Φοροελαφρύνσεις στα ασφαλιστήρια συμβόλαια των οχημάτων περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στο Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, με βασικό στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και θυμάτων κατά 50% έως το 2030.
Αυτά προανήγγειλε ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, μιλώντας στο Action 24, λέγοντας πως η κυβέρνηση θέλει να φέρει την Ελλάδα στη 13η θέση της ΕΕ, από την 22η που βρίσκεται σήμερα στον σχετικό πίνακα.
Στο παραπάνω πλαίσιο, λοιπόν, ο υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοίνωσε σήμερα την προγραμματική δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε μείωση του Φόρου Ασφαλίστρου 13% για ασφαλιστήρια συμβόλαια οχημάτων που κάνουν χρήση εφαρμογών τηλεματικής από το 2024.
Οι ψηφιακές εφαρμογές τηλεματικής για την οδική ασφάλεια λειτουργούν όπως τα «έξυπνα» ρολόγια που καταγράφουν τους βιορυθμούς κάθε ανθρώπου. Έτσι και οι εφαρμογές αυτές καταγράφουν την οδηγική συμπεριφορά σε κάθε δρομολόγιο ενός οχήματος, δίνοντας συμβουλές βελτίωσης στον/στην οδηγό όταν δεν τηρεί τους κανόνες οδικής ασφάλειας (π χ υπερβολική ταχύτητα εντός πόλεων, χρήση κινητού κατά την οδήγηση κλπ). Η σύνδεση των εφαρμογών αυτών με τις ασφαλιστικές εταιρίες δίνει επιπλέον τη δυνατότητα περαιτέρω επιβράβευσης της θετικής οδήγησης με μειωμένα ασφάλιστρα.
Πού βελτιώθηκε η Ελλάδα, πού υπολείπεται
Σύμφωνα με το υπουργείο, η χώρα μας έχει καταγράψει σημαντική μείωση (54%) σε θανάτους από οδικά ατυχήματα την τελευταία δεκαετία (2010-2020), ενώ η μοναδική χώρα της ΕΕ που κατάφερε να ξεπεράσει τον ευρωπαϊκό στόχο για 50% μείωση του αριθμού των νεκρών από τροχαία ατυχήματα τη δεκαετία 2010-2020.
Ωστόσο, υπολείπεται σταθερά του ευρωπαϊκού μέσου όρου (42 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκους), με το μεγαλύτερο ποσοστό νεκρών να καταγράφεται στις ηλικιακές ομάδες 25-34 ετών (18%) και ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους άνω των 65 ετών (26%).
Σημαντικότερες αιτίες δυστυχημάτων στη χώρα μας είναι σήμερα η χρήση δικύκλων χωρίς κράνος, η αυξημένη ταχύτητα εντός αστικού ιστού και η χρήση κινητού.
«Για το σκοπό αυτό, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας δρομολογούμε την αξιοποίηση των πιο προηγμένων τεχνικών τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής εκμάθησης για τη μετατροπή των δεδομένων σε χρήσιμους δείκτες που μπορούν να συμβάλλουν στην αλλαγή της συμπεριφοράς των Ελλήνων οδηγών στους δρόμους της χώρας μας. Το κράτος πρέπει να παράσχει οικονομικά κίνητρα για την βελτίωση της οδηγικής συνείδησης και συμπεριφοράς στο σύνολο του πληθυσμού δίνοντας την αντίστοιχη βαρύτητα που απαιτείται, αντίστοιχα με τα κίνητρα που έχει προσφέρει για την δημιουργία περιβαλλοντικής συνείδησης», αναφέρεται επίσης στο δελτίο Τύπου του υπουργείου.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ