Στις δημοπρατήσεις και τις συμβασιοποιήσεις έργων που έρχονται έως τις αρχές του 2023 αναφέρθηκε κατά την ομιλία του στη συζήτηση του Προϋπολογισμού ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης.
Αναλυτικότερα, ο κ. Καραγιάννης επεσήμανε ότι πρόκειται για μεγάλη δυναμική του κατασκευαστικού κλάδου που θα συνεχιστεί, με το ποσοστό επενδύσεων σε κατασκευαστικά έργα να φτάνει έως το 8,1% το 2025.
«Την περίοδο 2015 – 2019 είχαν δρομολογηθεί έργα ύψους λίγο κάτω από 1 δισ. ευρώ. Τη δική μας περίοδο έχουν ήδη δημοπρατηθεί έργα ύψους 10 δις ευρώ και συμβασιοποιηθεί έργα ύψους λίγο κάτω από 5 δις ευρώ.
[…] Ήδη όμως προηγούμενες ημέρες ξεκίνησε η Β’ Φάση του έργου Παραχώρησης του ΒΟΑΚ με προϋπολογισμό 1,7 δις. ευρώ, με στόχο να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές το Μάρτιο του 2023.
Όμως επόμενες μέρες, θα προκηρύξουμε τον διαγωνισμό για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, με προϋπολογισμό περίπου 130 εκατομμύρια ευρώ.
Και, έως το τέλος του έτους ξεκινάμε τον διαγωνισμό για την επέκταση όμως Γραμμής 2 όμως Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον, Αγ. Νικόλαο, ύψους περίπου 550 εκατομμυρίων ευρώ», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης.
Όπως τόνισε, στις αρχές του 2023 θα δημοπρατηθεί το έργο σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό, καθώς και ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά.
Παράλληλα αποκάλυψε ότι την ερχόμενη Δευτέρα (19/12) θα υπογραφεί η σύμβαση για το Thessaloniki FlyOver, ένα από τα πρώτα οδικά έργα που υλοποιήθηκε μέσω ΣΔΙΤ, ύψους 373 εκατομμυρίων ευρώ.
«Θα πέσουν οι υπογραφές για την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 210 εκατ. ευρώ, καθώς και το Μπράλος – Άμφισσα, ύψους 265 εκατ. ευρώ, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ύψους 251,8 εκατ. ευρώ, το τμήμα του ΒΟΑΚ “Χερσόνησος – Νεάπολη”, ύψους 290 εκατ. ευρώ, καθώς και η επέκταση όμως Λ. Κύμης και η σύνδεση με ΠΑΘΕ ύψους 352 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, μέσα στο α’ εξάμηνο του 2023 θα πέσουν οι υπογραφές και για όμως 17 Σχολικές Μονάδες Κεντρικής Μακεδονίας, 128,4 εκατ. ευρώ.
Εκεί όμως που πραγματικά αλλάζουμε εντυπωσιακά την εικόνα, είναι στα σιδηροδρομικά έργα. Μέσα όμως πρώτους μήνες του 2023 θα συμβασιοποιήσουμε έξι σιδηροδρομικά έργα, ύψους 4,5 δις. ευρώ και θα αναβαθμίσουμε σημαντικά τη στρατηγική σημασία των λιμένων, δημιουργώντας νέα δεδομένα όμως μεταφορές ανθρώπων και προϊόντων.
[…] Όλα τα έργα έχουν πολύ συγκεκριμένα αποτελέσματα για την εθνική οικονομία, την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη. Οι τελικοί, όμως, και οι μεγαλύτεροι οφελημένοι όλων αυτών των μεγάλων έργων είναι οι ίδιοι οι πολίτες», πρόσθεσε.
«Κρατήσαμε ενεργά όλα τα εργοτάξια»
Σύμφωνα με τον ίδιο, η ελληνική Πολιτεία μπορεί πια να παραδίδει έργα νωρίτερα από το αναμενόμενο.
«Ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος στην Πελοπόννησο, το Μετρό Θεσσαλονίκης, δεν αποτελούσαν στίγμα μόνο για μία κυβέρνηση ή μόνο για ένα κόμμα. Αποτελούν παραδείγματα αναποτελεσματικότητας για το σύνολο του πολιτικού συστήματος. […]
Το γεγονός πλέον ότι η Πολιτεία παρέδωσε 6 μήνες νωρίτερα από το αρχικό του χρονοδιάγραμμα το δρόμο Θέρμης – Γαλάτιστας, 5 μήνες νωρίτερα την παράκαμψη Αμφιλοχίας που συνδέει τον οδικό άξονα Άκτιο- Αμβρακία με την Ιονία οδό και ότι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος βρίσκεται ήδη 3 μήνες μπροστά από το αρχικό χρονοδιάγραμμα είναι επίσης κέρδος για το πολιτικό σύστημα.
Γιατί ενισχύεται η πίστη στους θεσμούς, ενδυναμώνεται το αίσθημα αισιοδοξίας και αυτοπεποίθησης, γίνονται κατανοητές οι πραγματικές δυνατότητες της χώρας. […]
Καταφέραμε να διατηρήσουμε τη δυναμική του κατασκευαστικού κλάδου και να κρατήσουμε ενεργά όλα τα εργοτάξια» επισήμανε.
Παράλληλα διεμήνυσε τα εξής:
«Είναι χαρακτηριστικό ότι το ανεκτέλεστο των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών μέσα μόνο σε 1 χρόνο έχει διπλασιαστεί […] Ο ιδιωτικός τομέας γνωρίζει ότι η Πολιτεία έχει πράξει το καθήκον της αλλά, πρέπει κι αυτός από την πλευρά του να κατανοήσει το δικό του καθήκον.
Να δημιουργήσει ένα ελκυστικό πλαίσιο εργασιακού περιβάλλοντος με καλύτερους μισθούς και με σύγχρονες συνθήκες εργασίας, ώστε να μπορέσει να προσελκύσει τα καλύτερα μυαλά από Ελλάδα και εξωτερικό, στηρίζοντας την εθνική προσπάθεια και ενισχύοντας την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.
Είναι ξεκάθαρο ότι η Ελλάδα, πλέον, έχει αποκτήσει ένα σταθερό βηματισμό.
Από παράδειγμα προς αποφυγή έχει μετατραπεί σε μία χώρα με πολιτική, οικονομική και κοινωνική σταθερότητα. Είμαι βέβαιος ότι οι πολίτες θα επιβραβεύσουν την πολιτική της συνέχειας και της σοβαρότητας, τη λογική του μέτρου και της ευθύνης και θα δώσουν ξανά ισχυρή και καθαρή εντολή στον Κυριάκο Μητσοτάκη και τη Νέα Δημοκρατία».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ