Γεγονός είναι η Barbie-μανία που έχει καταλάβει εκατομμύρια μικρούς και μεγάλους παγκοσμίως, με αφορμή την επίσημη κυκλοφορία της ταινίας «Barbie» που σκηνοθέτησε η Γκρέτα Γκέργουιγκ και πρωταγωνιστεί η Μαργκότ Ρόμπι και ο Ράιν Γκόσλινγκ.
Από την πρώτη κιόλας στιγμή που ανακοινώθηκε ότι θα κυκλοφορήσει η πρώτη ταινία Barbie με ηθοποιούς, δημιουργήθηκε ένας διεθνής χαμός, δεδομένου ότι η ομώνυμη κούκλα υπήρξε εδώ και δεκαετίες μια αγαπημένη παιδική ηρωίδα που έχει μεγαλώσει εκατοντάδες παιδιά.
Αυτό, όμως, που πυροδότησε ακόμη μεγαλύτερη προσδοκία είναι η προώθηση της ταινίας, καθιστώντας το ροζ χρώμα ανάρπαστο και φέρνοντας μια νέα μόδα, βασισμένη στην αγαπημένη κούκλα της Mattel.
Σύντομα, το #barbie έγινε τάση σε Instagram, Twitter και TikTok, με τα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης να γεμίζουν με βιντεάκια εμπνευσμένα από την Barbie και το επίσημο προφίλ του έργου στο TikTok να έχει συγκεντρώσει εκατομμύρια προβολές.
@barbiethemovie Do you have everything you need for the big beach off?! 🏝💖 #BarbieTheMovie ♬ original sound – Barbie Movie
@barbiethemovie #BarbieTheMovie, ♬ original sound – Barbie Movie
Στα 145 εκατομμύρια δολάρια ο προϋπολογισμός της ταινίας
Η Warner Bros. Discovery φέρεται να έχει επενδύσει πολλά στη νέα ταινία, η οποία ετοιμάζει και σίκουελ (!), με τη σκηνοθέτιδα Γκρέτα Γκέργουιγκ να αποκαλύπτει στους New York Times ότι η παραγωγή της Barbie κόστισε 145 εκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρίας, η ταινία θα πρέπει να κερδίσει τουλάχιστον 300 εκατομμύρια δολάρια στο box office, αν όχι τα τριπλάσια του προϋπολογισμού της!
@barbiethemovie The summer sun is shining bright on Barbie Land. ☀️✨ #BarbieTheMovie ♬ original sound – Barbie Movie
Μια μέρα μετά την κυκλοφορία της ταινίας οι κριτικές από το εξωτερικό κάνουν λόγο για «μετα-φεμινιστική κωμωδία», η οποία προβάλλει θέματα για τη θέση της γυναίκας στη σημερινή κοινωνία και τις σχέσεις των δύο φύλων, ζητήματα που κατ’ επανάληψη έχουν αναλυθεί στη φιλμογραφία της σκηνοθέτιδας.
Σε μεγάλο βαθμό, οι κριτικές είναι αρκετά θετικές και μιλούν για μία καλλιτεχνική επιτυχία, με το Rolling Stone να χαρακτηρίζει την «Barbie» ως «το πιο ανατρεπτικό blockbuster του 21ου αιώνα» και τον Πίτερ Μπράντσοου της Guardian να τη χαρακτηρίζει ως «μια καλοσυνάτη, αλλά πολλή συνειδητοποιημένη ταινία».
«Ποτέ μην αμφιβάλλεις για την Gerwig. Η υποψήφια για Όσκαρ σκηνοθέτης έχει δημιουργήσει μια άγρια, αστεία και βαθιά φεμινιστική περιπέτεια που σε κάνει να γελάσεις και να κλάψεις, ακόμα κι αν είσαι φτιαγμένος από πλαστικό», αναφέρει το Entertainment Weekly.
Την ίδια ώρα, η Le Monde ασκεί κριτική στην Γκρέτα Γκέργουιγκ, κάνοντας λόγο για «μια κιτς κοροϊδία με μια καμπάνια που άγγιξε τα όρια της παρενόχλησης».
«Είναι μια άκομψη προσπάθεια αυτοσαρκασμού, ένας τεράστιος όγκος πληροφοριών-μηνυμάτων που κλείνουν το μάτι στον θεατή και νομίζει ότι βλέπει κάτι ψαγμένο και ελεύθερο από τις επιταγές των εργοδοτών του. Όμως στην πραγματικότητα απλώς υπηρετείται με άλλο τρόπο το όραμά τους και τα δικά τους σχέδια.
[…] Κατά την επιστροφή τους από τον πραγματικό Κόσμο, ο Ken φέρνει μαζί του αξίες της πατριαρχίας που επιχειρεί και να επιβάλει στη ροζ χώρα της Barbie.
Αυτό που επιχειρείται να προωθηθεί στην ταινία είναι ότι ο πραγματικός κόσμος είναι αυτός που έχει μολύνει τη διάσημη ξανθιά κούκλα, την ίδια ώρα που η ταινία παίρνει τη μορφή ενός πιο καιροσκοπικό “girl power”», σχολιάζει η Le Monde.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ