Ηλεκτροκίνηση… Μια γνωστή-άγνωστη λέξη, που ψάχνει την εφαρμογή της στην καθημερινότητα εκατομμυρίων ανθρώπων στον κόσμο και φυσικά στη χώρα μας.
Γνωστή λέξη, γιατί κατανοούμε τι σημαίνει και τι μπορεί να προσφέρει στην πολύπαθη ενέργεια και σε έναν κόσμο, που ψάχνει λύσεις σε μια ιδιαίτερα περίπλοκη χρονική περίοδο.
Αλλά ταυτόχρονα και άγνωστη γιατί είναι ανεξερεύνητα τα μονοπάτια που πρέπει να ακολουθήσουμε προκειμένου η ηλεκτροκίνηση να μπει με σωστό και ωφέλιμο τρόπο στη ζωή μας.
Συνέντευξη στον Χρήστο Νάσκα
To mynews.gr συνομίλησε με τον κύριο Στημονιάρη Δημήτρη, (Δρ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών& Μηχ. Υπολ. Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας)
και τον κύριο Θεοχάρη Ξενιτόπουλο (Μηχανικός Οχημάτων, MScΜηχατρονικής Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Ενηλίκων, Καθηγητής ΔΙΕΚ. Πιστοποιημένος Τεχνικός Ηλεκτροκίνησης Επιπέδου 4 (InstituteoftheMotorIndustry U.K) για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, τα πρώτα της βήματα, τις προσδοκίες που υπάρχουν, αλλά και κάτι εξίσου σημαντικό.
Την ετοιμότητα όλων να μεταβούν σε ένα άλλο ενεργειακό επίπεδο, πιο καθαρό και φιλικό για το περιβάλλον με τα όποια πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα κυοφορεί μια τέτοια προσπάθεια.
Ανοίγει λοιπόν μια νέα σελίδα για όλους μας και οι κ.κ. Στημονιάρης-Ξενιτόπουλος θα μας βοηθήσουν, μέσω του mynews.gr, να την καταλάβουμε καλύτερα και κυρίως να προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε οφέλη, προσδοκίες, αλλά και δυσκολίες.
- Τι είναι ηλεκτροκίνηση και γιατί μπαίνει ή πρέπει να μπει στη ζωή μας;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΗΜΟΝΙΑΡΗΣ: «Η ηλεκτροκίνηση έχει μπει στη ζωή μας και νομίζω πως είναι πια κατανοητή η απαίτηση για τη δυνατότητα μετακίνησης με τη χρήση του ηλεκτρικού ρεύματος. Τα αυτοκίνητά μας μετατρέπονται σε ηλεκτρικά ραγδαία και θα έλεγες κανείς ότι αλλάζει ολόκληρη η συμπεριφορά της ανθρωπότητας απέναντι στη μετακίνηση.
Τα συμβατικά καύσιμα υποχωρούν ενώ για δεκαετίες ήταν στο προσκήνιο και έρχεται σε αυτόν τον τεράστιο τομέα της μετακίνησης, αλλά όχι μόνο, το ηλεκτρικό ρεύμα να καταλαμβάνει τον μεγαλύτερο χώρο. Π.χ. στη θέρμανση, στην κίνηση.
Αυτό που πριν μερικά χρόνια φαινόταν αδύνατο ή δεν το σκεφτόταν κανείς τώρα βλέπουμε οι μετακινήσεις και οι μεταφορές να στηρίζονται όλο και περισσότερο στον ηλεκτρισμό».
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΞΕΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ: «Η ηλεκτροκίνηση είναι κάτι που έρχεται, είναι μπροστά μας.
Οι εποχές αλλάζουν και προσπαθούμε να πάμε σε πιο καθαρή ενέργεια, που θα είναι ηλεκτρική ενέργεια και θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειες.
Τα ορυκτά καύσιμα, λόγω της ρύπανσης, της μόλυνσης του περιβάλλοντος και της κλιματικής αλλαγής πρέπει να σταματήσουν και να πάμε σε πιο καθαρές πηγές ενέργειας. Οπότε οι μετακινήσεις, που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό στη μόλυνση του περιβάλλοντος».
Η ετοιμότητα, οι πηγές καθαρής ενέργειας και η τροφοδοσία
- Είμαστε έτοιμοι σαν χώρα, πολιτεία, επιστήμονες, μηχανικοί και οι οδηγοί για αυτή τη μετάβαση;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΗΜΟΝΙΑΡΗΣ: «Είμαστε έτοιμοι και ίσως είναι από τους τομείς που σε ορισμένα σημεία ίσως και να πρωτοπορούμε.
Η ηλεκτροκίνηση θέλει μια συμπεριφορά απέναντί της και νομίζω πως αυτή τη συμπεριφορά πολύ γρήγορα στη χώρα μας την έχουμε ενσωματώσει στην καθημερινότητά μας.
Η ηλεκτροκίνηση ως αυτοκίνηση εννοώ.
Τα αντανακλαστικά των φορέων, των ιδρυμάτων, των ανθρώπων που η δουλειά τους είναι τα οχήματα και των οδηγών φαίνεται πως δοκιμάζονται αυτή τη στιγμή και δοκιμάζονται γρήγορα.
Είμαστε έτοιμοι να το αντιμετωπίσουμε και ίσως αντιμετωπίζουμε και εμείς τα ίδια προβλήματα που έχουν όλες οι χώρες γύρω από την τροφοδοσία των ηλεκτρικών οχημάτων.
Αυτό είναι ένα θέμα που αντιμετωπίζει η παγκόσμια κοινότητα, πως δηλαδή θα μπορέσουν να ανταποκριθούν τα δίκτυα στις αυξημένες ανάγκες που έχει η ηλεκτρομεταφορά».
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΞΕΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ: «Αν το πάρουμε από τη μεριά του οδηγού είναι και μια περιέργεια, πως θα κινηθεί αυτό το αυτοκίνητο, πόση ώρα θα κάνω αποστάσεις, πόση ώρα θα χρειαστεί να φορτίσει.
Θα αλλάξει η καθημερινότητά τους με κάποιο τρόπο.
Οι τεχνικοί, από μηχανικοί πρέπει να μετατραπούν και σε ηλεκτρολόγους αφού δεν γίνεται πλέον διαφορετικά.
Θα πρέπει να γνωρίζουν τα ρεύματα, οπότε πρέπει να εκπαιδευτούν πάρα πολύ καλά αφού μιλάμε για ρεύματα υψηλής τάσης.
Από την πλευρά των δικτύων βλέπουμε πανευρωπαϊκά βλέπουμε ότι έχουμε ένα πρόβλημα με την ενέργεια, ενώ σίγουρα επηρεάζει και ο πόλεμος που συνεχίζεται στην Ουκρανία και επηρεάζει την ενεργειακή κατανάλωση στην Ευρώπη. Αλλά πιστεύω πως όλες οι χώρες θα το αντιμετωπίσουν σιγά σιγά».
Η τιμή του ρεύματος, η αβεβαιότητα και η κάλυψη των αναγκών
- Αυτή τη στιγμή βέβαια που μιλάμε όλοι γνωρίζουμε τι γίνεται με την τιμή του ρεύματος. Δεν θα…τρομάξει τον καταναλωτή αυτό; Για τη φόρτιση
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΞΕΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ: «Το ίδιο όμως είναι και για τα καύσιμα αρκεί να θυμηθούμε που βρισκόταν και που είναι τώρα η τιμή του λίτρου της βενζίνης.
Το ρεύμα πάντα είναι λίγο πιο κάτω από το καύσιμο σαν κατανάλωση και μην ξεχνάμε ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αξιοποιεί το 80% της ηλεκτρικής ενέργειας που του δίνουμε ενώ ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα χρησιμοποιεί μάξιμουμ το 30%. Όλο το υπόλοιπο είναι απώλειες. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως είναι μεγάλη διαφορά ενεργειακά από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΗΜΟΝΙΑΡΗΣ: «Εγώ νομίζω πως αγγίζετε ένα πολύ μεγάλο θέμα, που μπορούμε μόνο με υποθέσεις να το προσεγγίσουμε. Δεν ξέρουμε που θα «καθίσει» το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας, μας έρχονται όλα μαζί.
Έρχονται οι ανανεώσιμες πηγές που πάνε να καλύψουν ένα μέρος των αναγκών.
Οι ανανεώσιμες πηγές είναι δύσκολες και ακριβές ακόμη. Υπάρχει ο συμβατικός τρόπος παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος στη χώρα μας, κυρίως με τον λιγνίτη και με το φυσικό αέριο. Αυτά δεν θεωρούνται καθαρές πηγές ενέργειας.
Όλο αυτό που ζούμε τον τελευταίο καιρό, με τα κόστη και τις περίεργες αυξήσεις δεν ξέρουμε που θα καταλήξει. Έχει να κάνει με τη χρηματιστηριακή συμπεριφορά του ρεύματος, αλλά δεν μπορούμε να προβλέψουμε πως θα συμπεριφερθεί στο άμεσο μέλλον.
Δείχνει όμως, για να συμπληρώσω αυτό που είπε ο Χάρης, ότι το ρεύμα θα είναι φθηνότερο. Η ηλεκτροκίνηση θα είναι φθηνότερη όσον αφορά το καύσιμο. Το ρεύμα θα κατακτήσει όλες τις δραστηριότητες της ζωής μας, εκεί φαίνεται πως οδηγούμαστε».
- Τα μέχρι τώρα στοιχεία είναι ενθαρρυντικά; Τι γίνεται δηλαδή στην πράξη με την ηλεκτροκίνηση;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΗΜΟΝΙΑΡΗΣ: «Από τις νέες κινήσεις των αυτοκινήτων φαίνεται ότι πηγαίνει προς τα εκεί.
Οι μεταφορές πηγαίνουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Υπάρχουν βέβαια ακόμη σοβαρά προβλήματα που πρέπει να ξεπερασθούν.
Κοιτάξτε, εδώ εμπλέκονται πολλές ειδικότητες και πολλές σκέψεις.
Οι αστικές μεταφορές φαίνεται πως καλύπτονται ικανοποιητικότατα από την ηλεκτροκίνηση.
Οι μεγάλες πόλεις, όπου τείνει να κατοικεί ο κόσμος.
Το 60% – 70% ζει σε αστικές περιοχές παγκοσμίως, άρα οι μετακινήσεις σε αστικές περιοχές καλύπτονται πάρα πολύ καλά».
Από τα βυτία στη μεταφορά ενέργειας με τα καλώδια
- Στην Ελλάδα, εφαρμογή στην πράξη που έχουμε;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΗΜΟΝΙΑΡΗΣ: «Υπάρχει μεγάλη κινητικότητα.
Οι Δήμοι έχουν προμηθευτεί σχεδόν όλοι ηλεκτρικά οχήματα, όχι μεγάλα, δηλαδή φορτηγά.
Να πούμε σε αυτό το σημείο ότι υπάρχει μια καθυστέρηση, γιατί «παίζει» και το υδρογόνο πολύ στα μεγάλα οχήματα, αλλά σε επιβατικά ή οχήματα ελαφράς χρήσης έχει διεισδύσει πολύ περισσότερο η ηλεκτροκίνηση».
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΞΕΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ: «Ναι, οι Δήμοι, αλλά και η Περιφέρεια κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση. Άλλωστε αυτό σημαίνει και μείωση καυσίμων».
- Συζητάμε τόση ώρα για το ρεύμα, αλλά μου έρχεται στο μυαλό το εξής.
Το καλοκαίρι, με την υπερκατανάλωση λόγω κλιματιστικών γίνονται συστάσεις για ορθή χρήση. Και σκέφτομαι τι θα συμβεί αν αρχίσουμε να φορτίζουμε και τα αυτοκίνητά μας
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΗΜΟΝΙΑΡΗΣ : «Να σας πω. Δεν είναι ένας φόβος, είναι ο μεγάλος φόβος.
Πως θα συμπεριφερθεί το δίκτυο. Φανταστείτε τώρα την ενέργεια που έρχεται σε όλο τον κόσμο με τα βυτία, που μεταφέρουν πετρέλαιο και βενζίνη.
Όλη αυτή η ενέργεια πρέπει να μεταφερθεί με τα καλώδια.
Φανταστείτε λοιπόν ότι θα γυρίζει ο πολίτης στο σπίτι και θα βάζει το αυτοκίνητό του να φορτίζει, άρα το βράδυ θα είναι η μεγαλύτερη ζήτηση.
Περίοδοι που θα είναι δύσκολοι για την παραγωγή, τη μεταφορά και τις δυσκολίες που απαιτούνται. Άρα είναι πολύ μεγάλο θέμα η τροφοδοσία των ηλεκτρικών οχημάτων».
- Τα σεμινάρια που γίνονται βοηθούν;
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΞΕΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ: «Ήδη πολλοί σύλλογοι στη Θεσσαλονίκη μας έχουν προσκαλέσει για να μπουν και αυτοί σιγά σιγά στο κλίμα και να κάνουν κι αυτοί σεμινάρια.
Να δουν τι είναι αυτό το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πως θα το επισκευάζουν, τι μέτρα προφύλαξης πρέπει να πάρουν.
Είναι έντονο το ενδιαφέρον των μηχανικών πάνω σε αυτό το κομμάτι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΗΜΟΝΙΑΡΗΣ: «Φαίνεται πως εμείς ερχόμαστε να καλύψουμε μια μεγάλη ανάγκη που γεννήθηκε από τους επαγγελματίες που είναι και οι πιο ανήσυχοι.
Η αγορά γεννάει αυτή τη μεγάλη ανάγκη. Εμείς ερχόμαστε ως ομάδα έργου να καλύψουμε αυτή την ανάγκη.
Οι επαγγελματίες βλέπουν να αλλάζει πολύ γρήγορα το τοπίο στη δουλειά τους και είναι κάτι εντελώς καινούριο. Γίνονται ηλεκτρολόγοι και όχι απλά μιας μπαταρίας 12 βολτ, αλλά να ασχοληθούν με κάτι που είναι υψηλής τάσης».
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΞΕΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ: «Να θυμίσω το εξής. Όταν είχε γίνει η απόσυρση, που πήγαμε από τα καρμπιρατέρ στα καταλυτικά αυτοκίνητα, εκείνο το διάστημα είχε δημιουργηθεί ένα τρομερό άγχος στους μηχανικούς.
Πώς θα ανταπεξέλθουν στον νέο τύπο κινητήρα.
Έτρεχαν τότε όλοι και έκαναν σεμινάρια για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στην αγορά. Όσοι δεν το έκαναν αυτό μετά από λίγο καιρό έκλεισαν ή αναγκάστηκαν να πάνε μετά στα σεμινάρια. Τώρα ζητάνε εκ των προτέρων τα σεμινάρια για να είναι προετοιμασμένοι».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΗΜΟΝΙΑΡΗΣ: «Να συμπληρώσω κάτι. Αυτό που είδαμε στην αρχή ήταν το εξής, Το ένα επίπεδο είναι η γνώση και το άλλο η πιστοποίηση, δυο διακριτά κομμάτια που είναι και αλληλένδετα. Αφενός πρέπει να μάθουν τι είναι ηλεκτροκίνηση και αφετέρου πως θα τους δοθεί η πιστοποίηση για να βάλουν εγγυημένα μέσα στα συνεργεία ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να επισκευαστούν.
Βρισκόμαστε στο επίπεδο της παροχής γνώσης για αυτό το θέμα και έπεται το θέμα της πιστοποίησης. Σε πολύ λίγο θα εκδοθεί και το προεδρικό διάταγμα που θα αφορά την πιστοποίηση. Για να δούμε με τι τρόπο θα μπορεί κάποιος να πιστοποιηθεί».
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΞΕΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ: «Αυτό που έχουμε εισπράξει με την ομάδα μας είναι πως πρώτη φορά το Υπουργείο μας κυνηγάει για να τους δώσουμε εμείς πληροφορίες.
Πρέπει να βγει ένας νόμος καλός, που δεν θα αλλάζει, να είναι ένας καλός νόμος που θα εφαρμοστεί και θα είναι καλός για όλους μας».
Η αξία των σεμιναρίων και της πιστοποίησης και οι ασφαλιστικές δικλείδες
- Σας φοβίζει το γεγονός πως υπάρχει ένα θολό τοπίο που υπάρχει ακόμη και σήμερα. Δηλαδή ποιος μπορεί να επισκευάζει ένα αυτοκίνητο; Άλλωστε ζούμε σε μια χώρα που «είσαι ότι δηλώσεις» Πώς θα είναι ασφαλής ο οδηγός σε ποιον πάει το αυτοκίνητο;
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΞΕΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ: «Ναι, έχετε δίκαιο. Αυτό που ζητήσαμε, και η ομοσπονδία και οι σύλλογοι, είναι οι εξετάσεις στα σεμινάρια να μην είναι ούτε εύκολες, ούτε δύσκολες. Αυτός που θα πάρει την πιστοποίηση, όντως να έχει τα προσόντα.
Ούτε αυτός να κινδυνεύσει όταν θα πάει να πιάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να επισκευάσει κάτι, ούτε και να προκαλέσει κάποια ζημιά στο αυτοκίνητο. Αν υπάρξει η κατάλληλη εκπαίδευση, όπως προτείνουμε στο υπουργείο, αν στηθεί πάνω σε σωστές βάσεις και δεν ξεχειλώσει όλο αυτό το πράγμα, δεν μας φοβίζει κάτι».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΗΜΟΝΙΑΡΗΣ: «Αυτή η ανησυχία που εκδηλώνεται είναι ανησυχία του καταναλωτή. Γιατί και εμείς καταναλωτές είμαστε, πέρα από αυτό που κάνουμε. Αυτό που θέλω να μεταφέρω είναι η βαθιά ανησυχία που έχουμε διακρίνει από την πλευρά των αρχών. Το υπουργείο βάζει τα Πανεπιστήμια σε αυτή τη διαδικασία προσπαθώντας επειδή θεωρεί πως είναι σοβαρό αυτό το θέμα.
Προσπαθεί να το κρατήσει σε ένα επίπεδο όσο πιο ψηλά γίνεται για αυτόν ακριβώς τον λόγο που περιγράφετε. Το ηλεκτρικό ρεύμα σιγά σιγά θα κατακλύσει τη ζωή μας και πρέπει τα χέρια που ασχοληθούν με αυτό μα είναι αποδεδειγμένα ικανά.
Έχουμε εισπράξει αυτή την ανησυχία από την πλευρά του Υπουργείου και του Υφυπουργού που ασχολείται με την ηλεκτροκίνηση.
Θα αλλάξει όλο το τοπίο με την ηλεκτροκίνηση, θα είναι εντελώς διαφορετική η γκάμα του αυτοκινήτου. Στην κίνηση, στις μεταφορές, στους επισκευαστές, στους οδηγούς, σε όλους».
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΞΕΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ: «Δεν θα είναι όπως τώρα, που σταματάς στην άκρη του δρόμου και κάθε οδηγός ανοίγει το καπό, βάζει μέσα τα χέρια του και προσπαθεί να φτιάξει μια ζημιά.
Στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυτά απαγορεύονται, μιλάμε για υψηλές τάσεις. Θα υπάρχουν αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας. Αν ο τεχνίτης δεν έχει κάνει τα απαραίτητα σεμινάρια, δεν του επιτρέπεται να το αγγίξει αυτό το πράγμα».
- Η εικόνα που έχουμε από τις άλλες χώρες ποια είναι;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΗΜΟΝΙΑΡΗΣ: «Η Σκανδιναβία το έχει πάρει πιο ζεστά, είναι πιο μπροστά σε ότι αφορά την κοινωνική συμπεριφορά, δηλαδή φορτιστές, πολύ περισσότερα οχήματα.
Το Ηνωμένο Βασίλειο φαίνεται αυτή τη στιγμή να κρατάει μια πρωτοπορία , αλλά όλη η Ευρώπη πάνω κάτω βρίσκεται σε αυτό που βρισκόμαστε και εμείς.
Όλοι προσπαθούν να δημιουργήσουν κανόνες και να τους εντάξουν στη χώρα τους. Βλέπετε, θέσατε και εσείς κάποια ερωτήματα που πολύ δύσκολα μπορεί να τα απαντήσει κάποιος.
Χρειάζεται χρόνος, εμπειρία, μελέτη και η Ευρώπη δείχνει ότι δεν είναι πολύ μπροστά κάποιος. Πρέπει να καταλάβουμε πω τα συμβατικά καύσιμα τελειώνουν και η ανθρωπότητα πρέπει να ετοιμαστεί για τα επόμενα βήματα».
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΞΕΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ: «Το 2020 είχα μιλήσει με Αγγλία, για να πάρουμε τη νομοθεσία τους και να δούμε τι μπορούμε να εφαρμόσουμε στην Ελλάδα και οι άνθρωποι μου απάντησαν ότι δεν έχουμε κάτι έτοιμο, τώρα φτιάχνουμε κι εμείς.
Όντως, το 2022 έχουν φτιάξει νομοθεσία, για την εκπαίδευση των μηχανικών και πως θα είναι τα συνεργεία.
Γενικά στο Ηνωμένο Βασίλειο προχωράνε γρήγορα τα πράγματα. Πριν λίγους μήνες βρέθηκε εκεί και είδα πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα άρχισαν να γίνονται πάρα πολλά, 10-15% τα αυτοκίνητα που ήταν στους δρόμους ήταν ηλεκτρικά ή και υβριδικά».
– Παίζει ρόλο η ηλικία των εκπαιδευόμενων;
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΞΕΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ: «Έρχονται άνθρωποι 55-60 χρονών στα σεμινάρια και δεν ήξεραν πως να βάλουν το πολύμετρο.
Αλλά έρχεται ένας την προηγούμενη εβδομάδα στο σεμινάριο και μου λέει, έ, τώρα άρχισα να ξεθαρρεύω. Με αφορμή φυσικά τα σεμινάρια που γίνονται. Δεν παίζει ρόλο η ηλικία, αλλά η όρεξη που έχει ο καθένας.
Γενικά οι τεχνικοί, οι μηχανικοί στον χώρο του αυτοκινήτου έχουν την περιέργεια να ανακαλύψουν το καινούριο».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΗΜΟΝΙΑΡΗΣ: «Τώρα βλέπεις να αυξάνονται οι δεξιότητες των ανθρώπων, ακόμη και μεγάλης ηλικίας, με κάτι καινούριο μέσα από τα σεμινάρια.
Νομίζω δεν είναι θέμα ηλικίας. Έχουμε αυτή τη στιγμή κοντά μας 40 άτομα όλων των ηλικιών, που είναι ένας ικανοποιητικός αριθμός για να δούμε πως εξελίσσεται.
Στα σεμινάρια έρχονται ακόμη και πατέρας με τον γιο για να παρακολουθήσουν την εξέλιξη του σεμιναρίου.
Οι μηχανικοί είναι ευφυείς άνθρωποι που δίνουν λύσεις σε δύσκολα πράγματα, στο αυτοκίνητο.
Πάντα έλεγα ότι είναι ένα εργοστάσιο σε τέσσερις ρόδες».
«Είμαι εντυπωσιασμένος από τη διοργάνωση των σεμιναρίων»
Ο κύριος Δημήτρης Στημονιάρης δηλώνει εντυπωσιασμένος από το εγχείρημα των σεμιναρίων που διοργανώνονται, αφού λέει στο mynews.gr :
«Τα σεμινάρια που κάνουμε με εντυπωσιάζουν.
Και ξέρετε γιατί; Γιατί δεν είναι μόνο θεωρητικά, αλλά έχουν πολύ μεγάλα κομμάτια πρακτικής εξάσκησης.
Είναι μια ωραία συγκυρία και είναι ένα υπουργείο που δείχνει αυξημένα αντανακλαστικά. Είναι ένα Πανεπιστήμιο που μπαίνει στην καθημερινότητα των ανθρώπων και προσπαθεί τη γνώση που έχει να τη φέρει στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων.
Είναι η ομοσπονδία και ο σύλλογος που είναι συνεχώς κοντά στο εγχείρημά μας και γενικά τα αποτελέσματα είναι πιο ενθαρρυντικά γιατί υπάρχει πιο μεγάλο ενδιαφέρον.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας (ΟΒΕΑΜΜΕ) ήρθε τρεις φορές στην Κοζάνη, όπου γίνονται τα σεμινάρια».
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΞΕΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ: «Υπήρχαν μηχανικοί αυτοκινήτων οι οποίοι δεν είχαν πιάσει ποτέ πολύμετρο στη ζωή τους και έκαναν μετρήσεις σε απλά κυκλώματα και το έκαιγαν. Σκέψου τώρα αυτό το πολύμετρο να πήγαιναν να το βάλουν, χωρίς να έχουν σεμινάρια, να το έβαζαν σε ένα όχημα υψηλής τάσης».
Ομάδα εκπαίδευσης ακαδημίας ηλεκτροκίνησης
• Στημονιάρης Δημήτριος (Δρ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών& Μηχ. Υπολ. Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας)
• Τσιαμήτρος Δημήτριος ( Δρ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχ. Υπολ.
Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας)
• Γιακουμής Άγγελος (Δρ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Λέκτορας Διεθνούς Πανεπιστήμιου Ελλάδος)
• Τσιρανίδης Γεώργιος (Καθηγητής ΕΠΑΛ, Μηχανολόγος Μηχανικός, MscΜηχατρονικής, Μηχανικός Οχημάτων, Μηχανικός Βιομηχανικού Σχεδιασμού, Πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων)
• Ξενιτόπουλος Θεοχάρης (Μηχανικός Οχημάτων, MScΜηχατρονικής Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Ενηλίκων, Καθηγητής ΔΙΕΚ. Πιστοποιημένος Τεχνικός Ηλεκτροκίνησης Επιπέδου 4 (InstituteoftheMotorIndustry U.K)
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ