Επιστολή προειδοποιούσε για ορατό κίνδυνο σοβαρού σιδηροδρομικού ατυχήματος στα Τέμπη.
Οι ισχυρισμοί του Κώστα Καραμανλή ανατρέπονται με τον πρώην υπουργό να παραμένει έκθετος από τη δημοσιοποίηση της επιστολής.
Νέα εξέλιξη έρχεται να δείξει πως ο κίνδυνος για ένα σοβαρό σιδηροδρομικό ατύχημα στα Τέμπη υπήρχε από καιρό και μάλιστα υπήρξε ενημέρωση-προειδοποίηση προς όλους τους αρμόδιους φορείς και τον τότε υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Την επιστολή δημοσιοποίησε η εφημερίδα «Δημοκρατία».
Πρόκειται για επιστολή του τότε διευθύνοντα συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππου Τσαλίδη, που απευθύνονταν στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Σπύρο Πατέρα, με κοινοποίηση στον Κώστα Καραμανλή, αλλά και τον τότε υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο.
Η επιστολή ενημέρωνε για τον «ορατό πλέον κίνδυνο να υπάρξει ένα συμβάν μεγίστης σοβαρότητας» στα Τέμπη.
Τι αναφέρει η επιστολή
Ο τότε διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είχε προειδοποιήσει σημειώνοντας πως «τα προβλήματα οδηγούν σε μονοδρομήσεις γραμμών, καθιστώντας περισσότερο πιθανά τα ανθρώπινα λάθη με απρόβλεπτες συνέπειες».
Στην επιστολή ο Φίλιππος Τσαλίδης προειδοποιούσε με αφορμή σύγκρουση τρένου με όχημα του ΟΣΕ τον Αύγουστο του 2021 ότι «οι συνέπειες ενός τέτοιου συμβάντος θα ήταν ανυπολόγιστες αν η σύγκρουση γινόταν με αμαξοστοιχία Intercity».
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η εφημερίδα «Δημοκρατία», ο Φίλιππος Τσαλίδης έστειλε την εμπιστευτική επιστολή στις 6 Σεπτεμβρίου 2021, με θέμα «σοβαρά λειτουργικά προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου» και αφορμή είχαν σταθεί δύο ατυχήματα που είχαν συμβεί τον Αύγουστο του 2021 στον Δομοκό και τη Λευκοθέα Σερρών.
Έκανε αναφορά στην έλλειψη προσωπικού του ΟΣΕ και συγκεκριμένα σταθμαρχών και κλειδούχων, στη μη λειτουργία σηματοδότησης σε μεγάλα τμήματα του δικτύου και την κακοσυντηρημένη υποδομή.
Παράλληλα η επιστολή αναφέρεται σε δύσκολη και επικίνδυνη σιδηροδρομική λειτουργία «με αποτέλεσμα σοβαρά συμβάντα», ενώ επισημαίνεται ην έλλειψη σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.
Η εφημερίδα «Δημοκρατία» σημειώνει χαρακτηριστικά:
«Η μεγαλύτερη απόδειξη ότι ο Τσαλίδης εισέπραξε το αρνητικό – αν όχι εχθρικό – κλίμα ύστερα από αυτήν την κίνηση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την κυβέρνηση είναι ότι λίγες μέρες μετά υπέβαλλε την παραίτησή του από τη θέση του στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Στις 14 Σεπτεμβρίου, 8 μέρες μετά το εμπιστευτικό έγγραφο προς τον ΟΣΕ και τον τότε υπουργό, κι έχοντας εισπράξει την άρνηση να αλλάξει οτιδήποτε στον σιδηρόδρομο, ανακοίνωσε στο ΔΣ του οργανισμού ότι αποχωρεί από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ