις πλέον κορυφαίες. Αρραβωνιάστηκε και αργότερα παντρεύτηκε τον γνωστό σκηνοθέτη Ρένο Βελμύρα. Ο Τίμος αρχικά ήταν ένας αρκετά επαναστατικός χαρακτήρας και ερχόταν συχνά σε έντονες συγκρούσεις με τον πατέρα του.
Στο πρώτο επεισόδιο της σειράς η Βίρνα επισκέπτεται τον Γιάγκο στο γραφείο του στην εταιρεία Giant προκειμένου να τον ενημερώσει για την ξαφνική προαγωγή της σε αντιεισαγγελέα εφετών, χωρίς όμως να γνωρίζει ότι ο ίδιος εδώ και 7 ολόκληρα χρόνια διατηρεί δεσμό με την ιδιαιτέρα γραμματέα του, τη Σάντρα. Ή αποκάλυψη της αλήθειας γίνεται στον κρυστάλλινο πύργο της Giant, όταν η Βίρνα, εντελώς ανυποψίαστη, ανοίγει την πόρτα του γραφείου και βλέπει τον σύζυγο της να βρίσκεται στην αγκαλιά της μισόγυμνης γραμματέως του. Η ίδια προσπαθεί και καταφέρνει να διατηρήσει την ψυχραιμία της.
Το βράδυ της ίδιας μέρας καλεί τη Σάντρα σε ένα απόμερο μπαρ και κάνουν μια σχετικά πολιτισμένη συζήτηση πάνω σε ότι έχει συμβεί. Ύστερα μεθάει και λίγες ώρες αργότερα βρίσκεται πεσμένη κάτω στην άσφαλτο, ζαλισμένη, στον κλειστό χώρο κάποιας υπόγειας διάβασης περιτριγυρισμένη από δύο αλήτες ληστές και βιαστές που τις σκίζουν βίαια τα ρούχα, ενώ πριν από μερικά λεπτά της έχουν πάρει όλα της τα κοσμήματα και γενικότερα κάθε τι πολύτιμο που είχε πάνω της. Ευτυχώς ο νεαρός ιδιοκτήτης του μπαρ, στο οποίο βρισκόταν πριν από λίγα λεπτά, ακούει τις φωνές της και τρέχει να τη σώσει. Την πάει μέχρι το σπίτι του, φροντίζει τις πληγές της και τη βάζει να κοιμηθεί. Την επόμενη μέρα, αφού τον ευχαριστήσει, φεύγει από το σπίτι του. Τίποτα δεν φαίνεται πως θα αποτελέσει αιτία αυτοί οι δύο άνθρωποι να ξανασυναντηθούν. Ωστόσο λίγες ώρες αργότερα ο ίδιος άνθρωπος, ο Στράτος, βρίσκεται μπροστά της, στο γραφείο της, καθώς κατηγορείται άδικα για τον φόνο ενός συμβούλου του πρωθυπουργού της χώρας. Η ίδια που αποτελεί το μοναδικό του άλλοθι μπορεί να τον σώσει, αλλά εκείνος δεν την αφήνει, θέλοντας να την προστατέψει από τον διασυρμό. Φυλακίζεται και ένας έρωτας γεννιέται στη ψυχή και των δύο.
Η Βίρνα εγκαθίσταται προσωρινά στο σπίτι της γραμματέως της και πολύ στενής της φίλης Ελβίρας Κατακουζηνού. Η συμπεριφορά του Αλέξη στο διάστημα αυτό την κάνει να πιστέψει πως μετά το Γιάγκο και τον Στράτο ένας νέος άντρας, ο γιος του συζύγου της, νιώθει κάτι παραπάνω από μητρική, αδελφική ή φιλική αγάπη για αυτή. Ο Γιάγκος, ισχυριζόμενος πως έχει καρκίνο, καταφέρνει και πείθει τη Βίρνα να γυρίσει σπίτι. Ο Αλέξης νιώθει πως ήρθε η ώρα να εκφράσει για πρώτη φορά τα συναισθήματα του στη Βίρνα και το κάνει. Η ίδια αφού το κρατάει για λίγο καιρό κρυφό από τον άντρα της, αποφασίζει κάποια στιγμή να του το πει. Ο Αλέξης έχει μια έντονη σύγκρουση με τον πατέρα του που τον οδηγεί να φύγει από το σπίτι για το εξωτερικό. Ενώ έχει κλείσει ήδη τα εισιτήρια, πηγαίνει στο γραφείο της Βίρνας να την αποχαιρετήσει και πάνω στο παθιασμένο φιλί του αποχαιρετισμού ο ληστής και παραλίγο βιαστής της Βίρνας μπαίνει μέσα με σκοπό να τη δολοφονήσει (Η Βίρνα εδώ και καιρό έχει αναλάβει την υπόθεση ενός βιασμού για την οποία βασικός και φαινομενικά μοναδικός κατηγορούμενος θεωρείται ο άνθρωπος που τότε αποπειράθηκε να βιάσει την ίδια). Οι σφαίρες του όπλου που είχε σκοπό να δολοφονήσει τη Βίρνα, βρίσκουν τον Αλέξη, που μπαίνει μπροστά της για να την προστατέψει, και τον οδηγούν για μέρες στο νοσοκομείο. Όμως, εκτός από τα σχετικά σοβαρά σωματικά τραύματα, ο Αλέξης χάνει για καιρό τη μνήμη του.
Η Βίρνα που νιώθει υπεύθυνη για το άσχημο της κατάστασής του, παλεύει καθημερινά με τον εαυτό της, μέχρι που ο Αλέξης ανακτά τη μνήμη του, και τότε μια νέα ιστορία έρχεται να συνταράξει και να κλονίσει για τα καλά την ήδη σάπια ηρεμία της οικογένειας Δράκου. Ένα νέο πρόσωπο εμφανίζεται ξαφνικά στη ζωή τους. Τους συστήνεται ως Χριστίνα Κένιχ, μα στην πραγματικότητα είναι η Έλενα Δράκου, η φυσική μητέρα των παιδιών, η μόνη και νόμιμη σύζυγος του Γιάγκου, που δεν πέθανε ποτέ, σε αντίθεση με τα όσα πιστεύει και γνωρίζει η οικογένεια. Η γυναίκα αυτή στήνει κάποιο σχέδιο προκειμένου να μπορεί να βλέπει έστω και για λίγες ώρες τον γιο της Αλέξη και τα υπόλοιπα παιδιά. Είναι μια σχετικά ώριμη κυρία, αριστοκρατικότατη, που δυστυχώς υποφέρει λόγω ενός τρομερού δυστυχήματος που είχε στο παρελθόν, όταν έπεσε με αεροπλάνο. Προκειμένου να μην υποψιαστούν την πραγματική της ταυτότητα, ισχυρίζεται πως το δυστύχημα δεν ήταν αεροπορικό, μα αυτοκινητιστικό.
Η γραμματέας της, Βερόνικα, με την οποία κατοικούν μαζί σε μία έπαυλη στη λεωφόρο των Κάκτων, κοντά στο σπίτι της οικογένειας Δράκου, συναντά τον Αλέξη και ζητά να αναλάβει την κυρία Κένιχ ως προσωπικός της ιατρός. Ο ίδιος μαγεύεται από την Κένιχ και νιώθει απερίγραπτα και ανάμεικτα συναισθήματα κάθε φορά που τη συναντά. Η γραμματέας της συλλαμβάνεται κάποια στιγμή την ώρα που ήταν έτοιμη να αγοράσει βαριά ναρκωτικά. Φυσικά αυτά δεν προορίζονταν για την ίδια, μα για την εργοδότρια της, καθώς τη βοηθούν να καταπραΰνει τους πόνους της. Η Βίρνα, φανατική δικαστής, πρόσφατα επιφορτισμένη με την εποπτεία των ερευνών για την πάταξη του εμπορίου ναρκωτικών, αναλαμβάνει την υπόθεση. Επισκέπτεται δύο φορές τη Χριστίνα στο σπίτι της και κάνει μία έρευνα σχετικά με το παρελθόν της, που όμως δεν της παρέχουν επαρκείς πληροφορίες για αυτήν. Ανακαλύπτει όμως πως η κυρία Κένιχ είναι ιδιαιτέρως πλούσια (με περιουσία 200.000.000 δολάρια, ήτοι 40 δις δραχμές τότε) και αναρωτιέται πως είναι δυνατόν κάτι τέτοιο να είναι εφικτό, δεδομένου της κατάστασής της (ανάπηρη) και της αδυναμίας της να εργαστεί. Υποψιάζεται πως τα χρήματά της προέρχονται από εμπόριο ναρκωτικών. Επιπλέον, αισθάνεται πως ο Αλέξης δεν ενδιαφέρεται απλώς για την ασθενή του, παρά νιώθει ερωτικά συναισθήματα γι’ αυτήν. Σε αυτό το διάστημα ο Αλέξης αντιλαμβάνεται πόσο πολύ τον αγαπάει η Βίρνα.
Ο Ιάγος, ένας άντρας που λόγω δικαστικής πλάνης κατηγορήθηκε και κλείστηκε άδικα στη φυλακή, έχει πλέον αποδράσει και απειλεί να εκδικηθεί όχι μονάχα τη Βίρνα (που τον καταδίκασε), αλλά γενικότερα όλη την οικογένεια. Ύστερα από μια σειρά αποτυχημένες απόπειρες, καταφέρνει να απαγάγει τη Σελήνη, μια νεαρή ασθενή του Αλέξη που εδώ και 2 χρόνια κατοικεί στην έπαυλη και έχει γίνει ιδιαίτερα αγαπητή από όλη την οικογένεια. Ο Αλέξης συναντά τυχαία έναν από τους απαγωγείς σε κάποιο πρατήριο βενζίνης. Αποφασίζει να τους ακολουθήσει με το αυτοκίνητο με σκοπό να εντοπίσει τη Σελήνη. Οι απαγωγείς αναδεικνύονται κυρίαρχοι της κατάστασης και ζητούν επιπλέον λύτρα. Τελικά κάποια στιγμή ο Αλέξης και η Σελήνη επιστρέφουν σώοι και αβλαβείς στο σπίτι.
Λίγες μέρες αργότερα, η Χριστίνα Κένιχ κατηγορείται δίκαια για τη δολοφονία κάποιου άντρα. Ο Μπέρκας, όπως ονομαζόταν, δολοφονήθηκε με πιστόλι από την ίδια, καθώς ήταν ένας από τους λίγους που γνώριζαν την πραγματική της ταυτότητα και την εκβίαζε διαρκώς, απαιτώντας μετρητά, για να μην την «καρφώσει» στην οικογένειά της. Την υπεράσπισή της στο δικαστήριο αναλαμβάνει ο Αλέξης ως δικηγόρος, καθώς έχει και πτυχίο νομικής. Η Βίρνα βρίσκεται και εκείνη εκεί ως εισαγγελέας. Κατά τη διάρκεια της δίκης, αποκαλύπτεται η πραγματική ταυτότητα της Κένιχ και ο γάμος του Γιάγκου με τη Βίρνα θεωρείται αυτομάτως άκυρος. Τότε ο Αλέξης βρίσκει την ευκαιρία να ζητήσει σε γάμο τη Βίρνα, της οποίας οι αξίες, τα ιδανικά και η γενικότερη ιδεολογία της δεν της επιτρέπουν να δεχτεί. Ο Γιάγκος που προηγουμένως ενημερώθηκε από τον Αλέξη για την πρόταση αυτή, παθαίνει μια οξεία νευρική κρίση που τον κρατά στο κρεβάτι. Όταν συνέρχεται πηγαίνει στο γραφείο της Βίρνας και της ζητά να τον ξαναπαντρευτεί. Εκείνη ύστερα από ένα μήνα που πάλευε να βρει το κουράγιο να πει το ναι, τη δέχεται. Τώρα η Βίρνα βρίσκεται στη πολύ δύσκολη θέση να το ανακοινώσει στον Αλέξη. Εκείνος εξαγριώνεται. Με συνοπτικές διαδικασίες, την επόμενη μέρα ο Γιάγκος και η Βίρνα ξαναπαντρεύονται.
Η Σελήνη φεύγει από την έπαυλη, όταν μια θεία της έρχεται στην Ελλάδα για να την πάρει. Η ψυχική ισορροπία του Αλέξη κλονίζεται ακόμα περισσότερο. Η Βίρνα αγαπά τον Αλέξη και ο Αλέξης τη Βίρνα και αυτό έχει καταρρακώσει μετά τα τελευταία γεγονότα και τους δυο. Ο Αλέξης αποφασίζει να παντρευτεί μια νεαρή συνάδελφό του (ψυχίατρο) τη Λίλη, ίσως ένα από τα πιο άτυχα πρόσωπα της ιστορίας, καθώς δεν αγαπήθηκε πραγματικά ποτέ από τον Αλέξη και αποτέλεσε μονάχα το σωσίβιο που τον έσωσε όταν άρχισε το ναυάγιο. Ο Γιάγκος φυσικά όλα αυτά τα χρόνια συνέχισε την άστατη ζωή του. Μεταγενέστερα απέκτησε νέα ερωμένη, μια νεαρή ιδιοκτήτρια μπαρ, τη Νένα. Η Βίρνα, αφού έμαθε για τη σχέση αυτή από τις εφημερίδες και διάφορα άλλα σκανδαλοθηρικά έντυπα, αποφάσισε να φύγει από το σπίτι και να ζητήσει διαζύγιο. Ο Αλέξης την επισκέφτηκε τουλάχιστον δύο φορές, ζητώντας της να φύγουν μαζί για το άγνωστο.
Έπειτα από λίγες μέρες, ο μικρός γιος της Τατιάνας από κάποια παράνομη σχέση που είχε στο παρελθόν, έρχεται να ταράξει τη ζωή των Δράκων. Τότε η Βίρνα αποφασίζει να πει πως το παιδί αυτό είναι δικό της στην προσπάθεια της να προστατέψει την Τατιάνα και να σώσει το γάμο αυτής. Ο Αλέξης πληγωμένος, πάει στο γραφείο της Βίρνας και της ζητάει να του απολογηθεί. Είναι ιδιαίτερα βίαιος, μα ακόμα περισσότερο λίγες μέρες αργότερα στο σαλόνι της έπαυλης όπου μεθυσμένος προσβάλλει, χαστουκίζει, φιλά παρά τη θέλησή της και ρίχνει στον καναπέ τη γυναίκα του πατέρα του.
Η πρώτη υπόθεση της σειράς ήταν η υπόθεση ουρανίου, που τελείωσε στο επεισόδιο 272-273 με την αυτοκτονία του αδερφού του εγκεφάλου του ουρανίου, του υπουργού Πολυχρονόπουλου. Κανονικά ο Γιάγκος θα ήταν ο αρχηγός της σπείρας αλλά έγιναν αλλαγές και για αυτό φάνηκε ότι ήταν ο Νικήτας Πολυχρονόπουλος.
Το τέλος της σειράς ήταν συνταρακτικό, ο Γιάγκος πλήρωσε τα εγκλήματα του, με τον χειρότερο τρόπο. Ο γιος του ετεροθαλούς αδερφού του και φίλος της Τατιάνας, ο Τάσος Αγγελίδης, είχε δει τον Γιάγκο όταν ήταν μικρός να ανοιγοκλείνει το οξυγόνο του πατέρα του για να του γράψει την περιουσία. Όταν ο Γιάγκος το μαθαίνει, φοβάται και βάζει δολοφόνους να σκοτώσουν τον Τάσο, έτσι και έγινε. Η Τατιάνα είχε κατάθλιψη και μίσος προς τον Γιάγκο όταν ανακάλυψε το έγκλημα που έκανε ο πατέρας της για αυτό και στο επεισόδιο 3.455 (27-07-2005) κρεμιέται στο δωμάτιο της με αποτέλεσμα να μείνει σε κώμα και να μην ξυπνήσει ποτέ. Στο τελευταίο επεισόδιο, ο Αλέξης με τη γυναίκα του Νόρα και τον γιο του σκοτώνονται σε αεροπορικό δυστύχημα όταν πήγαιναν ταξίδι ενώ ο Τίμος φεύγει οριστικά στο εξωτερικό. Ο Γιάγκος, μένει μόνος του στην έπαυλη του μαζί με την Έφη και τον Σέβο, έχοντας χάσει τα λογικά του και ζώντας πια στο δικό του κόσμο.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ