Διαιρεμένη στα δύο εξακολουθεί να παραμένει η Ελλάδα εξαιτίας της κακοκαιρίας Daniel που έπληξε τη Θεσσαλία, καθώς εκτός της Εθνικής Οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης, κλειστή παραμένει και η σιδηροδρομική σύνδεση ανάμεσα στις δύο πόλεις.
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, μίλησε στην ΕΡΤ για τις σοβαρές ζημιές στο δίκτυο μεταφορών και υποδομών, που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel.
Ιδιαίτερα, μάλιστα, αναφέρθηκε και στον σιδηρόδρομο και στις προσπάθειες της Πολιτείας για αποκατάσταση της κυκλοφορίας των τρένων.
«Τα χρήματα θα τα πάρουμε από το ταμείο ανάκαμψης – είναι από τα 600 εκατομμύρια που διασφαλίστηκαν προηγουμένως από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ήδη, κάνουμε το τεχνικό δελτίο», επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στην εκπομπή του ΕΡΤNEWS “Prime“ και τον Ηλία Σιακαντάρη, αναφερόμενος στην «επόμενη μέρα» στη Θεσσαλία, και στο σχέδιο για την αποκατάσταση και την ανασυγκρότηση των πληγεισών περιοχών, μετά το σαρωτικό πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel.
Για την καταστροφή και τα μέτρα τα οποία επιβάλλεται να γίνουν άμεσα, ανέφερε:
«Οι ζημιές είναι πραγματικά πολύ μεγάλες στα δίκτυα των μεταφορών – οφείλω να πω ότι είναι μεγαλύτερες, πολύ μεγαλύτερες στον σιδηρόδρομο. Ο σιδηρόδρομος θα αποτελέσει μια νέα περιπέτεια.
Με την έννοια ότι σαν μήκος περίπου 50 χιλιομέτρων, από το Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, είναι αναγκαστική διακοπή των δρομολογίων.
Έχει καταστραφεί η σιδηροδρομική υποδομή, ένα πολύ μεγάλο τμήμα του, και φυσικά υπάρχουν προβλήματα που αγγίζουν τα συστήματα τηλεδιοίκησης σηματοδότησης, αυτά που όλος ο κόσμος έχει μάθει τα τελευταία χρόνια είναι, εκτός λειτουργίας και μάλλον είναι πάρα πολύ δύσκολο να αναταχθεί.
Πρέπει να γίνει επανακατασκευή».
Όσο για το πότε θα είναι έτοιμο το σιδηροδρομικό δίκτυο;
«Ο στόχος είναι σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, το οποίο είναι ενός – δύο μηνών, να μπορέσουμε να αποκαταστήσουμε το ρεύμα καθόδου της σιδηροδρομικής γραμμής, δηλαδή αυτό που έρχεται από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα.
Μιλάμε για ταχύτητες οι οποίες θα είναι το μάξιμουμ 80 χιλιόμετρα την ώρα και με την ντιζελοκίνηση, κάτι το οποίο θα αποκαταστήσει κυρίως τις εμπορικές μετακινήσεις μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης και δευτερευόντως της επαρχίας.
Εκείνο το οποίο θα ακολουθήσει θα είναι η ανακατασκευή του συνόλου της γραμμής μετά από το τμήμα του Δομοκού μέχρι και ουσιαστικά το Παλαιοφάρσαλο.
Εκεί θα αναγκαστούμε να κατασκευάσουμε από την αρχή το μεγαλύτερο μέρος των ηλεκτρονικών συστημάτων γιατί έχουν υποστεί πάρα πολύ σημαντικές ζημιές – και όσα έχουν διασωθεί πιθανότατα δε βρίσκουν κάποια ανταλλακτικά σήμερα, γιατί είναι κατασκευές προηγούμενων δεκαετιών (…)
Στην πράξη είχαν δοθεί με διοικητική παραλαβή προς χρήση. Οπότε αυτό είναι ένα μεγάλο πλήγμα για τον σιδηρόδρομο.
Πρέπει να σας πω ότι η ολική ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου θα πάρει πολύ χρόνο (…)
Τα χρήματα θα τα πάρουμε από το ταμείο ανάκαμψης – είναι από τα 600 εκατομμύρια που διασφαλίστηκαν προηγουμένως από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ήδη κάνουμε το τεχνικό δελτίο. Δεν θα σας πω το νούμερο, γιατί και εμένα με τρομοκρατεί, αλλά είναι πολλά λεφτά (…)».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ