Η διακεκριμένη ιστορικός, Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ προχώρησε σε μια αποκάλυψη, που ανατρέπει τα όσα δεδομένα ήταν γνωστά μέχρι τώρα, σε συνέντευξη, που παραχώρησε στην ΕΡΤ.
Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι ο Μέγας Αλέξανδρος είναι θαμμένος στη Βεργίνα και όχι ο πατέρας του, Φίλιππος Β’.
Πλέον, αναλύει και εξηγεί γιατί υποστηρίζει ότι είναι θαμμένος εκεί…
«Όταν μία ακαδημαϊκός, του επιπέδου και του διεθνούς κύρους της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ, επιμένει ότι έχει κάτι να μας πει καθήκον όλων είναι να ακούσουμε.
Η κυρία Αρβελέρ ισχυρίζεται ότι ο τάφος της Βεργίνας δεν ανήκει στον Φίλιππο Β’, αλλά στον Μέγα Αλέξανδρο.
Κι έχει μία σειρά από σοβαρά επιχειρήματα.
Την ευχαριστώ, που είναι απόψε μαζί μας για να μοιραστεί το απόσταγμα της εμπειρίας και της γνώσης», με αυτά τα λόγια προλόγισε τη διακεκριμένη ιστορικό, ο δημοσιογράφος, Ηλίας Σιακαντάρης, στην εκπομπή «Prime» της ΕΡΤ.
Το μυστήριο του τάφου
«Είμαι σίγουρη γι’ αυτό», είπε αρχικά σχετικά με το μυστήριο του τάφου.
- Ποια είναι τα στοιχεία και τα επιχειρήματά της;
- «Όταν ο Ανδρόνικος μίλησε για τον Φίλιππο Β’, του είπα… «Βρε Μανώλη, με τον οποίο ήμασταν φίλοι, πώς είναι δυνατόν άγαλμα βασιλέως βασιλεύοντος, δηλαδή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, να είναι μέσα σε τάφο, γιατί τον βρήκε το ελαφαντοστούν αγαλμάτιο του Μ. Αλεξάνδρου, μέσα στον τάφο του Φιλίππου και ο Ανδρόνικος μου απάντησε… «Βρε, Ελένη, ο Αλέξανδρος είναι θαμμένος στην Αλεξάνδρεια, τελεία και παύλα. Ούτε με ένοιαξε, έκανα τις δουλειές μου στο Βυζάντιο. Όταν βρήκαν την Αμφίπολη και έψαχναν τον τάφο του Αλεξάνδρου, οπότε αναρωτήθηκα, γιατί εφόσον είναι στην Αλεξάνδρεια, τον ψάχνετε στην Αμφίβπολη, γιατί…; Όλα τα κείμενα, που αναφέρονται στον τάφο του Αλεξάνδρου στην Αλεξάνδρεια, είναι όλα 2-3 αιώνες μετά από τον θάνατό του. Ως ιστορικός, που είμαι, τα έψαξα και είδα, επίσης, ότι όλα τα κείμενα, το ένα αντιγράφει το άλλο… Εφόσον τον ζητάνε στην Αμφίπολη, να ψάξουμε να δούμε αν είναι αλλού. Ιδού τα επιχειρήματά μου. Αγαλμάτιο του Αλεξάνδρου μέσα στον τάφο του Φιλίππου. Βασιλεύς βασιλεύων εν τάφω νομίζω ότι είναι σπάνιο πράγμα.
- Στη ζωοφόρο, του τάφου του Φιλίππου, στο κέντρο του βρίσκεται έφιππος και στεφανωμένος ο Αλέξανδρος, τελείως με βασιλικό τρόπο. Ο Αλέξανδρος είναι, μάλιστα, στη μέση μίας παράστασης κυνηγιού. Στις γωνίες, είναι κυνηγοί με καπέλα περσικά, άρα η εικονογράφηση αυτή δεν μπορεί να είναι του Φιλίππου. Προχωρώ…
- Πάνω στο νεκροκρέβατο του Φιλίππου, υπάρχει ένας Σάτυρος και ένας Διόνυσος. Από που και ως πού και γιατί; Στον Αλέξανδρο; Εξηγούμαι… Ο Αρριανός γράφει ότι όταν ο Αλέξανδρος έφτασε στην Τύρο, ένιωσε τέτοια αντίσταση, βρήκε αντίσταση, που ήταν έτοιμος να την εγκαταλείψει. Το βράδυ είδε, ωστόσο, στον ύπνο του, έναν Σάτυρο και ως μαθητής του Αριστοτέλη κατάλαβε από το Σα-Τύρος και έτσι την κατέλαβε. Η δική σου, η Τύρος. Μετά, όταν πια κατέκτησε τον κόσμο και σχεδόν τρελάθηκε, έστειλε το μήνυμα και τη διαταγή στην Ελλάδα να τον κάνουν Θεό, όπως έκαναν οι Αιγύπτιοι για τον Άμμωνα. Οι μεν Λακεδαιμόνιοι είπαν ότι αφού θέλει, ας τον κάνουμε για να ξεμπερδεύουμε. Ωστόσο, οι Αθηναίοι έκαναν ολόκληρη κουβέντα. Επειδή, κάποιος από τους φίλους του Αλεξάνδρου, τους είπε ότι όποιος κρατά τον Ουρανό, χάνει και τη γη, φοβήθηκαν μη χάσουν τον τόπο τους. Τον έκαναν Διόνυσο έτσι… Τότε, ο Διογένης ο Κυνικός βγήκε στην αγορά και φώναζε, «αν κάνετε αυτόν Διόνυσο, εμένα να με κάνετε Σέραπι». Άρα, έχουμε Διόνυσο και Σάτυρο στο νεκροκρέβατο, που δε μπορεί να είναι του Φιλίππου. Αλλά δεν είναι μόνο αυτά…»
Είπε επίσης ότι… «Όταν ο Ανδρόνικος βρίσκει τον τάφο, καταλαβαίνει ότι είναι βασιλικός και ξέρει ποιας εποχής. Στην εποχή, αυτή, ανήκουν τρεεις βασιλιάδες. Ο Φίλιππος, ο Αλέξανδρος και ο Φίλιππος ο Αριδαίος.
Πεπεισμένος ότι είναι στην Αλεξάνδρεια ο Αλέξανδρος, όπως έγραφαν τα κείμενα, απαντά μην ψάχνουμε, ο Φίλιππος Αριδαίος βλάκας και απόλεμος, άρα μένει ο Φίλιππος Β’ και έτσι βγήκε ο τάφος του Φιλίππου.
Ως ιστορικός ησύχασα, αλλά όταν βρήκαν την Αμφίπολη, είπα γιατί τον ψάχνετε στην Αμφίπολη, αφού είναι στην Αλεξάνδρεια; Και… τότε κατάλαβα ότι δεν είναι τίποτα σίγουρο».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ