Τι ισχύει με τον Ε65; Σε ποιο σημείο βρίσκεται η κατάσταση; Πότε θα ολοκληρωθεί, από την άλλη, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα–Πύργος;
Απαντήσεις για τα δύο θέματα, μεταξύ των άλλων, έδωσε σήμερα (21/2) ο υπουργός υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό, Action 24.
- «Για κάποια έργα… Το ένα το είδαμε. Απόλυτα συνεπής ως Κυβέρνηση σε αυτό που είχαμε δεσμευτεί. Άκτιο-Αμβρακία.
- Ο πολίτης μπορεί να πάει πλέον από την Αθήνα στη Λευκάδα σε 3 ώρες και 20 λεπτά», είπε με έμφαση ο Σταϊκούρας.
Συνέχισε, λέγοντας για τον Ε65:
- «Για τον Ε65, εκτιμούμε ότι αν δεν υπάρξουν έντονα καιρικά φαινόμενα μέχρι τότε, πριν από το Πάσχα θα έχει παραδοθεί ο δρόμος από τη Λαμία μέχρι και την Καλαμπάκα.
- Θα πηγαίνει ο πολίτης από την Αθήνα στην Καλαμπάκα κερδίζοντας μία ώρα. Άρα, θα κάνει μία ώρα πιο λίγο», δήλωσε ο Σταϊκούρας στο Action24.
Επισημαίνεται, ότι η Κεντρική Οδός έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του έργου Παραχώρησης «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος-Ε65».
Αυτό το έργο των 238 χλμ. συνολικά, είναι στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας, όπως καταγράφεται και αφορά στην κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), από ημικόμβο με Α.Θ.Ε. στο ύψος του Α.Κ. Θερμοπυλών έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό μετά την Οξύνεια (συνολικό μήκος 181 χλμ.), καθώς και στη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος της Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας (συνολικό μήκος 57 χλμ.).
Στην παρούσα φάση, στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65) έχει παραδοθεί και λειτουργεί πλήρως το τμήμα από Α/Κ Ξυνιάδας έως και τον Α/Κ Τρικάλων συνολικού μήκους 77,5 χιλιομέτρων.
Επιπλέον, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή του Νότιου Τμήματος του Ε65 (από Α.Θ.Ε έως και Ξυνιάδα).
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Μαΐου 2021, η συνολική πρόοδος κατασκευής του έργου αγγίζει το 70,3% ενώ προχωρώντας σε επιμέρους ανάλυση οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 81,3%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 65,3% και οι χωματουργικές εργασίες 54,8%
Όσο για το Πάτρα-Πύργος;
- «Οι εργασίες πάνε εξαιρετικά. Το έχω και γραπτώς. Μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί πάνω από το 80% του έργου.
- Το καλοκαίρι του 2025 θα είναι έτοιμο. Αν θα δώσουμε, τώρα, νωρίτερα κάποια τμήματα του δρόμου προς κυκλοφορία θα το δούμε στην πορεία. Θα ήθελα ότι κάνουμε, ωστόσο, να είναι με σοβαρότητα. Το αξιολογούμε και το κοιτάμε. Το μείζον θέμα, ποιο είναι;
- Έχει υλοποιηθεί πάνω από το 30% του έργου, αυτή τη στιγμή. Τον Ιούνιο θα είναι πάνω από το 50% και τον Δεκέμβριο πάνω από το 80% του δρόμου και θα ολοκληρωθεί το αργότερο το καλοκαίρι του 2025».
Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπεται με τετράιχνη διατομή πλάτους 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ (4×3,50μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60μ (2×2,30μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2×1,05μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ.
Στο Πάτρα-Πύργος προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαΐας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος.
Επίσης, προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας. Στο νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ