H αποκατάσταση του κατεστραμμένου από την κακοκαιρία τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής στη Θεσσαλία μάλλον δεν θεωρείται εύκολη υπόθεση, ανα αναλογιστεί κανείς ότι θα απαιτηθεί τουλάχιστον μια διετία!
Αυτό ανέφερε, τουλάχιστον, από το βήμα της Βουλής, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νικόλαος Ταχιάος, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών της Ελληνικής Λύσης, Βασιλείου Βιλιάρδου
Είχε, μάλιστα, ρωτήσει ο τελευταίος εάν θα ολοκληρωθεί το 2024, καθώς και για το εάν υπάρχει ενδεχόμενο διεκδίκησης αποζημίωσης και κατάπτωσης ρητρών από τρίτους (Hellenic Train, COSCO, ΟΛΠ κά).
Πλήρης ανάταξη
Με βάση τα όσα καταγράφει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναφερόμενος στην αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας, είπε ότι «μιλάμε για πλήρη ανάταξη-ανακατασκευή της γραμμής της ηλεκτροδότησης και πλήρη επανατοποθέτηση όλων των συστημάτων εξαρχής».
Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο «δεν υπάρχει περίπτωση στο τέλος του 2024 να γίνει αυτή η αποκατάσταση.
Αυτή η αποκατάσταση θα πρέπει να λήξει μέχρι τα τέλη του 2025. Ουσιαστικά χρειάζεται περίπου μία διετία για να επέλθει (η αποκατάσταση) σε πλήρη έκταση».
Όσο για το θέμα των αποζημιώσεων, είπε ότι προς το παρόν, δεν έχει εγερθεί οποιαδήποτε απαίτηση έναντι του ελληνικού Δημοσίου για το συγκεκριμένο λόγο.
Νομικά πρόκειται για ανώτερη βία, που αυτή τη στιγμή δεν θεμελιώνει αιτήματα αποζημίωσης.
Τι ισχύει με τα Σεπόλια
Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί ο δυτικός διάδρομος της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων Αττικής.
Την ερώτηση απηύθυνε εκ νέου ο ίδιος βουλευτής.
Για το έργο της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια, ο κ. Βιλιάρδος είχε μιλήσει για μεγάλη καθυστέρηση στην πρόοδο των εργασιών, παρά και τις διαβεβαιώσεις των υπευθύνων του ΟΣΕ ότι τον ερχόμενο μήνα Νοέμβριο θα ολοκληρωνόταν τουλάχιστον ο δυτικός κλάδος του έργου.
Ο κ. Βιλιάρδος ζήτησε να μάθει πότε θα ολοκληρωθεί το όλο έργο, εάν συζητείται μια συμπληρωματική σύμβαση, και εάν η κυβέρνηση έχει μελετήσει την έκπτωση του εργολάβου λόγω των καθυστερήσεων
Μάλιστα, θα πρέπει να καταγραφεί πως υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συμφώνησε με τον ερωτώντα βουλευτή ότι πρέπει να υπάρξει επιτάχυνση του έργου στα Σεπόλια, λέγοντας ότι «ούτε κι εμείς είμαστε ικανοποιημένοι από τη σχετική πρόοδο.
- Θα σας πω όμως το εξής:
Έτσι, όπως εκτελείται το έργο, για να μπορεί να εξασφαλιστεί η λειτουργικότητα της γραμμής, ο μεν δυτικός διάδρομος υπολογίζουμε ότι θα έχει τελειώσει στο πρώτο εξάμηνο του 2025, που είναι καθυστέρηση όντως, μία σημαντική καθυστέρηση για το έργο, και θα ακολουθήσει ο ανατολικός».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ