Βαριές «καμπάνες» και πρόστιμα εκατομμυρίων επιβλήθηκαν σε Google και Facebook λόγω cookies!
Η γαλλική αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων της Γαλλίας, Cnil, επέβαλε πρόστιμο 150 εκατομμυρίων ευρώ στη Google και 60 εκατομμυρίων ευρώ στο Facebook για τις πρακτικές τους όσον αφορά τα cookies, τους ψηφιακούς ανιχνευτές που χρησιμοποιούνται ιδίως για στοχευμένη διαφήμιση.
Το ύψος του προστίμου που επιβλήθηκε στην Google αποτελεί ρεκόρ σε όλες τις κατηγορίες κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από την Cnil.
Το προηγούμενο (100 εκ.) είχε επιβληθεί και πάλι στην Google τον Δεκέμβριο του 2020 για το ίδιο θέμα, αυτό των cookies.
Όπως ανακοίνωσε…
«Διαπίστωσε ότι οι ιστότοποι facebook.com, google.fr και youtube.com δεν επιτρέπουν” την άρνηση των cookies “το ίδιο απλά” όπως γίνεται για την αποδοχή τους».
Οι δύο πλατφόρμες έχουν στην διάθεσή τους τρεις μήνες για να συμμορφωθούν, καθώς στην αντίθετη περίπτωση «οι εταιρείες θα πρέπει έκαστη να καταβάλλει χρηματική ποινή 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης».
Πώς αντέδρασαν οι πλατφόρμες
Σε αντίδρασή της που γνωστοποιήθηκε στο AFP, η Google ανακοίνωσε αλλαγή των πρακτικών της, μετά την απόφαση της Cnil:
«Σεβόμενοι τις προσδοκίες των χρηστών του διαδικτύου, (…) δεσμευόμαστε να υλοποιήσουμε νέες αλλαγές, όπως και να συνεργαστούμε ενεργά με την Cnil ανταποκρινόμενοι στην απόφασή της, στο πλαίσιο της οδηγίας (σ.σ. ευρωπαϊκής) ePrivacy».
Η μητρική του Facebook, Meta, ανακοίνωσε ότι «αξιολογεί την απόφασητης Cnil και ότι θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις ρυθμιστικές αρχές. Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε και να βελτιώνουμε τα εργαλεία ελέγχου» των χρηστών του ίντερνετ όσον αφορά τα cookies, σημείωσε η εταιρεία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ