Ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής είπε πως «παραιτήθηκα, αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη. Μπορεί να υπάρχουν διοικητικές και διαχειριστικές ευθύνες και θα το κρίνει η δικαιοσύνη και εγώ είμαι στη διάθεση της δικαιοσύνης για να καταθέσω την άποψή μου. Αυτά είναι τα γεγονότα, όπως εγώ τα πιστεύω και τα καταθέτω με ειλικρίνεια. Εγώ θα είμαι παρών στον δημόσιο διάλογο».
Για τα όσα είχε πει από το βήμα της Βουλής για την ασφάλεια των σιδηρόδρομων, λίγες ημέρες πριν την τραγωδία των Τεμπών, ο Κώστας Καραμανλής μίλησε για «μονταζιέρα»:
«Παίζει και ξαναπαίζει μια κομμένη δήλωσή μου για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Ήταν για ένα τοπικό τρενάκι του Πηλίου. Είπα ότι το συγκεκριμένο τοπικό δρομολόγιο είναι ασφαλές. Το να το δώσουμε στο δήμο είναι απαράδεκτο και δεν έχει συμβεί πουθενά.
Ωραία η μονταζιέρα, αλλά θα καταθέσω στα πρακτικά όλη την ερώτηση και την απάντηση και νομίζω ότι πρέπει να μιλάμε με ουσία και στοιχεία».
Επίσης, αναφερόμενος στον γιο του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου, ο οποίος υπήρξε συνεργάτης του, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι τον γνώριζε από παλιά ως δικηγόρο και εκτιμούσε τις δυνατότητές του: «Όταν ήρθε να εργαστεί στο υπουργείο, ο πατέρας του δεν ήταν εισαγγελέας και τώρα, που ο πατέρας του ερευνά την υπόθεση, ο υιός του δεν είναι συνεργάτης του υπουργείου».
Ακόμα, ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών άσκησε κριτική στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), λέγοντας πως «η ΡΑΣ δεν είναι απλά ρυθμιστής των αγορών σιδηροδρόμων, αλλά ο ρυθμιστής της ασφάλειας, σύμφωνα με το νόμο. Αν κάποιος έπρεπε να μας ενημερώσει για την ασφάλεια των δικτύων, αυτός ο κάποιος ήταν η ΡΑΣ. Αυτό προβλέπει ο νόμος, που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ. Δεν κατηγορώ τη διοίκηση της ΡΑΣ, σάς λέω ποιες είναι οι αρμοδιότητες της ρυθμιστικής αρχής. Είναι ξεκάθαρο τι κάνει η ΡΑΣ και τι το υπουργείο».
Όσο για την εκπαίδευση του σταθμάρχη της Λάρισας, είπε πως «η ΡΑΣ με έναν όψιμο τρόπο έρχεται κατόπιν εορτής και λέει ότι η εκπαίδευση ήταν ελλειμματική. Αντίφαση, γιατί την έχει εγκρίνει».
Τέλος, ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η αναφορά του Κώστα Αχ. Καραμανλή για τις συναντήσεις του με εργαζόμενους και συνδικαλιστές των σιδηροδρόμων, καθώς είπε πως «τους απασχολούσαν θέματα μισθολογικά και όχι θέματα ασφαλείας του δικτύου»!
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ