Για την προσπάθεια αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού, την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκημ αλλά και για τα μεγάλα έργα που γίνονται σε όλη τη χώρα μίλησε στον «ΑΝΤ1» ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Αναφερόμενος στο κυκλοφοριακό, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι στην Ελλάδα το λάθος που έχει γίνει είναι ότι οι φορείς που εμπλέκονται δεν είναι ένας και δύο, αλλά πάρα πολλοί.
«Τον πολίτη, όμως, δεν τον ενδιαφέρει ποιος έχει την αρμοδιότητα για ένα φανάρι, δεν τον ενδιαφέρει ποιο υπουργείο είναι αρμόδιο. Λέει: Εσείς είστε υπεύθυνοι, καθίστε και βρείτε λύσεις», επεσήμανε και εξήγησε ότι για πρώτη φορά ο Μητροπολιτικός Φορέας θα προσπαθήσει να βρει μια λύση.
Παράλληλα, ο Υπουργός υπενθύμισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει παρουσιάσει ένα σχέδιο 4+4 σημείων για το κυκλοφοριακό.
«Μας πήρε 28 χρόνια να ξεκινήσουμε καινούρια γραμμή Μετρό. Επισκέφθηκα προχτές το εργοτάξιο της Γραμμής 4 του Μετρό και το σκεφτόμουν», ανέφερε και συμπλήρωσε πως για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό, πρέπει να γίνουν μακροπρόθεσμες και βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις.
Όσον αφορά δε στο Ελληνικό, εξήγησε ότι γίνεται ένα από τα μεγαλύτερα έργα ανάπλασης, ενώ θα πραγματοποιηθούν και συγκεκριμένα οδικά έργα, τα λεγόμενα έργα Αττικής: μεταξύ των οποίων είναι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως και οι επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα, όπου θα γίνει και σιδηροδρομική σύνδεση.
«Δεν έχουμε μείνει με σταυρωμένα τα χέρια»
Σχετικά με την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το 2019 κυκλοφορούσαν 850 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και σήμερα κυκλοφορούν 1.350.
«Δεν έχουμε μείνει με σταυρωμένα τα χέρια» τόνισε, αναφέροντας ότι με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης έχει προχωρήσει και ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων οχημάτων, τα οποία αναμένονται ως τις αρχές του 2023.
«Αυτοί οι διαγωνισμοί είναι δύσκολοι και δαιδαλώδεις, τουλάχιστον όμως αυτή τη φορά έχουμε χρηματοδότηση. Πολύ βασικό. δηλαδή έχουμε τα απαραίτητα χρήματα για τα πάρουμε τα λεωφορεία. Διότι παλιότερα πολλές φορές ανακοίνωναν ότι θα πάρουν κάτι, χωρίς να έχουν τα χρήματα. Και μετά απλά πέταγαν το μπαλάκι των ευθυνών δεξιά κι αριστερά», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία και της διεθνούς κρίσης στον τομέα των κατασκευών, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι υπάρχει ζήτημα το οποίο σχετίζεται με τα τεράστια προβλήματα που παρατηρούνται στις γραμμές παραγωγής στην Ασία.
«Γιατί, όπως όλοι βλέπουμε, η πανδημία, ο πληθωρισμός και η ακρίβεια έχουν δημιουργήσει θέματα στις γραμμές παραγωγής. Αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο το αντιμετωπίζουμε. Εδώ όμως που το υπουργείο και η κυβέρνηση ήταν ένα βήμα μπροστά είναι ότι όταν ξεκίνησαν όλες αυτές οι ανατιμήσεις των πρώτων υλών, εμείς με υπουργικές αποφάσεις αναθεωρήσαμε σε πολύ σημαντικό βαθμό τις τιμές, έτσι ώστε να μπορέσουμε να τους δώσουμε μία ανακούφιση», επεσήμανε.
Για τη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε πως «ακόμη και οι πιο κακόπιστοι» παραδέχονται ότι η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έχει βελτιωθεί σημαντικά.
«Η εκτίμηση και η δέσμευση που έχουμε δώσει ως κυβέρνηση είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης να λειτουργήσει στο τέλος του 2023. Εμείς είχαμε πει Απρίλιο του 2023, αλλά κάποιοι μας έτρεξαν, με “πολιτική κάλυψη” σε προσφυγές για τον σταθμό Βενιζέλου και πήγαν το έργο μήνες πίσω. Αλλά το 90% του έργου έχει ολοκληρωθεί. Τις επόμενες ημέρες θα δείτε κι άλλες πλατείες, που ήταν εργοτάξια για πάνω από 12 χρόνια ταλαιπωρώντας τους Θεσσαλονικείς, να παραδίδονται πίσω στην πόλη, κι αυτό είναι μία ένδειξη ότι το έργο βρίσκεται στο τελευταίο του στάδιο», δήλωσε.
Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στη δημοπράτηση σιδηροδρομικών έργων, ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ, και στο «Λευκό Βέλος», τονίζοντας ότι ο πολυπόθητος στόχος είναι να γίνει ηλεκτροκίνητη η γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη και να διαρκεί η διαδρομή περίπου 3:30-3.40 ώρες.
«Όλες αυτές οι κινήσεις που έχουμε κάνει, όλα αυτά τα έργα τα οποία ξεδιπλώνουμε, είναι έργα που δεν είναι αποσπασματικά. Είναι κινήσεις ενός σχεδίου για να βελτιώσουμε τις υποδομές και να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών», τόνισε ο κ. Καραμανλής, αναφερόμενος στην επέκταση του Μετρό της Αθήνας προς Πειραιά, που θα συνδεθεί για πρώτη φορά το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ